Dzień dobry
Po kilkunastu próbach ponownie udało mi się zarejestrować na forum. Po tym jak przywrócona została baza okazało się że świeżaków nie ma. Także witam ponownie. Staram się robić pierwsze kroki w motocyklizmie po przesiadce z 125. Kupiłem trochę po taniości deauville z 98 i nawijam kilometry. Szykuje się też do pierwszego serwisu. Jako że 120 tys na budziku to wypadałoby zajrzeć do gaźników i filtrów. No i płyny oraz olej wymienić. Po konsultacji z mechanikiem zasugerował że przy okazji synchronizacji gaźników powinienem dokonać regulacji zaworów. Dajcie znaka czy to konieczne. Z góry dziękuję. Pozdrawiam wszystkich i życzę cierpliwości w oczekiwaniu na nowy sezon.
Łukasz
Jak robisz serwis, to lepiej zrobić komplet. Po regulacji zaworów silnik będzie pracował poprawnie - tak samo, jeśli były ustawione dobrze, lub lepiej. Nie wiem jak będzie u Ciebie, ale w Revelce za każdym razem tylko sprawdzam luzy, bo zawsze są w granicach.
_________________ "Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
przy okazji synchronizacji gaźników powinienem dokonać regulacji zaworów.
Najpierw regulacja zaworów, później regulacja gaźników. Stara sprawdzona zasada. Z resztą nigdy nie masz pojęcia kiedy i czy w ogóle regulacja zaworów była robiona.
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Wto Lis 30, 2021 23:40
Witaj i szczęśliwie ganiaj po trasach !
P.S. Przy regulacji luzów zaworowych przy tym przebiegu pomierz wskaźnik wydłużenia łańcuszka rozrządu . Ciekaw jestem ile będzie przy tych 120 kkm. Napisz !
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Witaj i szczęśliwie ganiaj po trasach !
P.S. Przy regulacji luzów zaworowych przy tym przebiegu pomierz wskaźnik wydłużenia łańcuszka rozrządu . Ciekaw jestem ile będzie przy tych 120 kkm. Napisz !
Pomiar zrobiony i okazuje się że łańcuch luzów nie ma, znacznik na 2 mm wysunięty tzn. ktoś zapewne kiedyś już wymienił osprzęt. Co ciekawe, luzy w normie. Dlatego sprawdziłem tylko jeden garnek. Może źle zrobiłem ale stuków zaworów nie słychać. Nawet nie zmieniałem regulacji gaźników bo świece miały ładny kolor. Oczywiście dałem nowe świeczki i zrobione zostało synchro, choć dramatu nie było. No ale teraz jest lux. Pokrywa klawiatury ma ładny kolor czyli olej raczej terminowo wymieniany.
Może trochę na skróty taki serwis ale po co nadmiernie grzebać skoro działa.
Temat odgrzewany ale przy takim nalocie na budziku to raczej stan ok i chciałem się podzielić. Pozdrawiam Wszystkich raz jeszcze!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum