Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Alternatywa dla NTV
Autor Wiadomość
ded 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Ciechanow
Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 16:11   Alternatywa dla NTV

Jestem posiadaczem GS 550 Katana ale rozgladam sie za innym moto. Najbardziej drazni mnie w obecnej maszynie niewygodna pozycja za kierownica. Chcialbym tez V-ke, kardana i soft-chopperowy wyglad. Motocyklem smigam glownie poza miastem, zadko dluzsze trasy. Poszukuje czegos na 20-30km strzaly w tempie do 120km/h. Zalety NTVki revere w postaci wygodnej pozycji, kardana i znikomej awaryjnosci sa dla mnie istotne. Biorac pod uwage ze przesiadalbym sie z 50km na 60km to jednak chcialoby sie wiekszej roznicy.

Poszukuje motocykla ktory laczylby to za co kochacie swoje NTV a jednoczesnie mial jakies 20km wiecej (bardziej zalezy mi na momencie obrotowym ale to tak obrazowo), lepsze hamulce (mile widziane 2 tarcze z przodu) i moze nieco bardziej soft-chopperowy klimat. Nie musi to byc honda, jestem otwarty na inne marki. Jestem w stanie zniesc wyzszy poziom awaryjnosci i koszty utrzymania- motocyklem jezdze malo takze spalanie moze byc wyzsze.
Co do ceny to fajnie byloby aby moto kosztowalo w granicach 10 tys ale jesli warto zaplacic wiecej to tez nie ma sprawy.
Ostatnio wpadla mi w oko honda magna. Mocny silnik V4 z VFR ale niestety tez slabe heble, zbyt wiotka rama, awaryjny i drogi w serwisie silnik.

Z gory dziekuje za rady- na forum nie znalazlem podobnego topicu ale jesli jest prosze o link.
 
 
fragles 
zadymiarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 195
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 17:27   

shadow aero nie ma przypadkiem kardana?
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:51   

R850R albo R1100R ze stajni Bawarskiego giganta... Wygodny, mocny, oszczedny i hebluje jak jasna cholera. W pelnym rynsztunku, z szyba, gmolami i kuframi wyglada zniewalajaco pieknie i nie widze niczego ladniejszego, zwlaszcza z napedem na wal - no chyba ze R1100GS :P
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 00:18   

Suzuki VX 800... Ale kompletnie nie nadaje się na winkle....
 
 
ded 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Ciechanow
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 09:12   

Beemki to chyba malo popularne. Czesci jak i calych motocykli jak na lekarstwo na alledrogo. Co do vx to w czym jest on lepszy od ntv?
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 13:15   

A co, chcesz od razu przeprowadzac remont generalny tej beemki czy co? Jesli chcesz sie uszczesliwiac od razu toną czesci do Hondy, to tez przygotuj gruby portfel i duze poklady cierpliwosci w oczekiwaniu na efekt koncowy :)
Jak dla mnie idealem jest na dzisiaj wypieszczona, a wiec nie w okazyjnej cenie, beemka przytachana z Austrii, Szwajcarii czy tez Niemiec. Tam to bardzo popularny sprzet.
VX ma znacznie mocniejszy silnik niz NTV, ale brak geometrii i podwozia mocno obniza jego loty, w porownaniu z nasza poczciwinką :P
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
joy 

Wiek: 53
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 242
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 13:26   

Kiedyś byłem napalony na Suzuki VX 800, ale pojeździłem trochę i mi przeszło. Uważam, że nie jest lepszy od NTV. Na pewno ma niezły wygląd, napęd wałem, całkiem przyjemny silnik (od Intrudera - duży moment przy niskich obrotach). Minusy to: większe niż w NTV spalanie (aczkolwiek różnica nie jest duża), kiepski przedni hamulec (jeździłem już z wymienionym przewodem w stalowym oplocie), ogólnie sporo niższa jakość wykonania (Suzuki z tamtych lat) - rdza, niechlujne wykończenie, większa awaryjność.
BMW nie każdemu pasuje, o czym sam się przekonałem. Nie twierdzę, że są złe i być może kiedyś przesiądę się na BMW, ale na razie trochę się rozczarowałem.
Jako alternatywę dla NTV proponowałbym rozważenie Yamahy BT 1100 Bulldog. Silnik od choppera o słusznej pojemności, napęd wałem, naked - to zalety. Wady: mimo pojemności niewielka moc, spora cena. Nie jeździłem, niestety, opieram się na artykułach z prasy motocyklowej. Mnie raczej nie odpowiada, choć po przejażdżce może zmieniłbym zdanie...
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 15:18   

ded napisał/a:
Poszukuje motocykla ktory laczylby to za co kochacie swoje NTV a jednoczesnie mial jakies 20km wiecej (bardziej zalezy mi na momencie obrotowym ale to tak obrazowo), lepsze hamulce (mile widziane 2 tarcze z przodu) i moze nieco bardziej soft-chopperowy klimat. Nie musi to byc honda, jestem otwarty na inne marki. Jestem w stanie zniesc wyzszy poziom awaryjnosci i koszty utrzymania- motocyklem jezdze malo takze spalanie moze byc wyzsze.
Co do ceny to fajnie byloby aby moto kosztowalo w granicach 10 tys ale jesli warto zaplacic wiecej to tez nie ma sprawy.


Nie twierdzę, że VX jest lepszy... Wręcz przeciwnie... Stawiam jednak motocykl z podobnego segmentu do rozpatrzenia. Myślę, że wyżej opisane wymagania spełnia...

Widzę jednak lekką niekonsekwencję - mówimy o spokojnym motocyklu do króciutkich wycieczek i codziennej jazdy... A zaraz później pada hasło: VFR ;)

I tak sobie teraz dopiero pomyślałem... Jeżeli nie NTV, to może Deauville!? Chociaż także jest chyba jeszcze dalej od czopka, niż NTV.
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 17:08   

Joy, gdybys byl na ostatnim zlocie w Łojach to bys mogl wlasnorecznie pomacac Bulldoga. Wg mnie kawal fajnej maszyny. Podobno mocy ma pod dostatkiem do zwyczajnej jazdy, pali tez znosnie, wyglada fajnie i podobno jest wygodny. Nie wiem, nie jezdzilem, raz usiadlem tylko :) .
Aaaaa... jedna rzecz mi sie w nim nie podobala - nisko zawieszony i niczym nie osloniety silnik. Przejazd przez kraweznik straszy koszmarem pozostawionych strzępów aluminium na betonie :)
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
tomeczek151 
Beemiarz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 810
Skąd: opole
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 21:25   

Z Beemka problemów nie ma żadnych. Pali mało, osiągi są bardzo dobre jak na takie spalanie. O jakich częściach mowa? Czego szukałeś na allegro?
 
 
joy 

Wiek: 53
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 242
Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 22:41   

Tomeczek151, pozwolę sobie troszkę popolemizować. Kolega miał cieknąca pompę hamulcową w BMW R1100RS, regeneracja nie pomogła. To dość awaryjna i przez to chodliwa część, co można bez trudu zauważyć śledząc fora internetowe.
Kolega dwa miesiące szukał pompy na Allegro - nie znalazł, prawie nie ma wyboru. Musiał kupić nową (zamiennik, nie oryginał) w Niemczech (e-Bay) za 280 euro. Dodam, że kolega nie jest jakimś matołkiem, lecz prowadzi serwis motocyklowy w Częstochowie.
Ja też w tym sezonie wymieniałem pompę hamulcową w NTV. Spośród wielu ofert na Allegro wybrałem prawie nową pompę od Hondy Hornet za 100 zł. (120 zł. z przesyłką).
Wiem, że to jednostkowy przypadek, ale jednak. Części do BMW jest dużo mniej, a ceny sporo wyższe.
Przyznam, że użytkując kilkunastoletni motocykl zwracam uwagę na dostępność i cenę części. Honda bije BMW na głowę pod tym względem.
Mój kolega jest rozmiłowany w bokserach BMW, ale serwisując od wielu lat swoją Bawarkę i moją NTV nie może zaprzeczyć temu, co napisałem powyżej.
Tomek, nie zrozum mnie źle, nie występuję przeciw Tobie i nie jestem wrogiem BMW, wyrażam tylko swój głos w dyskusji. Piszesz, że z Beemką problemów nie ma żadnych - oby tak dalej, ale wrócimy do tematu za parę sezonów. Doceniam motocykle z szachownicą i chylę głowę przed wieloma niezaprzeczalnymi zaletami (zawieszenie, hamulce, ABS), ale też dostrzegam mankamenty (dostępność części - drogo!, spalanie oleju, nieprzyjemnie pracująca skrzynia). To bardzo dobre motocykle, ale też nie idealne - nie każdy musi być pod ich wrażeniem.
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 23:19   

Joy masz calkowita racje w tym, co piszesz. Jednak, gdybysmy mieli nasze pieszczochy przeliczac tylko i wylacznie na funkcjonalnosc i ekonomie, dawno zamienilibysmy je na bilety autobusowe :P
Faktem jest, ze rzeczone beemki pracuja troche topornie z racji sztywnego napedu i topornej skrzyni. Faktem jest, ze wiele elementow jest nie do dostania na naszym rynku, a jesli nawet to w chorych cenach. Z drugiej strony kupujac wypieszczona betoniarke mozna sie spodziewac ze na przestrzeni lat nie dolozymy do niej zbyt wiele. Olej? Yamahy tez pala olej, a grono ich wyznawcow twierdzi ze nie ma lepszych motocykli, bo sa solidne i nie do zajechania. Wszedzie sa jakies plusy dodatnie i ujemne :)
Mi sie w betoniarkach podoba prostota zalozen ideowych, latwy dostep do elementow serwisowalnych (zawory, alternator, naped), wtrysk, heble z ABS, zawieszenie (na twarde drogi mniodzio), kanapa i wygodna pozycja turystyczna.. Jak sobie taka kupie, postaram sie nie katowac jej w terenie tak, zeby urwac cyce czy polamac lusterka, bo rzeczywiscie naprawy moga byc wtedy strasznie drogie... :)
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
ARTURO 
Premium User


Pomógł: 16 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 674
Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 07:29   

Moim zdaniem trzeba jeździć takim motocyklem na jaki nas stać i jaki nam się podoba . Jednym będzie Ural a innym Honda czy BMW . Mój kolega wprost jest zafascynowany BMW (cegłą ) i nie da sobie nic powiedzieć złego na ten motor , choć sylwetka BMW z tych lat nie jest ciekawa. Ale to jest piękne i popieram taką różnorodność . Na zlotach jest ciekawiej. Ciężko jest znaleźć drugi taki sam motocykl. Alternatywą na NTV jest inny napotkany motocykl w którym się zakochasz :razz:
 
 
ded 

Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Ciechanow
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 14:05   

Co do beemek to jezdze e36 w TDS i mam jakie takie pojecie o cenach czesci w odniesieniu np do analogicznego VW. Tyle tylko ze na allegro brak uzywek do wspomianych motocykli. BMW nie biore pod uwage- na pewno jeszcze nie teraz ale moze kiedys :) Czytalem nieco o tych motocyklach i ja szukam czegos z lat 90 tych o soft chopperowym wygladzie. Bulldog raczej ma za male siodlo dla plecaczka- szukam czegos nieco wiekszego.

Co do wypowiedzi kolegi Killu to bardzo dziekuje za rady ale Devilka bylaby super gdyby nie oslony. Po prostu nie podoba mi sie i zwyczajnie nie potrzebuje tego. Mowimy o moto na krotkie trasy ale nie koniecznie musi malo palic. Mowiac o hondie magna myslalem o czyms takim http://otomoto.pl/honda-v...c-M2134992.html duza moc ale przy delikatnym traktowaniu potrafi spalic niewiele wiecej niz ntv. Zreszta nie zalezy mi na tym :P Problemem raczej jest wiek tych motocykli i co sie z tym wiaze wytarte walki, rozciagniety rozrzad, przegrzane regulatory napiecia i slabe smarowanie silnika na wolnych obrotach ktore przez tyle lat eksploatacji zapewne skutecznie go wykonczylo. Drogi i klopotliwy serwis tez mnie nie rusza ale jak sobie pomysle ze wykorzystam tylko pol stadka koni to troche szkoda sie pakowac w pewne klopoty. Chociaz egzemplarz z aukcji wyglada na zadbany a porsche na zoltych blachach ktore widac w tle tym bardziej wzbudza zaufanie.
 
 
Borys 
Premium User
mistrz OBI


Pomógł: 10 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 2193
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 16:50   

Idac po bandzie - Yamaha V-max :)
_________________
'20 T700 Tenere, '08 WR250R, '60 AWO Sport
ex '95 NTV 650 "Honoratka", '94 R1100GS "Balbinka-Motokura", '01 LC4 ADV "Bocian-Łamikat", '12 690 Enduro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11