Witam.ntv revere mam juz 9lat. Raz wymienilem w niej silnik zaraz po zakupie poszedl sworzen na tloku wytarl sie i zaczal stukac. Obecny silnik dobrze pracuje ale cos cyka prawdopodobnie w przednim cylindrze. Zawory byly juz ustawione kilkukrotnie i tak samo sprawdzalem czy koniki nie sa wytarte ale wszysko jest ok. Rozrzad jak mierzylem ten trzpien to na tylnym wystaje 3mm a na przednim 4.5mm. Silnik podobno mial ok 60tys km. Jak wciskam sprzeglo nic sie nie dzieje dalej cyka. Cykanie nie zawsze wystepuje. Raz jest zaraz po odpaleniu silnika zimnego i pozniej jak jade to nie slychac. Przewaznie slychac na wolnych obrotach. Uszczelki przy kolektorach nowe. Wczoraj na rozgrzanym znowu cykalo jak przegazowalem to przestalo. Zgasilem i znow odpalilem to dzwiek powrocil. Staralem sie to jakos opisac jak najdokladniej. Jakies sugestie? Pozdrawiam
Dzis osluchiwalem cylindry i wyszlo ze w przednim cos cyka. Szczykawka wlalem ok 3ml oleju zakrecilem swiece i odpalil i chodzil cicho nic nie bylo slychac. Chodzil tak okolo 5minut i nic nie cykalo.nie mam czasu jezdzic ale dobrze to nie wrozy. W tygodniu bedziemy mierzyc kompresje.
[ Dodano: Pon Lip 16, 2018 14:27 ]
Witam problem rozwiazany okazalo sie ze sruba regulacyjna zawor wydechowy byla w jednym miejscu wyklepana i dlatego raz cos cykalo a raz nie. Moto smiga
Dzień Dobry.
Przed zakończeniem sezonu zauważyłem, że po rozgrzaniu silnika zaczyna coś cykać na wolnych obrotach, jakby dzwonienie zaworów. Dźwięk ten niesie się po całym silniku i nie mogę zidentyfikować skąd dokładniej się wydobywa, wydaje mi się, że wyraźniej słyszalny od strony sprzęgła. Po odpaleniu na zimno nic nie słychać pracuje równo i cicho na ssaniu jak i na wolnych obrotach. Po osiągnięciu normalnej temperatury pracy cykanie/lekkie stukanie słyszalne na wolnych obrotach, po zwiększeniu obrotów mniej słyszalne, jakby zanika. Dodam, że wiosną mechanik regulował zawory, gaźniki, wymieniłem też świece i płyny.
Co może dolegać mojej maszynie ?
Wysłany: Nie Sie 11, 2024 21:01 stuki od strony sprzęgła
Jeśli stuki są od strony sprzęgła, a nie jest to sprzęgło, może to jeszcze być zbyt luźny łańcuszek napędu pompy oleju. Ten dźwięk nie jest jednak „cykaniem” tylko szarpaniem, waleniem. Warto wymienić razem z zębatkami, gdyż łańcuszek nie ma napinacza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum