Pomógł: 6 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 829 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Lip 20, 2013 14:45
Jacenty proszę cię nie pogrążaj się. Enduro i Devilka??
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Pomógł: 6 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 829 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Lip 21, 2013 13:13
mrok31337 napisał/a:
A co z Hondą NC700X?
- przede wszystkim brak kardana, zupełnie inna pozycja kierowcy, bliżej jej do Transapla niż do Devi
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Pomógł: 6 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 829 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Lip 21, 2013 20:50
No właśnie, niestety. Choć można go spotkać w mniejszych maszynach np. W Moto Guzzi V7 Classic. Tak jak pisałem wcześniej także w tej branży mamy do czynienia z nazwijmy to jednofunkcyjnością przedmiotów. Kardan w dużych turystykach na autostrady bo na miasto albo na weekend mniejszy sprzęt. Dlatego tylko Devi była tak wszechstronna. Dziś nikt takich motocykli nie kupuje. Pewnie dlatego je wycofali. Szkoda.
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Pomógł: 6 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 829 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lip 22, 2013 12:57
Miałem na myśli właśnie V7 (pojemność jak w Devi i tez 2 cylindry i tez kardan - ale technicznie i marketingowo to oczywiście inny motocykl)
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 32 Skąd: Suwałki
Wysłany: Wto Lip 23, 2013 01:46
Nie bardzo rozumiem czemu Wam nie pasuje nowa super tenerka? Masa i poręczność podobna, moc większa, wałek jest, pozycja za kierą i ochrona przed wiatrem podobna... To, że ją nazywają endurem to nie znaczy że nią jest. Dla mnie na razie pasuje, co nie znaczy że to są porównywalne motocykle - tego nigdzie nie napisałem. Piszę cały czas w temacie motocykla który mógłby zastąpić NT700 - to nie znaczy że jest taki sam czy porównywalny - relax Panowie Co do gutka - miałem okazję zapoznać się ze Stelvio i jakoś te garki mi nie leżą, może to kwestia przyzwyczajenia ale zaletą devilki jest poręczność w mieście a to o gutkach _MOIM ZDANIEM_ trudno powiedzieć.
Pomógł: 18 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1336 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 23, 2013 14:26
Jacenty, w tym temacie to raczej nt700 lub coś podobnego.
XT1200z do nt700v nie jest podobna w niczym.
Od zastosowania poprzez moc a na astronomicznej cenie kończąc (60-70 tysięcy).
Więc to nie tak że nam nie pasje.
Nie pasuje porównanie jej do NT700V
Wiek: 54 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 209 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sie 12, 2013 22:35 a właściwości jezdne w lekkim terenie?
wymieniacie tutaj same zalety, nie ma co się zastanawiać tylko iść i brać motor
Chciałbym się podpiąć pod temat z innym pytaniem - jak wyglądają właściwości jezdne w lekkim terenie? Motocykl potrzebuję do tras turystycznych i nie tylko asfaltem. Będę zjeżdżał gdzieś na boki. Czy ktoś s Was próbował HD w terenie? Uwaga! nie mówię o off road!
dzięki za pomoc
pzdr
Pomógł: 1 raz Wiek: 69 Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 48 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 13, 2013 19:01
Jacenty ja cię popieram. Co więcej uważam że Super Tenera powinna być naturalnym wyborem po Dewilce (po kilku innych motorach też
Niestety nie uwierzyłem we wlasne oceny, oparłem się o poglądy niby bardziej doświadczonych oraz żony i dziś placzę gorzkimi lzami ((
Podobienstwa (ktorych rzekomo nie ma żadnych):
przeznaczenie -w obu turystyka asfaltowa (enduro Tenerki to się fajnie na filmie ogląda)
przeznaczenie - w obu miasto, i tu i tu jest dobrze jak się uwzględni wagę
waga - i tu i tu po 260 kg plus 40 kg bagażu razem 300 kg czyli trzymamy się daleko od szutrow i gleb
wał - to oczywiste i nie do przecenienia (teraz mam łańcuch, scotoiler co niby miało zastępować wał ale nie wiedzieć czemu cały czas mam zaplutą rejestrację, lewy kufer, felgę tylną i lewą nogawkę i bardzo mi się to nie podoba)
osłona od wiatru - rewelacyjna na dewilce i bardzo dobra na Tenerce (jak ja teraz tesknie za deflektorami dewilki)
komfort jazdy - dewilka rewelka (do 180 cm kierownika), Tenerka wygodnie dla każdego
spalalnie i tu i tu - 5 - 6
cena - Dewilka salonowa full opcja 45 tys, Tenerka salonowa full opcja 55 tys (dane z wczoraj z salonu - do zimy może jeszcze spadnie) więc roznica nie jest kosmiczna. Przy uzywanych tez wynosi ok 8-10 tys. więc bez przesady z ta inna ligą cenową.
bezawaryjność - i tu i tu extra (widziałem nowiutkiego Triumpha co po 1000 nie mogl odpalic i GS co po kazdych 500 km biegał na stację po olej)
Dyskusję na tema roznic technicznych, przy identycznym przeznaczeniu, to mozna tylko chyba dla sportu prowadzić.
A napisałem ten post przede wszystkim dla tego że Dewilka NT 700 VA genialnym motocyklem jest, a najbardziej się ją docenia jak się jej już nie ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum