pikonrad Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 410 Skąd: Toruń
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 10:41
Żonka jeździe vectrą B 1.8 na gaz sekwencyjny i jest to idealne rozwiązanie. Samochód w tym roku będzie pełnoletni, gaz ma od 2006, a chodzi jak pszczółka. Kiedy jest zimny jeździ na benzynie, kiedy w trasę 8l gazu/100. Ale moto to inna bajka. Inne masy, inne silniki, inny przelicznik mocy na pojemność. W trasie każdy cm3 przestrzeni bagażowej jest wykorzystany, Pakowanie butli jest bez sensu. Podobnie, jak nie stosuje się napędu hybrydowego do moto, bo w porównaniu z masą pojazdu masa akumulatorów jest zbyt duża.
Z drugiej strony, można by się pokusić o przeróbkę hondy NC, i zamiast bagażnika w atrapie baku wstawić alternatywne zasilanie. Można też wstawić tam alternatywny zbiornik i mieć zasięg, o którym inni tylko pomażą.
Pomógł: 23 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1437 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 15:13
OK, moja nadinterpretacja, ale dalej nie przekonuje mnie wersja o zabijaniu kierowcy przez zbiornik lpg. Nie wyobrażam sobie zamontowania legalnie 30 kg z tyłu motocykla. Wiozłem kiedyś 10kg butlę z tlenem i lekko nie było
Pomógł: 18 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1336 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 19:09
Dzieją się różne rzeczy na świecie.
Mój znajomy zginął bo wielgachna butla z gazem ( chyba ze 100L) wyrwała kawał podłogi z bagażnika, przeleciała przez siedzenia jak przez masło i przygniotła go podczas kolizji. Niby jakieś wzmocnienia do podłużnic były - nic to nie dało.
Jak tylko wyobraziłem sobie taką instalację w motocyklu od razu przypomniał mi się ten wypadek. Po prostu nie widzę jak to można zrobić bezpiecznie.
DL, gdy wracałem z treningu z 6x1.5L mineralki w kufrze centralnym, rwał na koło przy byle dodaniu gazu a to raptem połowa masy jaką musi mieć taka butla.
Zrobienie tego dobrze i bezpiecznie jest raczej nie realne.
Kombinować można zawsze - pytanie tylko ile warte jest bezpieczeństwo ......
pikonrad Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 410 Skąd: Toruń
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 21:38
Robienie gazu w motocyklu, to po prostu udziwnianie i jak każde udziwnianie jest interesujące na etapie tworzenia i nie praktyczne w działaniu. Nasze motcykle to esencja UJM czyli Universal Japan Moto, praktyczne do bulu, że aż czasami nazywane nudnymi. Nie da się ich przerobić na bardziej praktyczne, można tylko popsuć. Instalacja gazowa nie jest tuningiem, nie jet też ekstrawaganckim customowaniem. LPG zakłada się tylko z pewnych względów praktycznych, co miesiąc przy wypłacie nam przypominanych.
Z różnych sposobów na zrobienie krzywdy motocyklowi ten wydaje mi się najmniej sensowny.
Pomógł: 23 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1437 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 11:03
Przypomniało mi się, że kiedyś widziałem jakiś zaprzeg, chyba Dniepra ze zbiornikiem LPG w wózku bocznym, ale fotki poszły się czesać z telefonem. aftys6 mieszkając w takim miejscu, poszukałbym tańszej benzyny
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Wto Sty 15, 2013 14:11
O Dniepr z wózkiem owszem , ma miejsce na butle i pewnie sporo pali , tu widzę sens .
Devi by musiała być z koszem bocznym o ile pamiętam mamy taką na forum.
Jeżeli chodzi o dziwne wynalazki to wolałbym mieć trajkę dizla
pikonrad Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 410 Skąd: Toruń
Wiek: 40 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 455 Skąd: lubartów/warsiawka
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 22:12
Póki co moje kombinacje z LPG to gdybania.
Co do obciążenia 30 kg na kufer to pzresada.
Butla z osprzętem 12,5 l waży ok 11 kg więc po zatankowaniu będzie maks 22-23 kg.
co do takich ciężarów to śmigając z pasażerką często miałem niewiele mniej
Póki co skupię się na wypolerowaniu devki i ewentualną spzredażąbo mnie kusi na duże ciężkie enduro
Pomógł: 10 razy Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 739 Skąd: Białystok
Wysłany: Sob Sty 19, 2013 15:19
IMO do motocykla który pali max 5l/100 to nie ma sensu. W samochodzie to co innego, jak ktoś dużo jeździ to warto oszczędzić, ale w NTV to do końca życia się nie zwróci taka instalacja.
_________________
GPZ500s '03 --> NTV650 Revere '89 --> na razie przerwa
A czy ja mowie że złego ;p
Też bym chciał mieć kilka
Tak samo samochodów
Bo bo nie ma jednego idealnego , wiele ma w sobie coś pięknego
NTV pokochałem jak tylko zobaczyłem ale 1 moto było inne i też miało coś w sobie
W tej chwili nie pogardziłbym jeszcze afryką czy triumph'em scramblerem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum