Wysłany: Czw Cze 13, 2013 09:23 Brak luzu / neutral 'a
Drodzy forumowicze, czy komuś przydarzyło się coś podobnego:
- silnik zimny, skrzynka działa ładnie
- pojeżdżę z 10 min - przy przerzucaniu z 1 na luz - bieg wskakuje od razu na 2
- przy wrzucaniu z 2 na luz wskakuje od razu 1
- mogę ruszać motocyklem, kombinować - nie ma siły
- czasem gdy jadę >20km/h, kliknę delikatniutko z 2 -> 1, wskakuje luzik, i czuję miedzy czasie jakby tryby pojechały po trybach [wałek i zębatka od 1 biegu ma duże obroty i gdy wałek pośredni przechodzi, to wyczówalne jest moment dojścia zębatki do zębatki i wtedy przestaje naciskać pedał biegów, motorek zostaje na luzie]. Gdu jadę wolniej, bieg się przerzuca z 2 na 1.
Chciałem zaznaczyć, że niekiedy wystarczy delikatnie pyknąć i biegi się zmieniają, a niekiedy muszę urzyć trochę siły.... czasem poruszyć motorkiem np. na postoju
Oleju od momentu kupna nie zmieniałem [0,5 roku temu], bo właściciel zapewniał, że 2000km wcześniej zmieniał, a była zima, wiadomo... przejechałem z 1000 km i od razu po zakupie problem ten występował.
_________________ Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 424 Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 09:47
Pierwsza sprawa to dokładna regulacja linki sprzęgła. Sprawdź jaki masz luz na klamce sprzęgła.
_________________ Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
No w sumie sam ustawiałem luz sprzęgła w taki sposób, żeby po leciutkim ruszeniu manetką ok 2-3mm ruszył się też wodzik przy skrzynce sprzęgłowej... miałem na myśli efekt, aby sprzęgło nie było cały czas lekko wciśnięte...
_________________ Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
Z powodu za mocno naciągniętej linki sprzęgło może się ślizgać i moto słabiej ciągnąć ale tym samym bardziej wysprzęgla i biegi powinny wchodzić dobrze. Skoro jest taki efekt to może być wina oleju, lub wyrobionej zębatki biegów na wybieraku i wtedy przeskakuje od razu z 1 na 2 lub z 2 na 1 z pominięciem zagłębienia na luz. Czy kontrolka luzu mrugnie jak przeskakuje z 1 na 2?
U mnie zawsze z jedynki wskakuje luz bo ja nie mam dwójki hehehe. Sorry za off
Spróbuj jeszcze z jedynki delikatnie wrzucić na luz z międzygazem.
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 424 Skąd: Gniezno
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 19:39
Parabiker, też tak kiedyś myślałem ale okazało się, że za mocno naciągnięta linka powoduje problemy ze zmianą biegów. U mnie kiepsko biegi wchodziły, zawsze ze stukiem i coraz mocniej naciągałem linkę żeby było lepiej. Poprawiło się dopiero jak ustawiłem książkowy luz. Druga sprawa, że miałem też w jednym miejscu rozwaloną linkę sprzęgła (trzymała się na kilku drucikach) i wydaje mi się, że w tym miejscu się rozciągała.
_________________ Honda NTV '93r. ---> Cagiva Raptor 650 '06 WLKP
-------------------------------------
Kto chce - znajdzie sposób.
Kto nie chce - znajdzie powód.
Pomógł: 18 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1336 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 10:25
A ja uparcie stwiedzę że to może być wina kierownika.
NT/NTV ma dość trudno wyczuwalny luz.
Jeśli ktoś dopiero zaczyna smigać tym motocyklem i do tego jeździ w "glanach" to luz będzie do znalezienia jedynie z 2 na 1 przy powolnym toczeniu się do świateł.
Najlepiej sprawdzić to porównując z innym NTVałem.
Tak czy inaczej luz sobie ustaw książkowy jak piszą koledzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum