Wysłany: Sob Lip 27, 2013 20:42 Notoryczne kłopoty z cylindrem
Walczę od dłuższego czasu z drugim cylindrem. Przerywa, kicha, lub wcale nie pracuje. Zmieniłem gaźnik lecz niewiele o dało. W Colortune, na wolnych obrotach nie widać spalania, na wyższych lekkie. Ciśnienie sprężania wynosi 11. Przy rurce wychodzącej z dekla zaworów lekko wychodzi olej. Od wczoraj zaczął mocno kopcić na wyższych obrotach. Jakieś pomysły?
Wynika z tego że na wolnych obrotach nie ma iskry.Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś to załóż świece przypadają dwie na jeden cylinder może jedna nie działa.Jeśli już zakładałeś zamień cewki miejscami i sprawdź colortune czy jest iskra w pełnym zakresie obrotów.Jakim kolorem objawia się kopcenie?
Iskra na wolnych obrotach jest, ale tylko iskra... Na wyższych obrotach słabe spalanie w porównaniu z pierwszym garem. Świece ok, sprawdzone. Kolor spalin biały, zawieśisty gryzący. Gaźnik jak pisałem zmieniony. Dodatkowo pozamieniałem iglice, dysze, etc... i nic. Pompa paliwa nowa wirnikowa, kable wysokiego nowe (mimo dobrej iskry), membrany ok, ssanie ok, linki gaz ok, kurna wszystko ok, a z dnia na dzień gorzej. Chyba kupię używany silnik, bo już mam dość...
Wysłany: Nie Lip 28, 2013 08:59 Re: Notoryczne kłopoty z cylindrem
Sąsiad napisał/a:
...Ciśnienie sprężania wynosi 11. Przy rurce wychodzącej z dekla zaworów lekko wychodzi olej. Od wczoraj zaczął mocno kopcić na wyższych obrotach. Jakieś pomysły?
Tak. Nie chcę Cię martwić, ale silnik masz do remontu. W DEVILCE stopień sprężania powinien wynosić 9,2:1 a nie 11 jak u Ciebie. Wyższy stopień sprężania oznacza, że masz pierścienie do roboty.
Biały dym to bardzo niepokojący objaw.Jeżeli jest mocno szczypiący w oczy to przyczyną może być nie spalone paliwo czyli np jego nadmiar dostaje się na cylinder(wtedy zawór iglicowy utopiony pływak) ale dym powinien być szary a jest biały. Może na cylinder przedostawać się płyn chłodniczy (najczęściej uszczelka pod głowicą,)lub olej silnikowy(uszczelniacze zaworowe,pierścienie,uszkodzony tłok) czy nie zauważyłeś ubytków którejś z tych cieczy? Czy na świecach z tego cylindra były jakieś narosty?
Po zapachu dymu można rozpoznać z czego on pochodzi ale trzeba mieć doświadczenie. Można powiedzieć że jeśli dostaje się płyn to zapach jest lekko słodkawy jeżeli olej śmierdzi spalonym olejem jeżeli nadmiar nie spalonego paliwa to szczypie w oczy i drapie w gardle.
Kolejne godziny w garażu i nic. Na lekko ciepłym silniku colortune działał na maksymalnie wykręconej regulacji powietrza i gar zaczął działać lekko przerywając. Jednak jak silnik osiągnął wysoką temperaturę, zaczął kopcić, a cylinder przestał funkcjonować. Dym jest szczypiący w oczy, bez "posmaku" płynu chłodniczego. Koniec koncepcji...
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 810 Skąd: opole
Wysłany: Nie Lip 28, 2013 12:53
Stopień sprężania a ciśnienie sprężania to dwie różne rzeczy. Ciśnienie sprężania wynika ze stopnia sprężaniu i jest na to ładny wzorek. 11 Bar to dobry wynik.
Świece są mokre bo taki odpalaniu sprzęta? Zagadaj z kimś żeby pożyczył ci swoje gaźniki i zobacz jak na nich będzie pracował.
Odkręć jedną świecę wlej odrobinę benzyny zakręć i zobacz czy będzie przez chwilę chodził.
Sprawdziłeś czy nie ubywa oleju lub płynu chłodniczego?
Jeżeli nie ubywa to skupiłbym się na paliwie albo jest go za dużo albo nie jest właściwie spalane.
Koniecznie kontrola luzów zaworowych przynajmniej na wadliwym cylindrze.
Zalewanie paliwem można łatwo sprawdzić ściągając obudowę filtra powietrza załączyć na ok 30 sekund silnik zgasić jeżeli z gaźnika przez dłuższą chwilę wydobywa się biały dym to znaczy że zawór iglicowy nie trzyma paliwa i nadmierna jego ilość zalewa cylinder.
Zalałem cylinder paliwem przez otwór świecy i gar przez chwilę normalnie zagadał. Czyli nie dostaje paliwa, tylko czemu?
[ Dodano: Nie Lip 28, 2013 17:49 ]
W gaźniku paliwo jest (sprawdzone śrubą spustową), a podaje do cylindra zbyt mało (wydech gorący, ale nie tak jak prz pierwszym cylindrze) Może zawór dolotowy się zawiesił? Jak sprawdzić czy zawory pracują ok i przepuszczają paliwo?
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Nie Lip 28, 2013 19:27
Sąsiad napisał/a:
Jak sprawdzić czy zawory pracują ok
Po prostu zdejmij pokrywę zaworów i kręć wałem przez otwór w pokrywie alternatora . Będzie widać jak zawory pracują , ale mnie zastanawia ten biały dym , a to może być para z płynu chłodniczego , czyli uszczelka pod głowicą , ale znowu masz ciśnienie ok. i po wlaniu paliwa było dobrze . Nie pamiętam , na ssaniu jest OK ?
Wiązało by się to , że kiedy ma sporo paliwa działa . Ten cylinder nie potrafi zrobić takiego podciśnienia by pociągnąć mieszankę. Tak sobie myślę , nie podobno żebyś miał przestawiony rozrząd .
Sprawdź na początek czy coś się dzieje z płynem chłodniczym . Zagadkowy ten twój przypadek , na pewno znajdziesz przyczynę , ale nie wiadomo na jakim etapie rozbierania.
no właśnie, ciężki przypadek. Minimalne spalanie jes, bo kolektor jest nagrzany, ale pracuje na minimum... Już jestem umówiony na odstawienie moto do b.dobrego mechanika. Po, mam nadzieję reperacji, dam znać co było nie tak. Dzięki za chęć pomocy i podpowiedzi.
robert1973 Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 38 Skąd: czeladź
Wysłany: Nie Lip 28, 2013 20:21
Witam jak wszystko będzie ok daj znać na namiary mechanika . ps a może po prostu masz fest źle ustawione zawory? i się minimalnie otwierają? i nie daje mieszanki???
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 56 Skąd: Śląskie
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 04:34
Powód jest prosty. Za uboga mieszkanka. Wykręcaj śrubkę od składu mieszkanki wolnych obrotów tak długo aż zacznie być widać w colortune spalanie. Podejrzewam ze będzie to jakieś 5-6 obrotów i będzie dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum