Jaka jest jego długość od i do otworu mocującego ale przy maksymalnym ściśnieciu.W mojej NTV jest jakiś większy a chcę kupić oryginalny ale zanim kupię to chcę zamontować tłumik nad tylnim kołem.I nie chcę aby ocierało koło o tłumik.Dlatego jak będę znał jego długośc zrobię na sztywno z maksymalnym uskokiem tylnego koła i dopiero będę kombinował z wydechem.
Drugie pytanie dotyczy linek.zamówiłem wszystkie linki o 15 cm dłuższe ale jak je złożyłem to wszystko chodzi cieżko, począwszy od ssania, rolgazu także.Zanim założyłem wszystko było OK.Gdzie mogłem popełnić błąd?
A trzecie pytanie . Czy ktoś z Was widział NTV z hydraulicznym sprzęgłem?
marian [Usunięty]
Wysłany: Nie Lis 29, 2009 22:33
Na temat tego sprzegła to podbijaj do kill 'a..ostatnio czytalem ze cos wlasnie kombinowal w ta strone;)
joy
Wiek: 53 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 242 Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: Nie Lis 29, 2009 23:21
Kolego, a przesmarowałeś wszystkie linki przed zamontowaniem?
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 455 Skąd: lubartów/warsiawka
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 00:31
Linki się smaruje ??
Z tego co kojarze to właśnie odwrotnie.
Linki są tak zrobione że zakładasz i jedziesz.
Jak nasmarujesz to będa łapac drobinki brudu na smar i w końcu zaczną cięzko chodzić.
Ente Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 195 Skąd: Lüneburg-Niemcy
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 00:33
Mam zapasowy orginalny amorytyzator.
odleglosc miedzy mocowaniem gorny a dolnym(srodek otworu) wynosi 300mm.
trzpien wychodzacy z gornej szesci amortyzatora ma do dolnego punktu mocowania
25mm,to znaczy o tyle moze byc teoretycznie max.scisniety.300-25....
mam nadzieje ze moglem Tobie pomoc.pozdrawiam
joy
Wiek: 53 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 242 Skąd: Poznań/Częstochowa
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 00:45
Aftys, może coś się zmieniło w technice motocyklowej, ale jak świat światem, linki (cięgła Bowdena) trzeba regularnie smarować. Ja smaruję przy wymianie - wieszam rozciągniętą i powoli wstrzykuje pod pancerz smarowidło (ale nie WD-40), żeby nadmiar sciekł dołem i dopiero nasmarowaną montuję. A przed sezonem wszystkie przesmarowuję bez demontażu. Zawsze tak robiłem w każdym motocyklu, tak mnie nauczono, ale może ja już jestem stary piernik i świat motocyklowy poszedł do przodu?... Znawcy tematu, rozsądźcie nasz spór! Ente, liczę na Ciebie i na Twoją wiedzę!
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 455 Skąd: lubartów/warsiawka
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 00:56
Teraz większość linek posiada otulinę teflonową która ma ma zmniejszyć do minimum tarcie o pancerz. Teflon jest estrem wchodzi w reakcję z polimerami, a także niektórymi tłuszczami, więc co za tym idzie smaro-pochodnych nie lubi. Ale czekam na opinie innych.
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 450 Skąd: Kotlin
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 12:34
Ja też jestem uczony po staremu, że linki trzeba smarować. Kiedy nie smarowałem, zawsze źle na tym wychodziłem :/ . Dodam, że NTV-ka to mój pierwszy porządniejszy motocykl, przedtem użytkowałem tylko demoludy.
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 286 Skąd: Szkieletczyzna
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 12:53
Mega ciekawa dyskusja, ale teflon jest polimerem i nie wchodzi w reakcje z tłuszczami bo gdyby tak było to podam prosty przykład - prawdopodobnie jadalibyśmy pyszne naleśniki z powłoce teflonowej (patelnia tzw. teflonowa) Faktycznie stosuje się go w linkach, ponieważ ma dobre właściwości smarujące - teoretycznie np. przy smażeniu na patelni nie trzeba stosować tłuszczu, ale oczywiście można, ponieważ to nie zaszkodzi to samo tyczy się naszych linek, występuje tam tarcie i warstwa teflonu może ulegać uszkodzeniu-przetarciu więc stosujemy smarowanie. Podsumowując teflon + jakieś smarowidło przekłada się na zwiększenie żywotność linki.
yacey
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 159 Skąd: miasto stołeczne
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 15:48
Przepraszam, ale to teflon jest właśnie polimerem i nie wchodzi w reakcje z tłuszczami.
Pomógł: 50 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 23:17
Co do linki, to może po prostu nie założyłeś linki zwrotnej? Ja chwilowo jej nie mam i czuć jej brak...
Co do sprzęgła hydraulicznego... Mogę załatwić komplet z deklem od CBR za około 300zł No i kontakt do gościa, który zrobił je w Hornecie - wszystko Ci wytłumaczy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum