Wysłany: Sob Lut 15, 2020 18:09 Wyświetlacz zmiany biegów.
Hej.
Zachciało mi się gadzetu. Kupiłem wyświetlacz GPT z wtyczką... i właśnie. Nie wiem gdzie mogę ją wpiąć. Wolne są dwie kostki zółta i pomarańczowa ale mają inne kształt. Może pomożecie ?..
Moto NTV 700 2008 r.
Pomógł: 24 razy Wiek: 85 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 906 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pon Lut 17, 2020 23:59
Satok,
Jest taki duży temat na naszym portalu poszukaj !
Uwagi na temat przydatności tego urządzonka tutaj :
https://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=8355&highlight=wyswietlacz+biegu
Wynika z nich, ze to urządzenie mało przydatne.
To też moje zdanie, bo rzut oka na obroty i prędkość jednoznacznie podaje bieg.
Np. : 3000 obr. i 50 km/h to trójka a 4000 obr i 100 km/h to piątka. Dla bardziej wprawnych to kąt między wskazówkami obrotomierza i szybkościomierza określa bieg.
Dla piątki wskazówki chodzą równolegle.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lip 2017 Posty: 470 Skąd: Polska
Wysłany: Wto Lut 18, 2020 10:15
Tak, tak w teorii podczas jazdy to wszystko jest łatwe do ogarnięcia, ale mniej wprawni kierywcy mają problem z liczeniem do 5, a jak jeszcze robi się nerwowo na drodze to lepiej mieć niż nie mieć.
Ja w Deauvile zastanawiałem się nad kupnem, w końcu odpuściłem, bo jak piszesz - w sumie to proste do ogarnięcia. W RT mam i chwalę to sobie, bo niby też tylko 5 biegów, ale przy tym silniku, który ciągnie jak wściekły od 2500 obrotów czasem nie wiadomo, co za bieg jest wrzucony
aroxe Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 23 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lut 19, 2020 08:21
Sam taki kupiłem, przypłynął prosto z Chin. Jeszcze nie montowałem, ale z tego co rozeznawałem temat to podłączasz go pod wtyczkę diagnostyczną, która w NT700V znajduje się pod lewą osłoną poniżej siedzenia. Tam jest wolna wtyczka, bodajże czerwona.
To jeszcze ja dołączam do tych, którzy lubią wskaźnik biegów. W Triumphie st miałem i był nieodzowny, a teraz zainstalowałem w NT700V i też jest pomocny. Może to gadżet jak niektórzy uważają, ale w gorących momentach ułatwia życie
_________________ Virago; GSX 750; Triumph Sprint ST 955i; Suzuki UX 150 ciągle, Dauville NT700V obecnie
Witam wszystkich. Mam problem z zakodowaniem wolnych obrotów na chińskim wyświetlaczu biegów .moto nt 700 2006 r . Cały czas mogą literka l i nie chce iść dalej .
[ Dodano: Sro Paź 08, 2025 23:09 ]
Literka L oczywiście . Proszę o jakieś podpowiedzi . Robiłem wszystko zgodnie z instrukcją .
Opisz trochę szerzej co masz na myśli z kodowaniem wolnych obrotów... Chodzi ci o programowanie wyświetlacza biegów? Bo o tym jest ten temat. A jeśli tak to napisz w paru zdaniach, co robisz i kiedy efekt jest inny nisz opisany w instrukcji.
Montowałem wyświetlacz biegów w dwóch motocyklach i poszło bez problemu.
Ja dodam poniżej fragment instrukcji GIPRO (taki instalowałem i też nie było żadnych problemów)
Myślę, że do chińskiego odpowiednika ma identyczne zastosowanie, przy założeniu, że wskaźnik został prawidłowo podłączony.
5.3. Rozpoczęcie automatycznego uczenia
Jeżeli urządzenie wyświetla wybrany bieg nieprawidłowo, rozpocznij automatyczne uczenie:
1. Jeżeli posiadasz stojak, postaw motocykl na stojaku. W innym przypadku usiądź na motocyklu.
2. Aktywuj wyświetlacz (patrz punkt 5.1). Upewnij się, że nóżka boczna jest złożona silnik jest wyłączony,
stacyjka w pozycji RUN. Nie uruchamiaj silnika.
3. Wybierz pozycję dźwigni biegów na neutralny.
4. Wciśnij przełącznik i trzymaj tak długo aż na wyświetlaczu pojawi sie: “L” (uczenie).
5. Puść przycisk. Jeżeli skrzynia biegów jest w pozycji neutralnej , “L” rozpoczynie się mruganie i
automatyczne uczenie urządzenia.
6. Po upływie kilku sekund, następuje wyświetlenie i mruganie wyświetlacza (1, 2, 3, 4, 5 do 6). Wybierz bieg, który jest wskazany na wyświetlaczu. Po to żeby łatwo zmienić bieg na wyłączonym silniku, można kręcić tylnym kołem do przodu lub do tyłu. “L” miga podczas uczenia danego biegu.
Powtarzaj ten punkt dopóki wszystkie biegi zostaną nauczone.
Jeżeli jest potrzeba wykonania procesu jeszcze raz, wciśnij raz przycisk i przejdź do kroku 3.
7. Jeżeli wszystkie sześć biegów zostało nauczone, na wyświetlaczu pojawi się: “U” (zaktualizowane) migając
kilka sekund. Jeżeli Wasz motocykl posiada mniej niż 6 biegów, wciśnij i puść przycisk.
Urządzenie zapisze nowe ustawienia na pamięci Flash, potem wyświetlacz wraca do normalnego działania.
_________________ Virago; GSX 750; Triumph Sprint ST 955i; Suzuki UX 150 ciągle, Dauville NT700V obecnie
Robię tak . Podłączyłem do kostki po lewej stronie moto poniżej siedzenia . Pięć razy włączam i wyłączam gdy na wyświetlaczu pojawiają się cyferki 543 . Następnie jak pojawi się L odpalam moto , L miga i wtedy uczy się wolnych obrotów . Potem powinno pojawić się 1 i tak po kolei do 5ki. Tylko że L nie przestaje migać .
Wydaje mi się, że ty go za każdym razem resetujesz... Procedura programowania biegów zwykle wygląda tak (zakłądając, że wskażnik jest podpięty pod złącze diagniostyczne):
- ustawiasz motocykl na stopce centralnej i dociążasz z przodu tak by tylne koło było w powietrzu. Zachowaj dużą ostrożność w trakcie testu by obracające się tylne koło nie złapało gruntu bo moto wyrwie do przodu i narobi bigosu. Jak czujesz się niepewnie to można zrobić na trasie, gdzie jest mały ruch
- włączasz zapłon, wskaźnik sobie odlicza od 6 do 0 a następnie wyświetla wolno migające L
- bez ruszania kluczyka odpalasz motocykl, L miga szybciej a po chwili wyświetli 1
- jak wyświetlacz pokaże jedynkę to wrzucasz pierwszy bieg, puszczasz sprzęgło i pozwalasz mu "jechać" na jedynce na wolnych obrotach aż wyświetlacz pokaże 2
- wtedy wrzucasz dwójkę, puszczasz sprzęgło itd.
- na piątce "jedziesz" tak długo aż pokaże U czyli, że programowanie zakończone
- redukujesz do neutrala i gasisz motocykl.
Ma być dokładnie tak jak C_D (Piotr) opisał. Musi działać - może faktycznie resetujesz, zamiast programować. Chyba, że wskaźnik jest felerny, w co raczej wątpię.
Nawiasem mówiąc, miałem przypadek, że zresetowałem. Wówczas ponowne "uczenie biegów" robiłem w czasie jazdy, na szosie.
_________________ Virago; GSX 750; Triumph Sprint ST 955i; Suzuki UX 150 ciągle, Dauville NT700V obecnie
Zrobiłem dokładnie to co radził C_D i nic , cały czas moga L . Nic dalej się nie dzieje . Czekałem chyba że 4 min. I nic
[ Dodano: Czw Paź 09, 2025 19:20 ]
Miga
[ Dodano: Czw Paź 09, 2025 19:43 ]
Zrobiłem dokładnie to co radził C_D i nic , cały czas moga L . Nic dalej się nie dzieje . Czekałem chyba że 4 min. I nic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum