Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
HONDA DN-01 czy ktoś miał styczność?
Autor Wiadomość
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 47
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 22:51   

Przy takim rozstawie i stosunkowo sporej masie na przednim kole (przynajmniej mi sie wydaje ze przod jest dosyc masywny) to i z tradycyjna skrzynia i sprzeglem podniesienie przodu nie byloby lekkie. Ale do spokojnego polykania kilometrow to chyba niezly jednoslad.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 31, 2011 22:46   

Kurcze a ja jestem pewien że tam nie ma nawet skrzyni biegów.
Nie wiem czy o tym samym sprzęcie myślimy ale jeśli tak to tam silnik to robi za pompę olejową - potem wężykiem do tylnego koła idzie ciśnienie oleju i turbina napędza koło.
Biegi tam nie istnieją - to taki pic na wodę - tam jest hydrauliczny CVT - czyli jak by ktoś chciał to by tam 100 "biegów" zaprogramował :)

Widziałem to kiedyś w niemieckim programie motorvizja.
Goście którzy robili reportaż o tej maszynie jeździli po ichniejszym mistrzach crossa,motogp stunt itp.

Każdy z nich próbował to poderwać na gumę i nic... Nawet z jakiś desek rampy robili ...
Tam kompiuter steruje przepływem tego oleju i nic się zrobić nie udało :)
Nic z tego
 
 
grzegrzol 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 396
Skąd: LONDON
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 10:41   

No tak ale to moto nie jest do latania na gumie. Akurat to, że nie fika na kółko nie stanowi problemu.
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 11:23   

Wolałem się nie wychylać, bo na 100% nie jestem pewien, ale muszę przyznać rację Sladkowi. Tam nie ma normalnego przeniesienia napędu. Rolę wału spełnia tam hydraulika, jak w walcu! Ot taki koncepcik Hondy wcielony w życie (bogaci mają zachcianki :P )
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 13:03   

Znalazłem trochę , w opisie pisze , że jest mono wahacz z wałem wewnątrz .
http://www.autoflesz.pl/a...a_samuraja.html
Przypominam sobie , ze kiedyś czytałem w jakimś czasopiśmie o motocyklu bardzo przypominającym ten DN-01 jednak bardziej odbiegającym w przyszłość . Zamiast kierownicy miał dwa jakby drążki (jak w samolocie) i on właśnie miał mieć napęd hydrauliczny,coś w rodzaju pompy i turbiny . Szkoda , że już nie mam tego czasopisma , bo nie mogę sobie przypomnieć marki . DN01 jest jednak bardziej realna .
Na allegro są , można nabyć :wink:
 
 
Wywi 

Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 21:13   

Podobna do DN jest Yamaha i była wersja hybrydowa:
Luxair
http://s2.bikewalls.com/p...08_1280x960.jpg
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 00:52   

Ano racja.... Tam jest normalny wał, a mułowatość wynika z przekładni hydraulicznej HFT zamiast zwykłej skrzyni biegów.
http://honda.pl/pl/motocy...urer/dn-01.html
Możliwe że to o koncepcie czytałem kiedyś z tym napędem hydraulicznym... Gdzieś na pewno :)
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 01:36   

Nie no to chyba chodzi o ten DN-01 tyle że nie dokońca tak jak to opisałem.

Tam wał napędowy jest ale połączenie silnik->wał nie ma skrzyni biegów takiej jak ją znamy.

Tam jest właśnie coś na zasadzie pompa->siłownik
Cytat:
HFT Hondy

HFT oznacza Human Friendly Transmission (przyjazne dla człowieka przenoszenie napędu). Jak pracuje HFT w Hondzie DN-01? Biker ma wybór między pracą w pełni automatyczną a ręczną zmianą biegów przyciskiem. Do ruszania służy sprzęgło hydrauliczne sterowane siłą odśrodkową. Napędza ono od strony wejściowej silnik hydrauliczny.
A co potem? Ustawiona ukośnie na wałku pierwotnym tarcza naciska przy obrocie kolejno na ustawione osiowo hydrauliczne tłoki, podające olej do odpowiednio ustawionych tłoczków. Te z kolei naciskają na drugą ruchomą tarczę, ustawioną pod zmiennym kątem na wałku zdawczym. Ta ustępuje pod naciskiem tłoczków i zaczyna się obracać, napędzając sztywno z nią połączony wałek zdawczy. Z niego moment obrotowy jest przekazywany na tylne koło – jedziemy. Sterowany zaworem olej przepływa z dołu do silnika hydraulicznego i zaczyna obieg od nowa.

Kąt pochylenia tarczy decyduje o przełożeniu i jest regulowany elektronicznie, zależnie od potrzebnej siły lub ręcznie wrzuconego biegu. Im większa prędkość, tym mniejsze pochylenie tarczy. Przy prędkości maksymalnej jest ona ustawiona prostopadle do wałka zdawczego. W tym położeniu jest ona mechanicznie blokowana w celu odciążenia systemu. Biker tego nawet nie zauważa.

Nowa technika? Już w 1991 r. wyposażona w HFT Honda RC 250 MA zdobyła mistrzostwo Japonii w motocrossie. Na razie te plusy nie przysłoniły minusów, ale Japończycy z pewnością będą nad tym pracować.

http://www.motocykl-onlin...skrzynie_biegow
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 4,58 sekund. Zapytań do SQL: 12