Pomógł: 1 raz Wiek: 54 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 187 Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie Mar 08, 2015 00:15 Tarcze sprzeglowe
Witam
Wg Heynesa sa 3 typy tarcz, c nablizej silnika , potem b, na koncu a.
Czym wizualnie roznia sie tarcze b od c?
Kazda z tarcz ma na jednej z krawedzi wychodzacej na zewnatrz kola sprzeglowego jedno male wciecie, czy wg nich nalezy ustawiac tarcze (tzn wszyskie tarcze ustawiac tak, by wciecia byly jedno pod drugim)? A moze to bez znaczenia?
Zaznaczam, ze gdy demontowalem sprzeglo, nie bylo juz ono wczesniej montowane fabrycznie, wiec chce wiedziec jak powinno byc fabrycznie.
Haynes na ten temat wiele nie mowi...
Wiek: 58 Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 3 Skąd: Polkowice
Wysłany: Pon Cze 05, 2017 16:36
bardzo dobre pytanie, sam chciałbym znać odpowiedź. Wiem, że w sprzedaży akcesoryjne tarcze sprzedają w tylko dwóch rodzajach, czyli 7 + 1. Nie bawią się w 3 rodzaje. Też chciałbym wiedzieć po co są te wcięcia w tarczach i czy trzeba na nie zwracać uwagę.
Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 05, 2017 18:43
Grubością choć częściowo się pokrywają.
A - 2.692-2.708 limit 2.3
B - 2.920-3.080 limit 2.6
C - 2.692-2.708 limit 2.3
Limit czyli poniżej out ...
W realu np zestaw EBC (czy ECB - nieważne) wszystkie mają 2.80 grubości i tylko szerokość A jest inna Być może grubość się zmieni po nasączeniu olejem.
Takie czasy...
Wcięcia są symetryczne i służą odklejaniu tarcz od przekładek. Tak było w oryginale. Trzy nacięcia co równą ilość zębów.
Tak na marginesie jestem na bieżąco po Olzie choć jeszcze nie wymieniłem
PSzydlowski, nie ociągaj się z wymianą bo wióry ze sprzęgła będziesz zbierał z silnika... a zasyfiony olej krąży po silniku... Czyli wiemy, że Agrykolą jeździsz tylko z górki... Nie chcę wiedzieć jak sprzęgło zacznie się ślizgać przy wyprzedzaniu... TIR-a...
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Cze 06, 2017 07:14
Rzempi całość gotowa do przekładki łącznie z koszem sprzęgłowym, nowymi tarczami i sprężynami. Pracy na dwie godziny plus piwo. Jest tylko jeden tyci problem Czas. Ciągle gdzieś ucieka między palcami ...
Ten weekend zapowiada się luźniejszy więc być może zamknę temat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum