Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Czesc z poludnia!
Autor Wiadomość
Ente

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 195
Skąd: Lüneburg-Niemcy
Wysłany: Nie Lut 06, 2011 17:09   

Wracam do tematu:
,,Druga rzecz, która już mniej mi się spodobała to stuki, które dochodzą z kardana. Moto jest na centralce i na każdym biegu słychać wyraźne stuki :/ Kiedy sprzedający wjeżdżał nim do mnie to czegoś takiego nie słyszałem"
Hi,haidi
Ano wlasnie,,kiedy sprzedajacy wjezdzal"

Po postawieniu moto na centralnym, wahacz przyjmuje pozycje bardzo niekorzystna dla krzyzaka przenoczacego ruch ze skrzyni biegow na walek w kierunku kardana.To wlasnie ten kat dodatkowo utrzymywany przez amortyzator przeszkadza krzyzakowi przekazac plynnie moment obrotowy ze skrzyni na walek.Ten nieplynnie przekazany obrot walek przesyla na zeby w kardanie ktore maja tez luz,i to razem powoduje stuki.Z chwila gdy kolo jest na jezdni krzyzak jest w normalnej pozycji, ruch obrotowy przekazany na zebatke kardana a kolo przez tarcie z podlozem ma tendencje hamujaca-przez co miedzy zebami nie ma luzu ergo nie ma stukow.Caly uklad napedowy ma jakies luzy,mniejsze -wieksze i pracujac nieobciazony wytwarza rozne dzwieki.NTV zostalo skonstruowane do czerpania przyjemnosci w czasie jazdy a nie na centralce.
Moim zdaniem WSZYSTKO JEST W NORMIE.Gdy bedziesz mogl wyprowadz NTV ze stajni,przejedz sie i napisz jak sprawa wyglada.Pozdrawiam janusz
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:11   

Myślę podobnie Januszu, aczkolwiek test z tym przyhamowaniem koła miał właśnie wyeliminować to podejrzenie. Jednak właściciel mówi że to jeszcze zwiększyło terkotanie. Chociaż i tak takie wróżenie z fusu to dupa blada :)

Heidi przejedź się nim i słuchaj jak wał pracuje. Ale wykonaj też testy które ci napisałem żeby upewnić się że żadne łożysko nie padło, ani wałek atakujący tudzież kolo talerzowe.
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 19:38   

tomeczek151, zrobiłem twój test, nic dziwnego nie zaobserwowałem, przy kręceniu kołem cisza. Popchałem też koło talerzowe od siebie ale nie chciało sie ruszyć. Zapomniałem tylko sprawdzić luzu na kole w dwóch płaszczyznach.. ale to nastepnym razem napisze.

Podczas jazdy te stuki występują tylko wtedy kiedy moto samo się toczy na biegu np dojezdzamy do skrzyzowania na trójce, redukujemy do dwójki i w momencie kiedy zaczyna "sam jechać" bez gazu to stuki są wyraźne, albo przyspieszamy wrzucamy bieg w góre i juz nie dodajemy gazu, w momencie kiedy jedzie bez gazu to pojawia się stukanie. Podczas przyspieszania czy hamowania silnikiem stuki nie występują.

Btw, dzisiaj poraz pierwszy dosiadłem sprzeta! Pojezdzilem z pol godziny ale zimno mocno dawało się we znaki szczególnie palcom. Banan z twarzy nie zchodzi! :)
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 22:21   

Hmm jak podczas jazdy to słychać to już jest troszkę niepokojące. Ale jak będzie cieplej to się może spotkamy i posłuchamy tego na żywo. Może to takie tylko wymyślone awarie nowego właściciela.

Sam miałem podobnie tyle że z poziomem oleju w silniku :)
 
 
Bob 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 596
Skąd: Op
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 22:37   

Nie wiem czy też macie takie odczucia, ale mi się wydaje, że NTVka na jałowym jakby nie chce jechać. Jak robiłem prawko, to te SRki czy YBRki na jałowym wszystko robiły, a NTVką zaczyna jakby szarpać gdy ma za niskie obroty. Wtedy może wydawać jakieś dziwne dźwięki. U siebie też takie coś zauważyliście ?
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 23:23   

Hmm chyba żadne moto nie jeździ na jałowym :)

Bob, myślałeś może o wolnych obrotach?
 
 
Bob 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 596
Skąd: Op
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 23:26   

kurcze, sorki... coś mi się pokręciło :P
Nie o bieg jałowy mi chodziło, tylko o właśnie obroty :P
hahaha..
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Pią Lut 11, 2011 11:27   

tomeczek151 napisał/a:
Może to takie tylko wymyślone awarie nowego właściciela.


Nie wymyśliłem sobie tego :) puka i tyle, albo tak ma byc albo nie, ja doświadcznia nie mam dlatego pytam jak jest u was ale jak narazie jednoznacznej odpowiedzi nie dostałem. Poczekamy na lepszą pogode to sie zobaczmy i na żywo posłuchamy :)
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:52   

Jeżeli puka nawet podczas jazdy to tak nie powinno być.
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 655
Skąd: Szewna
Wysłany: Sob Lut 12, 2011 09:00   

W razie W, służę kardanem. Kupiłem kiedyś cały wahacz, bo myślałem, że może się przydać, głupio myślałem :)
Pozdrawiam

P.S.
W sumie Masz blisko do Pana Piotra Dudka. Ma warsztat w Mysłowicach. Człowiek legenda, jeśli chodzi o mechanikę motocyklową. Kiedyś pracował w Hondzie Kawaler, potem na własny rachunek. Oddaj tam moto jak chcesz mieć spokój, chociaż z miejscem w kolejce pewnie jest trudno.
Jak chcesz namiary, to daj znać na PW.
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Nie Lut 13, 2011 00:55   

sitars, spoko, namiary nie trudno znalezc w internecie, opinie o jego serwisie są pozytywne, dzieki za info. No chyba, ze dzieki twoim namiarom uda mi się ominąć kolejkę, która podobno do nich się ustawia ;)
Rzeczywiście daleko nie mam i jak zrobi się znowu cieplej to podjade do nich.

Narazie boje się pytać nawet o cenę kardana, chciałbym, zeby ktoś mądry tego posłuchał zeby było wiadomo o co chodzi, a później ewentualnie będę się martwil.

[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 01:22 ]
http://hondantv.pl/forum/...=kardan&start=0


Oby się okazało, ze wyjściem z sytuacji jest redukcja i wyższe obroty :)
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Nie Lut 13, 2011 09:31   

Całe wahacze z wałami są tanie, bo się nie psują :)

Możliwe że jeździsz na zbyt niskich obrotach i to dlatego. Najlepiej żebyś przejechał się najpierw do kogoś kto ma dłużej NTV i jest obeznany w temacie, a dopiero później jechał z tym do serwisu. :)
 
 
haidi 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 486
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Nie Lut 13, 2011 10:06   

tomeczek151, jak juz zrobi się ładna pogoda to odwiedzę Opole albo Opole odwiedzi mnie w celu wymiany oleju i filtrów, bo nie chce się sam za to zabierać po raz pierwszy, narazie temat zostal narzucony andrutowi i killowi i spotkał się z pozytywnym odbiorem. Fajnie by było sie wspolnie spotkac w jakis weekend na początku sezonu czy to u mnie czy u was ;)
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Nie Lut 13, 2011 10:57   

Myślę że to nie problem i każdy się chętnie przejedzie kawałek, co by rozgrzać maszynę :)
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 655
Skąd: Szewna
Wysłany: Nie Lut 13, 2011 14:06   

Jak chcesz posłuchać jak chodzi inna NTV, to przejedź się do mojego szwagra (Libertów k. Krakowa). Masz w sumie A4 prawie pod sam dom. Ja będę tam za tydzień na weekend, możemy się spotkać, olej, filtry wymienić. Schlać się jak świnie też możemy ;) Żart, jak ludzie .
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8