Witam wszystkich miłośników i pasjonatów motocykli..
Mój problem polega na nierównej pracy mojej Hondy. gaźniki mam poczyszczone, zsynchronizowane, śruba regulacyjna od dawki paliwowo-powietrznej jest odkręcona po 2 obroty jak mówi serwisówka, a motocykl na biegu jałowym faluje obrotami między 1000-1200. wkręca się też tak po lekkiej przydlawce, mocy jej nie brakuje, ale te falowanie mnie nurtuje i następna sprawa. Mam podłączone zegary do synchronizacji równo ustawiłem dławiki ciśnienie w cylindrach mam (w jednym ten z przodu ok 8 , natomiast ten z tyłu ma 11) i po dodaniu gazu ten co ma 8 jest bystrzejszy czyli wskazówka na wakuometrze szybciej leci w górę i potem szybciej opada, a ten z lepszym ciśnieniem ma jak by zamula. Sprawdziłem także kolor świec mają kolor kwa z mlekiem czyli brązowe. przejrzałem linki ssania i żadno ssanie nie jest podwieszone. Stan membran na gażnikach jest ok, dysze oryginalne . oringi w środku co prawda stare ale w ładnym stanie.. Co może być, czy to normalne ?? Ale wydaje mi się że oba cylindry powinny równo i szybko reagować na manetkę i szybko opadać..
[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 10:59 ]
Wspomnę jeszcze że ustawiałem zawory i żaden nie jest podwieszony .. i luz wg serwisówki..
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Wto Lip 09, 2013 10:21
Witam Cię , ale jednak zapraszam do powitalni i trochę się przedstaw
Co do problemu , to piszesz , że synchro i itd. masz zrobione , ale wydaje mi się , że nie . Synchronizacje się po to robi żeby na zegarach były równe wartości i równo opadały i przyspieszały . Tu jest problem i do tego wróć .
to mam synchronizować pracę wolnych obrotów czy po dodaniu gazu, bo na wolnych jest wstawione że równiutko się wahają wskazówki wakuometrów. a jak dodam gazu to jedna szybciej się podnosi i po zmniejszeniu obrotów ona szybciej opada oczywiście względem tej drugiej. i nie mam pojęcia jak wyregulować w niej gaźnik jest poprawa i moto równiej pracuje ale na jednym gaźniku jest śruba odkręcona 2,5 obrotu a druga 4,5 obrotu, ale taka różnica by była. zresztą równiej ale nie idealnie równiutko..
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Wto Lip 09, 2013 10:38
Ojj coś mi się wydaje , że tylko sprawdzasz a nie synchronizujesz
Jest fotomanual jak synchronizować gaźniki i tam sobie poczytaj . Tam się dowiesz którą śrubką regulować .
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Wto Lip 09, 2013 10:53
No właśnie przez otwór w filtrze , tam reguluj tak by wartości na obu zegarach były równe . Dysze z boku ustaw równo na 2,5 obrotu ( liczone od zakręcenia )
Dodam , jeśli to nie zagra , sprawdź prawidłowość osadzenia i szczelność gaźników , bo jeśli łapie fałszywe powietrze to synchro o du... rozbić .
oki. ale myślę ze nie będzie jak trzeba, więc czeka mnie rozebranie od nowa i szukanie nieszczelności.. bo wcześniej miałem ustawione na 2 obroty. , po czym zsynchronizowane gaźniki na wolnych obrotach, motocykl nie chodził równo no i ten cylinder odstawał od drugiego.. plakiem może pryskać pod filtrem powietrza w stronę gaźników i króćców, jak będzie jakaś reakcja to jest nie szczelność.. Powiedz mi jeszcze o tym ciśnieniu czy mocno jest źle że na jednym cylinderku jest 8 a na drugim 11 ??
Tak ciśnienie sprężania.. tylko najlepsze jest to że ten co ma 8 reaguje lepiej na manetkę. więc możliwe że ten 11 ma nieszczelność w dolocie, chyba że coś w gaźniku siedzi. ale czyściłem go .. Filtr powietrza nowy..
Dzisiaj zrobiłem test ciśnienia sprężania i jednak na jednym jest 10.5 a na drugim 11,3
Pomiar robiony wcześniej był wykonany starym zegarem kolegi a teraz mam własny nowy..
a sprawdzenie kompresji powtarzałem trzy razy aby wyszedł wiarygodny wynik. więc chyba sprężanie w miarę ok.
Postanowiłem zajrzeć jeszcze do gaźników bo podczas czyszczenia nie zwracałem na to uwagi i okazuje się że w jednym gaźniku dysze od wolnych obrotów są 42 to chyba ok, ale w jednym gaźniku główna jest 128 a w drugim 132. Ponadto zainteresował mnie dziwny wygląd króćców a mianowicie są jak by wycinane nożem w środku. pewnie był zdławiony a ktoś chciał powiększyć mu przelot. i to pewnie jest główna przyczyna. A z tego co zaobserwowałem to przelot w króćcach nie jest jednakowy, zresztą kto ręką i nożem wytnie idealne otwory..
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 810 Skąd: opole
Wysłany: Wto Lip 09, 2013 18:53
Dyszę są ok. Mają być różne. Jak dobrze pamiętam to większa jest na tyle. Ciśnienie jest ok. Gaźniki jeszcze raz na stół wyczyść dokładnie wszystkie dysze kanały. Sprawdź króćce czy nie popękane, luzy na ośkach przepustnic. Potem ustaw na nastawy fabryczne i wykonaj poprawne synchro.
To że jedna wskazówka na wakuometrach idzie szybciej niż druga to normalne. po prostu jeden wężyk dłuższy drugi krótszy, dławiki nie równo skręcone i tyle. Synchro robi się dla wolnych obrotów w NTV.
I Jakiej wielkości dysze zamontować?? no i nie wiem czy magik który to robił nie przestawił komory pływakowej.. a jak tak to jak poprawnie ustawić ?
[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 20:11 ]
U mnie 128 jest na tylnum cylindrze a 132 jest na przednim.
[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 20:18 ]
A oto moje obecne króćce :
[ Dodano: Sro Lip 10, 2013 21:36 ]
Dzisiaj powycinałem środkowe zwężki z króćców Ustawiłem gaźniki. oraz zsynchronzowalem je i powiem ze pracuje ładnie i równo. nie wiem jak będzie na zimnym ale teraz jest ok. i reakcja podciśnienia na wakuometrach pracuje tak samo . równo się podnoszą i równo opadają wskazówki. tylko jedno moje zdziwienie polega na tym że najlepsze ustawienia uzyskałem po wykręceniu na przednim tłoku który ma ciśnienie sprężania 10,5 aż 4 obroty a na cylindrze tylni ustawiłem 2,5 obrotu gdzie ciśnienie sprężania ma 11,3 Nie za duża rozbieżność ustawień ??
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 810 Skąd: opole
Wysłany: Sro Lip 10, 2013 22:11
Powinny pasować, ale nie uważasz że to przegięcie kupować używane króćce? gdzie nowe chyba są po 30 zł sztuka? Prezerwatywy też kupujesz używane? Twoje króćce są z wersji kastrowanej, także powinien lepiej śmigać jak założysz inne
Co do dysz to kojarzy mi się że większa była w tylnym garze, ale jak coś to sprawdź w serwisówce.
Mogą gaźniki być tak ustawione, któryś może być jeszcze trochę brudny i naturalne zużycie. Po śmigaj tak trochę i zajrzyj potem do świec. Jak kolory będą ok to szalej i się nie przejmuj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum