Wysłany: Sob Lut 25, 2012 15:55 Gdzie zmieniać opony w Gliwicach?
Witam!
Zakupiłem nowe oponki do Devi (Michel Activ) i teraz mam do Was pytanie, czy macie jakiś sprawdzony warsztat/serwis gdzie potrafią dobrze wyważyć koło? Z tego co czytałem na różnych forach, to czynność ta jest dość prosta a mimo to niektórzy mechanicy nie potrafią tego dobrze zrobić bądź im się nie chce.
Dlatego proszę o jakieś namiary.
Pozdrawiam
Ps. A tak przy okazji, przyglądałem się starej oponie, chciałem sprawdzić jaką ma date ale nie rozumiem tego oznaczenia, może ktoś pomoże: En3P Tkb 458.
Nic więcej nie było, opona to Bridgestone
Skorpionwr Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1928 Skąd: Przasnysz
Wysłany: Sob Lut 25, 2012 20:19
Kolego do wyważenia koła motocyklowego potrzebne są specjalne przystawki za które trzeba całkiem sporo zapłacić dlatego mało kto je posiada.
_________________ ST 1300 2011
ST 1300 2006
Devcia 2002
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Lut 25, 2012 21:24
A ja nie wiem, jak można spierdzielić wyważanie koła Nawet mnie tego nauczyli w 2 minuty na wyważarce statycznej. A na dynamicznej jest jeszcze łatwiej.
Co do DOTu, to bywa tak, że czasami producenci nie zapisuję 0 z rocznika... Więc jak jest powiedzmy 2008, to piszą po prostu tydzień i 8.
Nie wiem, nie znam się. Mówię tylko, że tak czytałem. Pisali o tym, że jeżeli dobiorą złe ciężarki/za dużo/ w złym miejscu przykleją to będzie odczuwalne bicie na kole... Dlatego pytam.
A które wyważanie jest lepsze? Statyczne/dynamiczne?
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Lut 25, 2012 22:09
Pewnie, że jak ktoś naładuje za dużo ciężarków, to spieprzy robotę... Ale różnicy rzędu 2, czy nawet 5 gram zwykły śmiertelnik nie odczuje Maszyny przeważnie działają z dokładnością 0,2g. Poza tym będzie napisane, jak byk, że jest źle, jeżeli wyważenie będzie wykraczało poza tolerancję.
Co do samego wyważania, to opinie są podzielone. Jedni mówią, że dynamiczne, bo komputer jest dokładniejszy od człowieka... Inni krzyczą, że w MotoGP nie bez powodu używa się wyważarek statycznych. A ja uważam, że jeżeli ktoś ma normalne materiały i poświęcono mu 2 minuty na wytłumaczenie, co jak i dlaczego, to nie ma możliwości spieprzyć tej roboty. A już na pewno nie do tego stopnia, żeby jeździec, czy motocykl cokolwiek poczuł.
Spieprzyć można sprawę osadzając oponę na feldze. Zazwyczaj na oponach jest taki znacznik określający najcięższą pozycję. Ustawia się go przeciwlegle do wentyla zazwyczaj. Robi się tak po to, żeby do wyważania użyć jak najmniej ciężarków.
Praktyka pokazała mi także, że czując bicie należy sprawdzić, czy felga jest prosta, jak się mają łożyska w kole i w główce ramy, co słychać w układzie hamulcowym etc. Ale fakt jest taki, że wyważenie koła także warto sprawdzić, bo kosztuje to grosze a mamy spokojniejsze sumienie.
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:56
Ważne!
Grzebię sobie i grzebię i wynika z tego grzebania, że znacznie się pomyliłem z tym DOTem... Trzy cyfry mogą być latami '90, co oznacza, że Twoja opona może być z 1998 roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum