Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Olej ORLEN PLATINUM MOTO 4T 10W40

Jaki olej używasz w swoim motocyklu?
Agip
0%
 0%  [ 0 ]
Castrol
8%
 8%  [ 6 ]
Fuchs
1%
 1%  [ 1 ]
Ipone
0%
 0%  [ 0 ]
Motul
52%
 52%  [ 35 ]
Orlen
19%
 19%  [ 13 ]
Repsol
2%
 2%  [ 2 ]
Valvoline
7%
 7%  [ 5 ]
Inny
7%
 7%  [ 5 ]
Głosowań: 67
Wszystkich Głosów: 67

Autor Wiadomość
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pon Mar 26, 2012 21:18   Olej ORLEN PLATINUM MOTO 4T 10W40

W tym sezonie zdecydowałem się na zalanie oleju ORLEN PLATINUM MOTO 4T 10W40.
Ponieważ specyfik ten wzbudza wiele emocji będę starał się na bieżąco dzielić się moimi spostrzeżeniami na jego temat.

W poprzednim sezonie jeździłem na Liqui Molly 10W40, ponoć miał być zejebiaszczy, według mnie zasłużył co najwyżej na ocenę dobry plus. Firma Liqiu Molly jest jedyną firmą, która produkuje faktycznie super mega oleje z opatentowaną technologią dwu siarczku molibdenu - substancją najlepiej na świecie redukującą tarcie, niestety dzięki mokremu sprzęgłu nie można jej stosować w olejach motocyklowych. Olej okazał się bardzo rzadki po rozgrzaniu, biegi wchodziły bardzo leciutko, sprzęgło łapało od razu, ponieważ moje sprzęgło jest na ukończeniu było to lekko wkurzające (zakres użyteczny ruchu klami to jakieś 15 mm mierzone na końcówce). Sądzę, że ten olej lepiej sprawdzał by się w typowej sportowej maszynie niż w NTV'ce. Olej wykazywał duże tendencje do parowania, airbox był mokry. Ogólnie nie polecam do NTV'ek, nadaje się raczej do maszyn wyścigowych i to starszego typu.

A sezon wcześniej na Motulu 5100 10w40, to bardzo dobry olej, który można śmiało wszystkim polecić, air box był praktycznie suchutki. Nie będę się tu dużo o nim rozpisywał bo chyba wszyscy go znają.

Mój sprzęt praktycznie nie bierze oleju. Zawsze zalewam pełny stan, wychodzi tego jakieś 2,5 litra, sprawdzam potem na drugi dzień jak już wszystko spłynie na zimnym silniku. W zeszłym sezonie zrobiłem jakieś 5 tkm i ubyło mi jakieś 250 ml oleju, ale jeździłem na Liqui Molly, który miał tendencje do parowania.

Dobra, a teraz do rzeczy, specyfik z tematu postu jest całkiem OK, na razie zrobiłem na nim niecałe 300 km. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Olej jest gęstszy po rozgrzaniu niż Liqui Molly przez co na moim kończącym sprzęgle zaczęło mi się łatwiej ruszać (sprzęgło stało się bardziej wyczuwalne) a biegi wchodzą nieco ciężej ale za to ciszej.

Mam informację z pewnego, źródła że Killu również w tym sezonie zalewa Orlena. Mam nadzieję, że nie będę musiał Killa długo prosić aby podzielił się z nami swoimi spostrzeżeniami odnośnie tego oleju.

Być może ktoś z Was używał lub używa ten olej i też chciałby się wypowiedzieć w temacie - zapraszam.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
Ostatnio zmieniony przez andrut78 Sro Mar 28, 2012 10:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Fidel 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 424
Skąd: Gniezno
Wysłany: Wto Mar 27, 2012 07:13   

http://hondantv.pl/forum/...f1f25c5a959b457


dodam tylko, że w zeszłym roku też wlałem platinuma i w tym roku też zalewam nim. Dodatkowo w tym roku platinuma 10W40 zalał także mój brat do ZR7 i kolega do bandita. Do corsy też leję platinuma - samochodowego.
W żadnym z tych pojazdów olej nie spowodował spustoszenia - według mnie wszystko pracuje poprawnie.
_________________
Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Wto Mar 27, 2012 07:24   

Fidel, Czyli jeździsz już od dwóch sezonów na Orlenie :) Napisz, proszę, coś więcej.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 09:37   

Zgadza się. W ubiegłym sezonie zrobiłem na Orlenie kilkanaście tys km. W tym sezonie także go zalałem...

Szczerze mówiąc jakiś czas temu, kiedy ktoś zapytałby mnie o ten olej, to bym odradził, bo to nie wiadomo, co to jest, bo za tanie coś i ogólnie podejrzane... Teraz jednak nie mam żadnych obiekcji. Zmieniam olej w moim motocyklu co około 7 tys zatem będę zalewał orlena już po raz trzeci.

Kolejna szczerość jest taka, że mam właściwie brak jakichś konkretnych obserwacji. Wcześniej jeździłem na Motulu 5100, później na Castrolu Power 1 GPS, teraz na Orlenie Platinum i nie widzę żadnych rewolucyjnych różnic związanych z przesiadką na inny olej.

Kilkadziesiąt tysięcy km to już jakiś tam test. Nikogo nie mam zamiaru namawiać na ten olej... Ja jednak do NTV nie będę chyba lał niczego innego, bo relacja ceny do jakości mnie satysfakcjonuje.

Subiektywnie: Jestem na TAK.
_________________
Pucuś
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 10:37   

Postanowiłem dorobić ankietę do tego postu :)
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
Fidel 
Premium User


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 424
Skąd: Gniezno
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 17:43   

Co ja mogę powiedzieć - nie wiem jak chodzi motocykl na kiepskim oleju więc nie mam porównania. Jak kupiłem NTV to zalana była chyba motulem - po zmianie na platinuma wydawało mi się, że biegi lepiej wchodzą, ale może to tylko moja podświadomość tak se ubzdurywała. W każdym bądź razie na pewno nic się nie dzieje niepokojącego z silnikiem od czasu zalewania platinuma. Jak nie zapomnę to sprawdzę jak wygląda airbox ale od wymiany do wymiany nie muszę ani grama dolewać.
_________________
Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
gordon110 
Premium User
gordon


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 382
Skąd: Rokietnica
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 21:50   

Zrobiłem na Platinum-em około 13 kkm ale nie mam porównania do innych moto. Jednak nie mam do niego zastrzeżeń.
W tym sezonie zalałem Motula także za jakiś czas będę miał porównanie.
_________________
Pozdrawiam
Gordon

Honda NT 650V Deauville 2001r.
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 19:38   

Widzę, że najpopularniejszy jest Motuj (13 głosów) ale Orlen ma drugie miejsce (!!!) (5 głosów).
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 20:06   

Andrzej a na jakim Ty oleju jeździłeś w ubiegłym sezonie? Bo cała klawiatura w moto była pokryta taką cienką brązową warstwą, jakiejś powłoki, którą można było łatwo zetrzeć. Jestem bardzo ciekawy jaki olej ma takie specyfiki w sobie :)
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 20:21   

A to był motocyklowy Liqui Molly 10W40 (pół syntetyk), ponoć jakiś mega specjalny olej to jest :) Ale o swoich odczuciach związanych z tym olejem pisałem już wcześniej.

Rozwiń trochę opowieść o tej "cienkiej brązowej warstwie", bo muszę przyznać, że mnie zaciekawiłeś. Być może jest to jakiś substytut Dwusiarczku Molibdenu bo jego działanie tak się właśnie objawia. Z tym, że ze względu na mokre sprzęgło nie można go stosować w olejach motocyklowych.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 21:28   

No właśnie sam jestem ciekawy, jakiego koloru był ten olej jak go spuściłeś z silnika? No to wyglądało jak taka delikatna warstewka smaru, która pokrywała wszystko, cała klawiatura stała się taka jasno brązowa, ale spokojnie można to było szmatką ścierać, bo nawet spróbowałem bo tak mnie to zaciekawiło.

Może to jest coś z tego orlena już? Bo ty mi oddałeś moto na orlenie nie?
 
 
andrut78 
Premium User
MOTOROWIEC


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 928
Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 07:46   

Tak moto jest na orlenie, ale jak do Ciebie trafiło to miało przejechane niecałe 300 km na tym oleju, więc raczej stawiałbym na Liqui Molly.

Liqui Molly po spuszczeniu było czarne (czyli wszystko normalnie), mam ten olej w bańce w garażu jak by co.
_________________
Honda CBR 929 RR '01
Junak M10 '64
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 21:00   

W jednej z moich NTV miałem zalany Orlen 10W50(syntetyk) i to był jedyny olej na jakim widziałem jakaś różnicę w stosunku do innych. Różnica była oczywiście na plus, biegi wchodziły jakoś tak ciszej i pewniej. Gdy zalałem potem sprzęta syntetykiem motula, biegi zaczęły wchodzić trochę ciężej, sprzęgło zaczęło hałasować. Wszystko było oczywiście w normie i nie miało to znaczenia dla eksploatacji motocykla. Piszę tylko o realnych odczuciach. Teraz do moich sprzętów leję orlen 10w40 i nie widzę żadnej różnicy w stosunku do innych markowych smarowideł. Piszę to z punktu widzenia, zwykłego użytkownika, który raczej nie rozbiera "pieca" na czynniki pierwsze.
Dla rozluźnienia przytaczany już kilkakrotnie na forum odcinek "Sondy" o olejach:
http://www.youtube.com/watch?v=PHZVmyjm9v0

Pozdrawiam
_________________
SQ7NSQ
 
 
arthek 


Wiek: 48
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 87
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon Mar 11, 2013 14:31   

Właśnie zakupiłem do sowjej TOI TOI'ki ORLENA PLATINUM 4T 10w40.
Wymiana niebawem.
_________________

NTV wahliwy sidecar - rodzinna taksówka
 
 
Batman 
CHORY ALE NATCHNIONY


Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 216
Skąd: Trzcianka
Wysłany: Pon Mar 11, 2013 15:05   

Ja już miałem w rękach syntetyk Orlena (przechodzę z semi na syntetyczny właśnie) ale doszedłem, że nie będę finansował :cool: marki Orlen (w miarę możliwości odchodzę także od tankowania) i wybrałem za podobną cenę Valvoline SynPower 10W40. Rok wcześniej miałem wlany semi Valvoline DuraBlend 10W40.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11