Pomógł: 16 razy Wiek: 57 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Pią Cze 03, 2011 08:01
Papiery a rzeczywistość to dwie różne sprawy ja ma 25KW a w rzeczywistości max , którego dokładnie nie znam Nawet muszę się wam przyznać , że po odblokowaniu jeszcze nie jechałem do końca , nie miałem potrzeby jechać powyżej 160 Ale wiem , że poszła by więcej , szkoda mi jej ma 22lata i nie wiadomo co w kołach czy łożyskach siedzi .
Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 22 Skąd: Kraków / Chrzanów
Wysłany: Sob Cze 04, 2011 21:28
Wiec tak co do odblokowania mojej.
Okazało sie ze krocce sa juz wyciete.
czyli niby 60KM a spalanko jak pisalem 4.4-4.6 przy turystyczniej spokojnej jezdzie
(co do mocy zastanawiam sie dlaczego na hamowni wyszlo 52;/
chyba ze co mi sie jeszcze nasowa w koncu to jest kardan, wiec moze byc taka roznica miedzy moca silnikowa a moca na kole
i jeszcze akcesowyjny tlumik oryginalny byl zgnity
a ten jest dluzszy i moze byc to dedykowane juz pod nowsze modele
co sadzicie??
Pomógł: 50 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 10:15
Ech, maniacy cyferek. Z tą hamownią:
- Moc podawana przez producenta dotyczy mocy silnika... Moc na kole zawsze jest mniejsza.
- Hamownie nie mierzą mocy na silniku, a jedynie moc na kole.
- Motocykl z wiekiem traci na mocy a nie zyskuje.
- Wydaje mi się, że 52 na kole to i tak zawyżony wynik.
- Jeździ się MOMENTEM OBROTOWYM a nie mocą.
Jest takie powiedzenie: "Moc maksymalna sprzedaje samochody, a moment obrotowy wygrywa wyścigi".
Pomógł: 16 razy Wiek: 57 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Nie Cze 12, 2011 08:24
Ja nie zmieniałem , nawet nie wiem na jakie
Te co mam to mają symbole : jedna 140 i druga 42 , oczywiście mowa o jednym gaźniku . Może Killu by wiedział temat o dyszach ?
Pomógł: 50 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Cze 12, 2011 10:00
Z tymi dyszami, to trzeba będzie rozpatrywać konkretne motocykle, tj. jaki to rocznik i na jaki rynek były produkowane. Następnie trzeba by porównać numery dysz w tych samych rocznikach, na te same rynki dla różnych mocy i tak się bawić. Wiem, że wersje szwajcarskie, i kalifornijskie (mówię ogólnie a nie tylko o NTV) mają często tego typu odbiegnięcia od normy. Reszta powinna być bez zmian... Ale to jedynie opinia a nie fakt, bo nigdy tego nie sprawdzałem.
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 5 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Paź 16, 2013 15:36
Podepne się tutaj, aby nie tworzyć nowego watku.
Mam reverke z 1992 roku sprowadzona ze szwajcarii. Według dowodu ma 23kw.
1. I teraz moje pytanie: pamiętacie gdzie jest stronka, która pozwala sprawdzić wersję silnika po numerze VIN? Wiem, ze gdzies sie tutaj przewijała kiedyś...
2. W tym tygodniu przymierzam, się do przeglądu przed rejestracją. Diagnosta już się na mnie "jeży", że on tego nie ogarnie, bo skąd on ma wiedzieć przy jakich obrotach taka zdławiona reverka osiąga moc maksymalną. Moim zdaniem chlop cos nadmiernie kombinuje, ale co poradze... Doszukałem się, że te wersje najmocniej zdławione osiagaja moc maks przy 6500obr/m (20kw) i 7000obr/m(25kw). Dane za: http://www.bp77.de/ntv/
No ale moj dowód wskazue na 23kw...
Macie linka do danych, które mogłbym podrzucić diagnoście?
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Czw Paź 31, 2013 19:52
jurbassteck napisał/a:
Odblokowanie silnika łączy się ze zwiększeniem poboru paliwa, więc i zwiększonym spalaniem.
To nie jest prawda!
Ilość energii zużywanej przez /pojazd/ motocykl zależy od wielu czynników a główne to:
1. Oporów powietrza pojazdu i kierowcy a więc prędkości.
2. Oporów toczenia opon /ciśnienie, twardość gumy i rodzaj nawierzchni/.
3. Oporów łożysk w kołach i "linii napędowej".
4. Mocy produkowanej przez alternator.
Zatem przy takich samych warunkach jazdy praktycznie nie będzie zauważalnych zmian w zużyciu paliwa przez silnik.
Odblokowanie wpływa jedynie na "dyspozycyjność" mocy maksymalnej silnika i osiąganie prędkości maksymalnych oraz przyśpieszeń.
NTV-ka przy maksymalnym zdławieniu /chyba 27 KM/ nie osiągnie ani 180 km/h ani przyśpieszenia osiąganego przez posiadającą pełną moc co pozwala na jazdę posiadaczom mniejszej kategorii Prawa Jazdy.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Lis 02, 2013 20:53
Alan napisał/a:
Bywa, że słaby silnik trzeba mocno cisnąć żeby jechał w wyniku czego pali więcej niż silnik o większej mocy.
Jeśli jedziesz np. 100km/h to nie ma znaczenia czy silnikiem zdławionym czy nie na zużycie paliwa /oczywiście to dotyczy jazdy stałej a nie z używaniem maksymalnych przyśpieszeń w trakcie jazdy/. Silnik zdławiony do 27 kW choćbyś cisnął nie wiem jak to nie osiągnie szybkości 160 km/h bo dla nowego producent określa chyba 145 km/h jako maksimum.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum