Wysłany: Pią Mar 23, 2012 21:30 Charakterystyka silnika Honda Deauville 650
Witam, mimo 42 wiosen to moje pierwsze moto. Nie mam żadnego doświadczenia i liczę na Was. Koledzy może ktoś mógłby napisać o swoich doświadczeniach z charakterystyką silnika do jakich obrotów go kręcić na każdym biegu by wykorzystać w sposób rozsądny walory silnika. Jak z elastycznością na 5 biegu i innych biegach, czy silniki te lubią wysokie obroty czy też przeciwnie. Może mógłby ktoś napisać po prostu jak tym moto jeździć by długo i wiernie służyło. Serdecznie wszystkich pozdrawiam. Paweł
Skorpionwr Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1928 Skąd: Przasnysz
Wysłany: Pią Mar 23, 2012 22:40
Paweł to jest V-ka a więc silnik bardzo elastyczny i na 5 biegy Możesz śmigać od 60 do 160.
Co do zmian to wszystko zależy od stylu jazdy. jeżeli to ma byś spokojnie to Sam wyczujesz doskonale kiedy zmieniać. Trochę trzeba czasu bo na początku to i tak Będziesz uważał, że rwie jak szalona.
_________________ ST 1300 2011
ST 1300 2006
Devcia 2002
Pomógł: 12 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 654 Skąd: Szewna
Wysłany: Sob Mar 24, 2012 07:41
Tylko, jakby nie było to jest "tylko" 650 i okolice 50KM. Także, bez przesady z tą elastycznością. Może i jedzie na tej 5 od 60 do 160 ale szału nie ma, a z bagażem i pasażerem to już 4 liter nie urywa. Ale ten motocykl ma i tak wiele innych zalet.
To ja też z klasyka: "Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów"
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Mar 24, 2012 07:57
NTV, to wspaniała maszynka. Nic się jej nie bój Na pewno nie jest to najbardziej agresywna 650 na świecie Nie jest także najsłabszą. Z mocą i sposobem oddawania momentu obrotowego na pewno sobie poradzisz. A jak już się wprawisz, będzie się fajnie latało. NTV stwarza dużo większe możliwości, niż można by się spodziewać
Tu masz zakresy na poszczególnych biegach dla NTV 650.
Według moich obserwacji optymalnie jest zmieniać bieg na wyższy między 4 a 5 tys obr/min. Wtedy uzyskuje w miarę dobrą jak dla mnie dynamikę i ekonomiczne spalanie. Każdy jednak powinien wybrac sobie własny styl jazdy a jak się zazębiają zakresy biegów widać z wykresu.
Powodzenia
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 810 Skąd: opole
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 08:16
Pojeźdź trochę a sam wyczujesz moto, przez takie pytania będziesz się teraz skupiał żeby zmienić bieg przy 5k a nie 6k. Każdy ma swój styl jazdy i tyle, opinie kolegów w takich tematach są raczej nie wskazane bo nie wiesz jak oni jeżdżą ani jak właściwie ty sam teraz jeździsz.
Teraz mam v-stroma który o wiele bardziej woli wyższe obroty od mojej byłej BMW ale i na jednym i na drugim nie mam pojęcia przy jakich obrotach zmieniałem biegi.
Dokładnie tek jak koledzy piszą. Ja dodam od siebie, że mi najbardziej pasują obroty od 3k do 5k, chociaz w okolicach 3k i niżej czasami da się już wyczuć nieprzyjemne wibracje, szczególnie na wyższych biegach. Oczywiście zdarza się wkręcić i bardziej jak trzeba , ale i tak najlepsza metoda jest metodą na słuch, jak Ci za bardzo już wyje zmieniasz na wyższy, jak czujesz że niedługo zacznie szarpać zmieniasz na niższy bieg. I po zabiegu.Ale co tam teoretyzowanie, na KOń przyjaciele na KOń.
_________________ Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych
andrut78, zgadza się w pełnej rozciagłości z Tobą, a wykres możę być czysto teoretyczny. Tak jak jest podawane w katalogach średnie zużycie paliwa w samochodach czy motocyklach. NIemniej nawet jak odrobinę cyferblat zawyża to prawie 200 na blacie robi wrażenie
_________________ Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych
pikonrad Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 410 Skąd: Toruń
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 20:22
Niektórzy powiadają, że to tylko 650 cc i tylko 50km, ale jak przesiadam się z mojej viki 2.2 tdi, to się zastanawiam czy przypadkiem ostatnio jakiegoś vpower racing nie zalałem, bo co lekko odkręcę zaraz NTVka leci jak szalona. Wszystko zależy od punktu odniesienia.
A zmiany biegów to zależy od tego, czy przyspieszasz, czy delikatnie rozpędzasz itd. Przy wyprzedzaniu zmieniam na wyższy przy 8k a jak bujam się spokojnie po mieście szczególnie z córką za plecami to i bywa, że przy 2k5 wrzucam wyższy bieg i toczymy się spokojnie dalej. Generalnie słychać, kiedy silnik ma za ciężko, znaczy potrzebny niższy bieg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum