Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wytarte wałki rozrządu
Autor Wiadomość
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Nie Maj 30, 2021 10:39   

Zbychu napisał/a:

Ta "U rurka" wcale taka dokładna nie jest, tym bardziej z olejem, który dzięki swej lepkości osadza się na ściankach i potrzebuje czasu na całkowite spłynięcie.

Zastosowanie dławienia przepływu oleju między ramionami U-rurki / np. korek z otworem rzędu 1
do 1,5 mm całkowicie uspokaja olej w takiej U-rurce.
Dla zwyczajnych użytkowników uzyskaną dokładność synchronizacji uważam za wystarczająca tym bardziej, że każdego stać na wykonanie takiego narzędzia.
Laboratoria na hamowniach i mechanicy maszyn wyścigowych niech sobie używają cyfraków a narzędzia oparte na rtęci z powodu jej ciężaru właściwego dalej uważam za mniej dokładne niż zwykła U-rurka z dławieniem miedzy jej ramionami.

P.S. Pomiar grubości nogi od stołu z dokładnością do 0,001 mm można robić zawsze tylko czy to ma sens praktyczny? Proszę bez obrazy i tym zamykam dyskusję na ten temat z mojej strony.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Zbychu 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 96
Skąd: Cork
Wysłany: Nie Maj 30, 2021 11:59   

Jeżeli jesteś tak bardzo przekonany o doskonałości tej "U rurki", to proszę mi objaśnić w jaki sposób za jej pomocą jesteś w stanie dokonać pomiaru podciśnienia i ustawić różnicę, która np. dla RC47 wynosi 0,27 bara ? To nie są bynajmniej żadne zabiegi torowe, mające ingerencje na prawidłowe działanie map, do tego jest zupełnie inny sprzęt. Wspominasz o dławikach, jak je zatem kalibrujesz ? To, że wyhamowujesz podciśnienie nie wystarcza, by ocenić prawidłową wartość ustawianego podciśnienia. Tak, jak napisałem wcześniej, "U rurka" na domowe potrzeby jest tanią alternatywą, ale to półśrodek, który nie powinno się porównywać z profesjonalnym sprzętem, a już tym bardziej stawiać go ponad. To, o czym piszę najlepiej obrazuje ustawienie synchro w gaźnikach z dużymi przebiegami, gdzie dokładność jest kluczowa.

izywec napisał/a:
Proszę bez obrazy i tym zamykam dyskusję na ten temat z mojej strony.


Ja w żadnym wypadku się nie obrażam, a wręcz przeciwnie, cieszę się, że mogę z kimś merytorycznie porozmawiać, a różnica zdań podnosi wartość dyskusji.
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Nie Maj 30, 2021 13:48   

Zbychu,
Szanowny współforumowiczu !
Czytaj uważnie. Napisałem o dławieniu szybkości przepływu oleju między ramionami U-rurki wskutek pulsacji podciśnienia w kanałach ssących aby zmiany wysokości poziomów oleju w ramionach były mało zmienne. O jaką kalibrację wiec chodzi ?
Ta wspomniana różnica 0,27 bara czego dotyczy ? Chyba nie synchronizacji podciśnień w kanałach ssących bo w nich dążymy do minimalizacji różnic aby praca poszczególnych cylindrów była jak najbardziej równa.
Tak na marginesie te 0,27 bara to 2700 mm słupa wody i ciekaw jestem pracy silnika gdy w w kanałach ssących cylindrów będą takie różnice!
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Zbychu 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 96
Skąd: Cork
Wysłany: Nie Maj 30, 2021 20:48   

Przecież szybkość przepływu zależy właśnie od podciśnienia, które finalnie musi się mieścić w założonej normie przez producenta. Skala na wakuometrze nie jest dla ozdoby, określa siłę podciśnienia (wysokie/zalecane/za niskie) a to przekłada się na wstępną diagnozę gaźników. Ponad to, zdecydowanie jesteś w błędzie, synchro jak najbardziej nie wykonuje się na zero w gaźnikach o różnych dyszach, lub różnym sterowaniu membran, a to właśnie występuje w RC 47, mało tego, jest o tym wzmianka w serwisówce, wystarczy poczytać, a tak dla ciekawostki powiem, że są silniki w układzie R, gdzie przy synchro ustawia się dwie, a nawet trzy różne wartości podciśnienia. To samo tyczy się modyfikacji, które się wykonuje, aby w ogóle można było zrobić synchro, ale te myki są znane osobom, które się tym zajmują. To samo tyczy się fałek w układzie L, gdzie nie tylko mają znaczenie dysze i podciśnienie, ale i długość połówki, jej chłodzenie i ....., tylko o tym dopiero jest wzmianka w poziomie serwisowym. Ja rozumiem, że jest to jeszcze wiedza tajemna trzymana przez ludzi, którzy z tego żyją, a dedyki opatrzone klauzulą poufności, ale wcale to nie oznacza, że tak nie jest. Nie jest również żadną sztuką ustawić nie rozhuśtany gaźnik, który ma jeszcze tolerancje błędu myśląc, że wszystko jest jak należy i tak będzie z każdym, bo to można zrobić na słuch, bez żadnych "U rurek" , tylko później jest lament, bo niby wszystko było dobrze, a zdrowy silnik padł i nie jeden się o tym już przekonał, a i wielu się o tym jeszcze przekona.
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 61
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1723
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Nie Maj 30, 2021 22:35   

NIe jedziecie za daleko? Już od paru postów nic nie rozumiem. :lol:
Ja wiem, że jak się spotka dwóch inżynierów to ciężko zrozumieć. :oops:
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Nie Maj 30, 2021 23:52   

Ciok napisał/a:
NIe jedziecie za daleko? Już od paru postów nic nie rozumiem. :lol:
Ja wiem, że jak się spotka dwóch inżynierów to ciężko zrozumieć. :oops:

Ja też już nie rozumiem o co chodzi naszemu koledze forumowemu mimo, że byłem silnikowcem po politechnice i pływając wiele lat w maszynie udało mi się nie potopić statków z racji braku wiedzy i umiejętności w eksploatacji siłowni.
Ciok ! Nie przejmuj się !
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Zbychu 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 96
Skąd: Cork
Wysłany: Pon Maj 31, 2021 01:25   

Faktycznie, ja tuman, który pasł barany mogę być niezrozumiały dla tak zacnej persony po Polibudzie, która zapewne kilka razy na dobę z pomocą "U rurki" synchronizowała gaźniki w dieslowskich silnikach na łajbach, a od której japońscy konstruktorzy tworzący poziom serwisowy powinni pobierać nauki. Szanuję starszych od siebie, więc przymrużam oko i kończę tą jałową dyskusję.
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 84
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Maj 31, 2021 02:55   

Zbychu,
Cork to ładne miasto. Bywałem w nim pływając między innymi na promie Swansea - Cork.
Dzieli nas różnica pokoleń bo gdy byłem po polibudzie to dopiero pojawiłeś się Waszmość na tym świecie.
Liczyliśmy na liczydłach i suwakach logarytmicznych oraz często w siłowniach były w użyciu U-rurki, które wprawdzie nie służyły do regulacji silników to prawda jako, że nie było na nich gaźników. Jednak bez tych cudownych /drogich/ nowych gadżetów potrafiliśmy prowadzić silniki z nieporównywalną bezawaryjnością i trwałością w stosunku do silnika w Twoim NT 650V (RC47) Deauville CBS 2003. Główne silniki na statkach po za manewrami portowymi pracowały zawsze na obciążeniach rzędu 90 - 95 % mocy maksymalnej często tygodniami na długich przelotach. Natomiast z gaźnikami miałem do czynienia parę ładnych lat przed Waszmości urodzeniem i dawałem sobie radę z regulacją obrotów biegu jałowego i składem mieszanki bez tych cudownych "cyfraków".
Co do dyskusji w której deprecjonujesz Waszmość odpowiednio starannie wykonany przez normalnego użytkownika przyrząd pomiarowy spełniający bezkosztowe wykonanie samodzielnie synchronizacji na silniku NTV 650 wystarczające w zwykłej eksploatacji to uważam, że jak kto chce i ma mamonę to może zapalać papierosa banknotem 100 Euro albo dolarów. To tylko tyle na ten temat.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
TomekRC33 
Tomek ntv650 revere

Dołączył: 30 Lis 2020
Posty: 5
Skąd: BRODNICA
Wysłany: Pon Maj 31, 2021 08:38   

izywec napisał/a:

Ja to bym po prostu chciał , żeby jakby nie patrzeć ,,ta legenda motoryzacji motocyklowej" jakiej stałem się właścicielem, mogła służyć wiernie mi i być może kolejnym pokoleniom, a nie powodować dywersyjne konwersacje odnośnie sposobu synchronizacji jej podzespołów. Liczę, że koledzy wyżej mają pełną rację, a ja trafiłem na nie kompetentne persony, stąd też nikt nie potrafił mi pomóc dotychczas.
_________________
Kupić widlasty silnik , to jak poznać nową bratnią duszę
 
 
grad74 
Grzegorz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 377
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Cze 01, 2021 09:26   

A ja muszę powidzieć że jestem pod mega wrażeniem odnośnie wiedzy Zbycha i tyle !
_________________
SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
Gmole do RC33 zrobię , jeśli ktoś potrzebuje :)
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 61
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1723
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Wto Cze 01, 2021 09:38   

A ja muszę powiedzieć, że jestem pod mega wrażeniem odnośnie wiedzy Zbycha i Izywca !
Fajnie że jesteście z nami. Dobrzy mechanicy to skarby.
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8