Wysłany: Sob Gru 29, 2018 16:52 Problem z napinaczem łańcucha rozrządu
Witam forumowiczów.
Jestem posiadaczem Hondy Deauville 650. Kupiłem motor niedawno za granicą. Przy okazji regulacji zaworów pojawił się problem z interpretacją wysunięcia znaczników zużycia łańcucha rozrządu. Motor ma przebieg około 30000 km. Na pierwszym cylindrze oba znaczniki tj. węższa i szersza płytka są wysunięte około 3,5 mm, natomiast na drugim cylindrze węższa płytka jest wysunięta 5,5 mm , a szersza 3 mm. Nie wiem czy jest to dopuszczalne?Proszę o pomoc.
Ja bym powiedział, składać, lać i jeździć
U mnie na jednym cylindrze jest tak :
Na drugim jest podobnie.
Koledzy potwierdzili, że ten obrazek pasuje do 55 000 km przebiegu
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Gru 29, 2018 19:26
wiesiekm,
"Oldmotory" ma rację ! Nie grzeb bo tylko możesz popsuć. Jak na szerszym będzie 6,5 mm to zacznij myśleć wtedy o wymianie.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Ja też miałem zadać to pytanie, bo nie wiedziałem na któryj płytce się mierzy.
U mnie jest na jednej 2 mm zaś na drugej 4 mm, ciekawi mnie też dlaczego jest taka rużnica.
Witam
Koledzy podpowiedzcie, czy po zdjęciu pokrywy zaworów ( celem sprawdzenia luzów ) trzeba zakładać nowe uszczelki pokryw zaworów czy nie koniecznie... ?
_________________ Romet T 750 ( Pegaz ), Simson SR 50 , Honda Deauville 650
Koniecznie trzeba. Są tanie więc nie baw się w sylikony, chyba że tak przewidział producent
Oczywiście wiem, że dla zasady warto uszczelki wymienić.
Dwa razy regulowałem zawory i zawsze tylko przecieram płaszczyzny "pokrywkę i garnek" rozpuszczalnikiem i jest ok. Nic się nie poci
Albo mam szczęście, albo .... muszę sprawdzić, czy mam olej
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sty 07, 2019 16:19
Dwa trzy razy regulowałem zawory. Uszczelek nie zmieniałem tylko dokręciłem zgodnie z instrukcją (o ile pamiętam 10Nm). Jak na razie jest sucho i nic nie leci.Fakt uszczelka cały czas miękka.
Następnym razem chyba jednak zmienię.
Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 08, 2019 11:51
Wiem. Wymieniłem je przy pierwszym przeglądzie moto zaraz po zakupie. Później jakoś tak nie było okazji ani czasu na zamówienie nowych. W tym roku mam w planie trochę pogrzebać przed sezonem to może zamówię.
Pomógł: 20 razy Wiek: 34 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 773 Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Pon Sty 14, 2019 00:08
Uszczelki najlepiej oryginalne, 80 pln sztuka. W przeliczeniu na kilometry, jakie według książki możesz zrobić między zaglądnięciami pod pokrywę zaworów 36 za zamiennik i 80 zł za Honda nie zrobi Ci różnicy. Wymiana ma sens jedynie w połączeniu z wymianą gumowych poduszek śrub pokryw zaworowych. Kosztują 10 zł sztuka w ASO. Nie warto dziadować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum