Wysłany: Czw Lip 12, 2012 11:48 Przymusowe postoje
Witajcie Koledzy i Koleżanki,
wczoraj wracając z pracy stała się dziwna rzecz. Jadę na prostej drodze a tu nagle motong traci moce.
Jak odkręcałem gaz to jakbym naciskał hamulec, potem znowu trochę przyspieszał i znowu jak odkręciłem gaz to zwalniał, w końcu zgasł i koniec jazdy.
Taka sytuacja zdarzyła mi się drugi raz, za pierwszym razem motonga udało sie odpalić z popychu.
Tym razem jednak, z racji, że nikogo nie było w pobliżu, zepchnąłem maszynę na pobocze poczekałem 10 min
wsiadłem, odpaliłem i pojechałem.
Czy miał ktoś z Was podobny problem? Czy to oznaki słynnej śmierci pompy paliwa?
Też tak miałem w mojej Deauvillce. Okazało się że styki pompy paliwa są przypalone. Ja oczyściłem styki, przeszlifowałem drobnym pilniczkiem (może być do paznokci) i pompa chodzi jak nowa. Wiem że można zestawem naprawczym ale jeśli styki są jeszcze grube to po co. Po "naprawie" którą można zrobić w 5 min przelatałem już jakieś 5 tyś km i nic się nie dzieje.
Tayen
Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 1 Skąd: Kraśnik
Wysłany: Sob Lip 14, 2012 14:26
To pompa paliwa . Przeczyść styki papierem ściernym, tak jak kolega radzi powyżej i będziesz miał spokój chyba że są już sporo nadpalone> Zestaw naprawczy około 70 zł .
Możesz coś więcej napisać o tej akcesoryjnej pompie paliwa ? gdzie kupić ? koszt ?
W weekend doświadczyłem dokładnie tego samego co Maciek i stawiam raczej na pompę paliwa. Na razie w larssonie namierzyłem zestaw naprawczy za niecałe 70zł.
Planuję niedługo wyskoczyć trochę dalej i chciałbym się zabezpieczyć na tą okoliczność
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 928 Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 20:56
Potrzebujesz pompy paliwa QAP - do nabycia na alledrogo za jakieś 70,- PLN
Zaworek zwrotny paliwa - cena ok 15,- PLN
Regulator napięcia +5V - cena jakieś 4,- PLN
Co najmniej 2 trójniki paliwowe 8mm - cena max 4,- PLN /szt
Przydały by się ze 3 kolanka paliwowe 90 stopni - cena max 4,- PLN /szt
Trochę węża (np. 2 m) - cena ok 4,- PLN/mb
Około 15 szt opasek zaciskowych 8-16 mm - cena ok 10,- PLN za komplet
Dzięki za opis, choć przyznam, że miałem nadzieję, że rzucisz linkiem albo nazwą zamiennika
Na razie chyba zaopatrzę się jednak w zestaw naprawczy. Póki co, przejechałem ~650km od tamtej weekendowej niespodzianki i sytuacja się nie powtórzyła.
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 928 Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Czw Lip 26, 2012 21:04
Pompa nawet zdławiona (czytaj zasilana napięciem 5V) i to na wężach 8mm generuje taki wydatek (bo tak się to nazywa) paliwa, że w układzie zainstalowałem powrót (coś na kształt instalacji samochodowej) - nadmiar wraca poprzez zawór zwrotny z powrotem do pompy. Dodam tylko, że aby zawór się otworzył konieczne jest wytworzeni ciśnienia. Inaczej pompa spokojnie daje radę
PS. W przypadku zastosowania powrotu instalacja zaworu zwrotnego powoduje, że gaźniki zasilane są paliwem pod ciśnieniem przez co motocykl jest bardziej dynamiczny i bardziej ochoczo reaguje na dodawanie gazu
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 491 Skąd: Opole - Gross Stein
Wysłany: Pią Lip 27, 2012 11:31
Gordon.
Zrobiłem "Andrutowy" układ u mnie w Devi. Jest tyle miejsca, że spokojnie wyrobisz bez plastikowych kolanek. Robiłem wszystko na średnicy 8mm i wąż z Agromy do oleju i paliwa. Wąż spokojnie wchodzi na króciec kranika. Wyjście na gaźniki zostawiłem oryginalnie 10mm - szary przewód, tylko obciąłem samą rozkalibrowaną końcówkę. Spokojnie wchodzi w króciec od plastikowego trójnika. Po miesiącu nic nie cieknie.
Pamiętaj o 2 sprawach:
1. Wąż z Agromy zalej w środku benzyną i przepłucz dokładnie - zobaczysz jaka ciemna benzyna wyleci ze środka.
2. Daj odpowiedni radiator do stabilizatora napięcia.
Całość działa doskonale, jest zawsze odpowiednia ilość paliwa w komorach gaźnika, nie ma zwiększenia zużycia paliwa i jest spokój ze stykami oryginalnej pompy.
Cholera: króciec, czy kruciec ? Jestem dysortografem - wybierz sobie poprawną wersję
PozdRR
Killu
Ostatnio zmieniony przez Killu Sob Lip 28, 2012 10:21, w całości zmieniany 1 raz
Potrzebujesz pompy paliwa QAP - do nabycia na alledrogo za jakieś 70,- PLN
Zaworek zwrotny paliwa - cena ok 15,- PLN
Regulator napięcia +5V - cena jakieś 4,- PLN
Co najmniej 2 trójniki paliwowe 8mm - cena max 4,- PLN /szt
Przydały by się ze 3 kolanka paliwowe 90 stopni - cena max 4,- PLN /szt
Trochę węża (np. 2 m) - cena ok 4,- PLN/mb
Około 15 szt opasek zaciskowych 8-16 mm - cena ok 10,- PLN za komplet
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum