Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Sro Sie 15, 2012 07:12
Riki praca pompy jest właściwa , po otwarciu kranika ma ustać bo ona tylko utrzymuje ciśnienie przed gaźnikiem. Co do iskrzenia nic ci nie pomoże wymiana styków . Trzeba zastosować mikro przekaźnik zwany magiczną płytką lub zwykły przekaźnik i problem iskrzenia znika.
Sporo już pisaliśmy na forum na ten temat .
Kurcze nie umiem znaleźć schematu tej płytki - czy był on na NTV forum czy africatwin? Może ktoś pamięta i wspomoże moją pamięć...
Co do dławienia się silnika to podzielę się moimi ostatnim zdarzeniem:
Kilka dni temu czyściłem gaźniki ponieważ (nie wiem jakim cudem ) zatkało mi dyszę i i devi chodziła na 1 gar.
Przy okazji rozbiórki gaźników dokonałem konserwacji membran odpowiednim preparatem do gumy.
Po poskładaniu mot osiągało 120 km/h.
Ponowna inspekcja gaźników dała odpowiedź.
Preparat który użyłem, jego bardzo niewielka ilość dostał się na powierzchnię przepustnicy suwakowej uniemożliwiając jej "normalne" otwieranie.
O tyle jest to ciekawe że preparat jest konsystencji wody a już jego niewielka ilość uniemożliwiła prawidłowe działanie gaźnika
Dokładne umycie powierzchni przepustnicy rozwiązało problem-moto chodzi jak burza.
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 08:21
Ktoś kiedyś wkleił schemat podłączenia płytki , ale też nie mogę znaleźć . Podłączałem już kilka płytek , ale na wzór mam zawsze jedną z pomp i prowizoryczny schemat narysowany ołówkiem
Zresztą ostatnio był problem zdobyć te płytki gość mi przysłał 4 szt. i poszły ,a teraz zastosowałem do jednej zwykły przekaźnik i też iskrzenie znikło .
Jak znajdę chwilę to wstawię fotkę podłączenia zwykłego przekaźnika (chyba , że ktoś mnie wyręczy )
Jak znajdę chwilę to wstawię fotkę podłączenia zwykłego przekaźnika (chyba , że ktoś mnie wyręczy )
Był by super , jeszcze jedno pytanie dokąd zmierza gumowa rurka przypięta od tyłu do obudowy styków pompy paliwa ? zauważyłem tylko, że gdzieś w kier. silnika a potem mi ginie.
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 11:59
riki napisał/a:
dokąd zmierza gumowa rurka przypięta od tyłu do obudowy styków pompy paliwa ?
W zasadzie do ni-kąt , ja nawet jej nie mam . Może biec tam gdzie inne spływowe i odpowietrzające . To jest po to (wydaje mi się) by w razie pęknięcia membrany nie leciało paliwo po nogach tylko w wyznaczone miejsce.
ARTURO, Z tym że chodziło mi o wersję elektroniczną... Która praktycznie eliminuje styki z obciążenia i ich zużycia.
Chyba jest africa twin - jak znajdę to zamieszczę.
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Czw Sie 16, 2012 21:54
mczmok napisał/a:
ARTURO, Z tym że chodziło mi o wersję elektroniczną
Wiem , no ale też nie mogę znaleźć , no i tak na zaradzenie tego podaję , że można stosować zwykły przekaźnik . Wielu kolegów na forum na takich jeździ i nic się nie psuje a jeśli to przekaźnik taki kosztuje grosze w porównaniu z zestawem naprawczym. Ja osobiście jeżdżę na elektronicznej płytce ale mówię coraz gorzej ją zdobyć .
ARTURO,
Dzięki - muszę odświerzyć moją wiedzę na temat elektroniki i zrobić układ elektroniczny - na razie myślę o przekaźniku, normalnie po 20 000 styki powoli nadają się do wymiany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum