Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy motocykl a drgania na kierownicy ???
Autor Wiadomość
wally 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 151
Skąd: Zamosc
Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 19:07   

U mnie powodem takich drgan jest kufer centralny. Bez kuferka nie wystepuja wogole, z kuferkiem wystepuja losowo.
 
 
Doncorleone 

Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 5
Skąd: Koluszki
Wysłany: Sro Lip 25, 2018 23:53   

No właśnie, mam ten sam problem. Fabryczny kufer powoduje drgania, dosyć niepokojące, pojawiające się już od 60 km/h w górę. Czy macie jakieś doświadczenie z tym problemem? Może inne ciężarki czy coś...
Kupując motocykl w salonie Hondy, przebieg 12000, zainteresowałem się możliwością przesuwania (z małym oporem) kufra w poziomie w poprzek motocykla o ok 2- 3 cm. Nigdy nie miałem kufra centr., więc wydawały mi się te luzy dziwnie, na co sprzedawca odpowiedział, że to standard. Może komuś udało się wyeliminować tą przypadłość?
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 08:02   

W większości na podstawie kufra (płycie) zamontowane są gumowe zabezpieczenia (takie odwrócone nóżki). Niestety z czasem potrafią cię one wytrzeć i wtedy pojawiają się luzy pomiędzy płytą a kufrem. Dodatkowo kufer potrafi wtedy hałasować.
Większe ciężarki prawdopodobnie pomogą ale w pierwszej kolejności wyeliminuj luzy całego układu. Ma na myśli nie tylko kufer ale i układ kierowniczy (główka ramy), tylny wahacz itp.
2k to niby nie dużo ale może już coś się pojawiło.

Co do gumowych kołków, nóżek (jak zwał tak zwał) można kupić na alledrogo w różnych rozmiarach.

Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 09:52   

Piszesz o luzie kufra i jego wychyleniom na boki.
Wiele nowoczesnych kufrów jest już robiona jako pływająca - na skutek testów (głównie klientów końcowych) odnośnie właśnie wpadaniu w shimmy i innym drganiom motocykla pod wpływem pędu powietrza.
Czyli - jeśli Twój kufer ma możliwość kilkucentymetrowego ruchu na boki i nie jest przy tym zwyczajnie odkręcony to lepiej, i jest to element, który poprawia stabilność, a nie ją psuje.

Przyczyny szukałbym w innych elementach układu kierowniczego lub jakiś akcesoriach dokręconych do motocykla.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lip 27, 2018 13:01   

Sim napisał/a:
Wiele nowoczesnych kufrów jest już robiona jako pływająca


Sim o tym akurat nie wiedziałem... Musze sobie o tym poczytać. Może ma to jakiś sens...
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Sob Lip 28, 2018 09:50   

PSzydlowski, wystarczy obejrzeć :)
Triumph sobie coś takiego z bocznymi zrobił też.

https://youtu.be/O4F0fIcIhNs
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13