Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 216 Skąd: Trzcianka
Wysłany: Nie Lis 23, 2008 23:06 Możecie ocenić mi tę sztukę?
Zapewne macie sprawniejsze oczy jako posiadacze tych motocykli. Będę też potrzebował porady w sprawie rejestracji. A więc od początku...
Trafił mi się egzemplarz z 1992 roku. Na pewno był przewrócony ale już jest naprawiony. W transporcie zmiażdżyli pasem zegary i są zamontowane od Yamahy Terene (podobno są tak samo wyskalowane). Motocykl został sprowadzony rok temu (niech Was nie zmylą polskie blachy ) Jakie są potrzebne dokumenty aby zarejestrować po tych zmianach (kiedy były i jakie to były zmiany?)? Bo mówi, że ma:
- brief,
- dokument wymeldowania w Niemczech,
- umowę z właścicielką i tłumaczenie
Wszystko w oryginale. Czy są potrzebne jeszcze jakieś papiery?
Chce za ten motocykl 4800pln + rejestracja (tłumaczenia i skarbówka już opłacone). Ile wyniesie mnie rejestracja w takim przypadku?
Mówi, że przywiezie (około 200km w jedną stronę) do mnie ten motocykl abym go zobaczył i zdecydował czy chcę (pokrywam koszty transportu jeśli wszystko będzie ok z motocyklem a się rozmyślę).
sprzedający właśnie powiedział mi, że ma duży brief bo tylko to wtedy było wymagane (+ co co napisałem wyżej). Teraz są potrzebne oba (duży i mały) czy jak? Bo w ogóle nie siedzę w tym a w necie każdy interpretuje to jak chce. A jeśli są wymagane oba a tu jest tylko duży to co można zrobić?
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lis 24, 2008 11:44
Nie oszukujmy się... Każdy motocykl leżał - pytanie tylko przy jakiej prędkości i w jakich warunkach został położony, oraz jak bardzo ucierpiał! Co do wymiany zegarów to nie był bym taki pewien, że są tak samo wyskalowane... To nasuwa także wątpliwości, czy wszystkie kontroli będą działały... Nie wydaje mi się także, żeby ktokolwiek przywoził moto na przyczepce i mocował je pasem przez zegary... Chociaż w 92 były chyba inaczej skonstruowane niż u mnie w 97. Osobiście podejrzewałbym dzwon i prostowanie ramy... Wydaje mi się, że rama ma inny kolor niż kardan, co może świadczyć o tym, że była malowana... Bak chyba także bo nie jestem pewien ale w 92 była na nim inna naklejka (REVERE HONDA a nie skrzydełka z napisem honda) I sprawdzam na bikepics i... mam rację...
Zupełnie inne malowanie... Obczaj dokładnie te zdjęcia
Jak dla mnie to motocykl był albo mocno pokiereszowany, albo komuś nie odpowiadał w oryginale... Jako kupujący stawiałbym na to drugie... Pytanie tylko jak został zrobiony... Jak coś to sprawdź przetarcia pod kanapą... tam na zbiorniku powinno być wszystko jak na dłoni... będziesz widział ile razy położony jaest lakier, ile razy podkład... i na końcu być może blachę... a jeżeli nie ma nic to znaczy, że motocykl był malowany stosunkowo niedawno... ale tutaj prośba do chłopaków, żeby powiedzieli, czy oni także mają takie przetarcia... Wydaje mi się, że powinny być na każdym niemalowanym moto ale różnie bywa! Sprawdź czy jeździ prosto, i czy kierownica po puszczeniu nie wpada w drgania! To tyle z mojej strony... Ja bym nie brał... Najlepiej niech przyśle Ci więcej fotek w lepszej rozdzielczości, bo płacić siano za dojazd i nie wziąć to trochu lypa...
Co do dokumentów to... Ja mam od sprzedawcy:
- Stare tablice
- Brief (karta pojazdu)
- Stary dowód rejestracyjny
- Umowę możesz wypisać sam... Jak coś to napisz - wyślę Ci dwujęzyczną w pdf. pl/de
- Jeżeli moto z za granicy idziesz do skarbówki , dostajesz druczek do wypełnienia dlatego poszukałbym na twoim miejscu czegoś o nazwie VAT 24 i wydrukował 3X (ja zawsze zrobię coś źle) - jeśli chcesz mogę Ci wysłać skan tego dokumentu na e-mail
- później do ratusza (Opole) zapłacić 160zł za zwolnienie z podatku.
- skarbówka po raz wtóry - musisz mieć wypełniony VAT 24 zostawiasz im dokumenty (ksero oryginalnego briefu, ja dałem także dowodu) na jeden dzień i na drugi dzień dostajesz VAT 25 i pozostałe dokumenty.
- Następnie do urzędu komunikacji a tam tablice, naklejki i dwa dowody (łącznie około 200zł - ale to podobno co trochę się zmienia)
- No i OC zależne od wielu czynników indywidualnych!
To wszystko oczywiście, jeżeli moto nie było zarejestrowane w Polsce... Ponadto jeszcze tłumaczenia dokumentów (około 160zł) i zawsze mów, że motocykl był kupiony na terenie kraju z którego pochodzi (u mnie z Niemiec), inaczej będziesz musiał zapłacić jeszcze 2% od wartości rynkowej. To chyba już wszystko.
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 216 Skąd: Trzcianka
Wysłany: Pon Lis 24, 2008 12:31
On mówi, że ma tylko duży brief. A dzwoniłem dzisiaj do wydziału komunikacji i babka powiedziała mi, że od 25 grudnia 2007 podstawą jest oryginalny niemiecki dowód rejestracyjny czyli zwany inaczej mały brief. On ma tylko duży bo w 2007 nie dawali małego (czy nie był wymagany). Co teraz? Da radę go zarejestrować?
Killu zadam mu pytania od Ciebie jutro jak mi da znać odnośnie rejestracji.
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lis 24, 2008 18:26
Kurde... Stary... nie wiem co to jest duży a co to mały brief... Dla mnie karta pojazdu i dowód rejestracyjny... Patrząc gabarytowo duży brief to karta pojazdu a mały b to dowód... ja dawałem za każdym razem obydwa i dostawałem resztę więc nie pamiętam. Jak chcesz te druki to daj znać na pw! Daj znać później co i jak!
Skuciok [Usunięty]
Wysłany: Wto Lis 25, 2008 00:20
mnie się wydaje że nie warto tego motocykla brać, można spokojnie znaleźć lepsze dokładając tą kasę którą musiałbyś wydać na rejestrację dodatkowo, chociaż na zdjęciach wygląda ładnie
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lis 25, 2008 20:27
Ja też bym nie brał... I jak dla mnie zdjęcia nie przemawiają na korzyść... Zbyt wiele niewiadomych. Prawda oczywiście może być inna, ale kupując powinno się być podejrzliwym. Lepiej poczekać... I wynaleźć jakąś sztukę z polski! Dużo mniej kłopotów... Jak będziesz gdzieś w empiku to złap za gazety tematyczne i podzwoń... Czasami trafiają się prawdziwe perełki za znacznie mn9iejsze pieniądze niż te z internetu. A przede wszystkim nie napalaj się!
EDIT:
Obczaj te dwie sztuki... Ja chyba nie mam do nich zastrzeżeń... Co prawda nie przyglądałem się im długo ale wydaje mi się, że z tego co obejrzałem na aukcjach są one najbardziej sensownym wyborem... Nie wiem tylko jaka jest Twoja lokalizacja, a to może stanowić problem... Nie mniej jednak obczaj, zadzwoń, napisz maila i zachowaj kontakt na wszelki wypadek. NTV to nie najpopularniejszy motocykl (jak na przykład CB 500 czy GS 500 czy CBR 600) dlatego możliwe, że jeszcze trochę u właściciela posiedzi! I obydwa są zarejestrowane!
Ja stawiałbym na czarniusią... Bardziej mi się podoba i opis był znacznie korzystniejszy... Obczaj, i daj znać, co myślisz! Myślę,że jak dobre pogadasz to czarną za 5k weźmiesz... Ewentualnie sprzedasz kufry, żeby się zwróciła część sianka jeżeli budżet uciska! Powodzenia!
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 216 Skąd: Trzcianka
Wysłany: Sro Lis 26, 2008 13:21
Jestem nastawiony na tę czarną. Dzwoniłem do kolesia i mówi, że aktualne. Tylko, że ja kasę będę miał 10 grudnia i może juz jej nie być bo kolo mówił, że ktoś z Wrocławia też dzwonił. Może to tylko chwyt a może i nie Zastanawia mnie tylko dlaczego taki rocznik jest tak tanio? Niemniej jak tylko bede miał kasę w ręku wsiadamy w busa i jedziemy go oglądać i ewentualnie kupować jeśli będzie ok. A co do lokalizacji to mieszkam w Trzciance - to miasto ni9edaleko Piły czyli do Szczecina mam ok 180 kilosów
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Lis 26, 2008 23:12
No to z lokalizacją jeszcze znośnie... Polecam, żebyś zrobił tak: Jak moto będzie ok itp. itd i będzie Ci się wszystko podobało to postaraj się negocjować cenę (chyba nie musiałem tego mówić, ale co tam) i jeżeli zdecydujesz się na TAK to zaproponuj kolesiowi zaliczkę! Co do ceny to różnie z tym bywa... Ja napiszę już po raz kolejny, że za swoją z 97 dałem 4,6k. Może zaproponuj, że weźmiesz bez kufrów, albo poszukaj innych opcji... Ja tak zrobiłem a mój budżet był naprawdę niewielki! Pozdrawiam i powodzenia!
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 322 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Lis 27, 2008 15:06
Witam
Ja swoją z tego samego rocznika kupiłem za 4k PLN i naprawdę jej stan był (jak na ten rocznik) super, moim zdaniem bez kompletnej dokumentacji ( mały brif ) bedziesz mieć problem z zarejestrowaniem więc odradzam.
Znajdziesz na pewno jeszcze inną NTV-ke w dobrym stanie, poczekaj i tak zima idzie i nie będziesz jeździł.
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lis 28, 2008 02:17
Trochu chu*nia... Ale nie przejmuj się... Ta pierwsza moim zdaniem była podejrzana. Poza tym cierpliwości... Powiedz może jaki masz budżet i czy sprzęt z za granicy też wchodzi w grę, to pomogę Ci w poszukiwaniach!
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 216 Skąd: Trzcianka
Wysłany: Pią Lis 28, 2008 11:32
Mogę wydać 5000 pln na wersję zarejestrowaną. Na niezarejestrowaną odpowiednio mniej. Niestety spłata dwóch kredytów bardzo ładnie mnie blokuje (do czerwca) w zdobywaniu kolejnych funduszy "0" />
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lis 28, 2008 13:26
Uhh... To kiepsko... A czy Twoje 5k uwzględnia pewien margines na pakiet startowy - wymiana oleju, filtrów, regulacje czy naprawa jakichś pierdół? Niestety zawsze trzeba się z tym liczyć... A jeździłeś może po okolicznych komisach, kupowałeś jakieś gazety, czy coś w tą stronę? Czasami nawet w lokalnej prasie można wyłapać coś ciekawego i taniego... Może jakaś "autogiełda"... Albo wybrać się na jakiś "motobajzel"... Jest koniec sezonu więc niektórzy chcą pozbyć się wszystkiego co mają, bo jest to ich ostatni sezon motocyklowy... Często zdarza się tak, że kupujesz moto a sprzedawca daje Ci gratis komplet nowych opon, nowy akumulator, prostownik, kask i kurtkę powiedzmy... Powodzenia! Jak coś znajdę to wkleję, chyba, że wolisz na pw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum