Pomógł: 6 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 829 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Wrz 23, 2014 18:19
Jestem po rozmowach i niedługo dopnę temat zakupu motocykla DKW 300 Luxus. Czy ktoś ma jakieś periodyki lub wiedzę użyteczną o tym modelu DKWki? Może ktos z okolic Opola. Sprzedawca jest ze Śląska z Okolic Gliwic - to tam gdzie Opel i kopalnie bardzo miły i fachowy człowiek. Motocykl jest w b.db. Stanie. Rocznik 1929/1930 jest piękny. 8 KM i max speed 80 km/h nieźle co???
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Pomógł: 23 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 1437 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 24, 2014 08:53
Ja wczoraj pozbyłem się hurtowo wszystkich gratów do Junaka. Została tylko TS 250. Chyba czas ją poskładać tej zimy i poweteranić w przyszłym roku. Mam do niej sentyment, bo to pierwszy motocykl, którym więcej jeździłem, niż naprawiałem
Pomógł: 6 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 829 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Wrz 24, 2014 15:51
radzieckii napisał/a:
bo to pierwszy motocykl, którym więcej jeździłem, niż naprawiałem
MZki tak miały, to motocykle bardzo mało awaryjne jak na swoje lata. Jeździłem ETZ i nigdy sie nie zepsuła na trasie. Motocykl w dobrej kondycji długo może posłużyć. Niestety nie można tego powiedzieć o rodzimych konstrukcjach w tym Junakach. Dlatego też poszukiwałem motocykla pochodzenia zza zachodniej granicy. Oczywiście ostatecznie fanem i hobbistą motocykli zabytkowch sie jest nie ze względu na ich użyteczność tylko na ich ducha
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Co do DKW Luxus - motocykl konkretny. Gratulacje, jeśli będzie twój.
Co do innych zabytków, wszystko zależy od kierownika-mechanika. Nie ma możliwości, żeby jeździć zabytkiem i nie znać się dobrze na mechanice. Tyle, że jeden zna się lepiej i pojeździ po kilkanaście tysięcy kilometrów rocznie nawet wuefemką czy Junakiem a drugi nie ujedzie za granice gminy na MZ.
Mam sprawną MZ es 250/1 z 1966 czyli potocznie "jaskółkę". Maszynka świetna, zachowana w oryginale. Po przywróceniu do życia (kilka lat w garażu) wymagała jedynie przeglądu i regulacji. Mam do niej sentyment - to pierwszy motocykl w którym się zakochałem
Pomógł: 6 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 829 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Paź 24, 2014 17:02
kefas napisał/a:
Mam sprawną MZ es 250/1 z 1966 czyli potocznie "jaskółkę". Maszynka świetna, zachowana w oryginale. Po przywróceniu do życia (kilka lat w garażu) wymagała jedynie przeglądu i regulacji. Mam do niej sentyment - to pierwszy motocykl w którym się zakochałem
Też mam w wersji De Lux
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Rocznik 1958, stan po remoncie, dosyć bliski oryginalnemu.
Kawałek Polski na nim przejechałem.
Mam jeszcze Junaka, tak wyglądał po zakupie:
Jeździł i miał się dobrze. Później go rozebrałem, żeby upodobnić do oryginału i tak już trzy lata przy nim grzebię a końca nie widać. Składak, ale wg ramy rocznik wczesny 1961, więc "przejściówka".
Genialne Jestem pod wrażeniem i oby tak dalej. Powodzenia życzę przy restaurowaniu Junaka. Z pewnością będzie to kolejne cacko. Może to tylko nasze sentymenty a może te zabytki mają własną duszę i za to je kochamy
Tak, roboty jest przy tym od cholery i czasem traci się na jakiś czas serce i ochotę. Potem jednak wraca
Ale kiedy już wygląda jak nowy, to staram się szybko taki sprzęt spatynować eksploatacją, bo bardziej mi się podoba ze śladami używania, niż cukieras do gabloty.
Ale mimo wszystko da się takim w miarę bezawaryjnie robić przebiegi rzędu 10 tysięcy rocznie.
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Pomógł: 6 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 829 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Lis 06, 2014 20:16
No faktycznie dekiel pokrywy jest inny. Myślałem że to nie oryginalna czéść. Twoj motocykl bardzo dobrze utrzymany.
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
_________________ jeszcze wcześniej MZ ETZ 150
wcześniej: Honda NT 650 V Deauville 2004r
później: Honda NT 700 V Deauville 2009r
teraz Triumph Tiger Explorer 1200
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum