Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Paź 21, 2016 09:39
markali napisał/a:
Myślę o jeszcze jedna sprawie - odpowiedzialność, odszkodowanie po zdarzeniu drogowym kiedy ktoś jedzie na dlr bez homologacji i wg zeznań innego uczestnika oślepił go. Co wy na to?
W tym wypadku prawo stanie raczej po stronie oślepionego choć przyznaję, że nie słyszałem o takiej sytuacji (dotyczy motocykla). Oczywiście kupować rzeczy homologowane dla świętego spokoju
Dlatego ja ma światła skierowane w dół, plus jeszcze zaślepki zasłaniające połowe halogenu, żeby właśnie nikt mi nie powiedział, że go oślepiłem. To są raczej dodatkowe dwa punkty, które poprawiają widoczność. Bo mocno drogi to one nie doświetlają.
Nie ma chyba przepisów określających jak montować dlr na motocyklach.
Znalazłem oficjalną odpowiedź KGP:
"Niemniej jednak, informuję, że załącznik nr 6 paragraf 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, w polu dotyczącym świateł do jazdy
dziennej w kontekście motocykli znajduje się znak "-", co oznacza, że ustawodawca nie przewidział tego typu świateł i nie określił
ich warunków montażu dla motocykli.
Należy podkreślić, że właściwym do oceny stanu technicznego i wyposażenia pojazdu jest wykwalifikowany diagnosta ze stacji kontroli pojazdów."
co do wytłuszczonego stwierdzenia to mógłbym się zgodzić tylko z brakiem określenia warunków montażu a nie z tezą, że ustawodawca nie przewidział w ogóle tego typu świateł w motocyklu
gdyby tak było to w §12.3.7) rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów musiałby widnieć zapis "z wyjątkiem motocykli"
i uwaga panowie - nie ma czegoś takiego jak światła przeciwmgielne
Nie ma chyba przepisów określających jak montować dlr na motocyklach.
Znalazłem oficjalną odpowiedź KGP:
"Niemniej jednak, informuję, że załącznik nr 6 paragraf 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, w polu dotyczącym świateł do jazdy
dziennej w kontekście motocykli znajduje się znak "-", co oznacza, że ustawodawca nie przewidział tego typu świateł i nie określił
ich warunków montażu dla motocykli.
Należy podkreślić, że właściwym do oceny stanu technicznego i wyposażenia pojazdu jest wykwalifikowany diagnosta ze stacji kontroli pojazdów."
co do wytłuszczonego stwierdzenia to mógłbym się zgodzić tylko z brakiem określenia warunków montażu a nie z tezą, że ustawodawca nie przewidział w ogóle tego typu świateł w motocyklu
gdyby tak było to w §12.3.7) rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów musiałby widnieć zapis "z wyjątkiem motocykli"
i uwaga panowie - nie ma czegoś takiego jak światła przeciwmgielne
Zgadza się - powinno być przeciwmgłowe.
W warunkach nie musi widnieć zapis "z wyjątkiem motocykli" - jest po prostu brak wytycznych (wyższość przepisu szczegółowego nad ogólnym).
Nowe rozporządzenie jak najbardziej dopuszcza możliwość montażu DRL-i w motocyklach w ilości 1 a nawet 2 szt. Niestety w warunkach technicznych wciąż jest "-", więc legalnie dołożyć świateł dziennych do motocykla nie można.
Fakt, używamy chińskich światełek i tolerują to zarówno policjanci jak i diagności. Moim zdaniem wynika to tylko i wyłącznie z niskiego poziomu ich wiedzy.
Fakt, używamy chińskich światełek i tolerują to zarówno policjanci jak i diagności. Moim zdaniem wynika to tylko i wyłącznie z niskiego poziomu ich wiedzy.
Bzdura. Są tacy f-sze policji którzy kodeksy i rozporządzenia znają na pamięć. Pisałem już co może być powodem tego że nie zatrzymują dowodów. Sam je znam, przytaczam ale za dodatkowe oświetlenie motocykla nie zatrzymałem nigdy dowodu. Powód jest prosty: nigdy takiego nie widziałem na służbie ani tym bardziej nie kontrolowałem!
Dlatego ja do tygrysa nie założę żadnych halogenów tylko diody z bikevis'a. Nie oślepiają, dają dwa dodatkowe małe punkty oświetleniowe, nie walą po oczach w ogóle, nie są tak drogie jak halogeny z homologacją a dają radę i poprawiają widoczność.
Nie wiem jak u nich tylko z homologacją ale na zagranicznych forach nie ma żadnych wzmianek o ich nielegalnośći czy ew karalności ich posiadanie
Fakt, używamy chińskich światełek i tolerują to zarówno policjanci jak i diagności. Moim zdaniem wynika to tylko i wyłącznie z niskiego poziomu ich wiedzy.
Bzdura. Są tacy f-sze policji którzy kodeksy i rozporządzenia znają na pamięć. Pisałem już co może być powodem tego że nie zatrzymują dowodów. Sam je znam, przytaczam ale za dodatkowe oświetlenie motocykla nie zatrzymałem nigdy dowodu. Powód jest prosty: nigdy takiego nie widziałem na służbie ani tym bardziej nie kontrolowałem!
.... jesteś policjantem i przytaczasz nieaktualne przepisy? Nieładnie, oj nieładnie. Nigdy nie spotkałeś się z motocyklem, który ma oświetlenie niezgodne z "Warunkami technicznymi"?
Proponuję doczytać: rozporządzenie 858 z dnia 15 czerwca 2016. Pewnie niektórzy (ba, może nawet większość!) panowie i panie to znają, niektórzy wiedzą gdzie szukać. Są też tacy, którzy mają radio i nie wstydzą zapytać swojego 00 o pomoc
Byłem i kiedy jeszcze pracowałem - kilka dobrych lat temu znałem obowiązujące przepisy. Wielu innych f-szy pracujących na drodze również. Napisałem to w kontekście znajomości przepisów w trakcie kontroli motocykla.
Odnośnie przepisów oczywiście przyznaję Tobie rację. Kilka miesięcy za szybko zleciało. Niestety.
Również miłego dnia życzę!
A dlaczego nie napotkałem motocykla z niezgodnym z warunkami oświetleniem? Przez nieznajomość przepisów? Nie!!! Napisałem przeca dlaczego!
Wszystkiego się nie przewidzi.Mam zawsze dylemat , czy zabierać w dalszą trasę żonę.Nie daj boże jak jakiś dzwon to najwyżej sam ucierpię!
Dlatego ja i moja żona jeździmy każde na swoim moto. To była decyzja mojej żony że robi prawko i chce swoją kobyłę po tym jak urodził nam się synek .
boskijolo napisał/a:
PSzydlowski napisał/a:
Na zimę planuje przeróbkę tylnego kufra. Mam w planie założyć dodatkowe światła (zdublowane). Halogeny w planie może też w zimie. Zobaczymy.
Ja tak samo, plan jest taki żeby na kufrze umiejscowić stop i kierunki...
A z innej beczki to zawsze się zastanawiałem jaki sens kamizelek jak masz z tyłu za sobą kufer centralny wielkości stodoły...
.
Jest sens, o ile "odeblaski" są namalowane na wyskokości skrzydeł a nie nerek. A światełko pozycji i stopu na qferq mam i polecam, z resztą tak samo jak przednie haogeny, nawet takie z alledrogo: http://allegro.pl/lampa-r...5008189147.html . Mam i używam w wersji Flood (dobrze doświetlają pobocze - widac wszystkie dziki i sarny ) i polecam.
A swoją drogą aż szkoda jak się czyta takie "newsy: .
W warunkach nie musi widnieć zapis "z wyjątkiem motocykli" - jest po prostu brak wytycznych (wyższość przepisu szczegółowego nad ogólnym).
Nowe rozporządzenie jak najbardziej dopuszcza możliwość montażu DRL-i w motocyklach w ilości 1 a nawet 2 szt. Niestety w warunkach technicznych wciąż jest "-", więc legalnie dołożyć świateł dziennych do motocykla nie można. .
na logikę brak wytycznych oznacza dowolność
poza tym wg. Twojej tezy nowoczesne motocykle fabrycznie posiadające światła do jazdy dziennej nie powinny zostać dopuszczone do ruchu
Nowe rozporządzenie jak najbardziej dopuszcza możliwość montażu DRL-i w motocyklach w ilości 1 a nawet 2 szt. Niestety w warunkach technicznych wciąż jest "-", więc legalnie dołożyć świateł dziennych do motocykla nie można
Bez sensu moim zdaniem by to było!
Przecież w nowym zarządzeniu które mi podałeś (z 2016r - czytałeś?) nie ma już "-" przy rubryce motocykl i chyba trzeba ten znak zostawić w spokoju.
Odnośnie świateł zewn. dla motocykla jest tam jak byk dla motocykla o warunkach zamocowania świateł dziennych:
ilość: 1-2, poz. 9- wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600mm, poz. 10- 250-1500mm (dot. wysokości zamocowania) i inne odnośnie np. włączania.
Jak coś źle wypatrzyłem to prostujcie. Ja się nie obrażę Czegoś się nauczę.
Sytuacja ma być jasna i klarowna.
[ Dodano: Pon Paź 24, 2016 12:35 ]
Pod poz. 9 i zapisie o min. 600mm jest jeszcze cyferka 7 której na małym tablecie nie widziałem a pod 7 zapis - jeśli szerokość pojazdu jest mniejsza niż 1300mm odległość może być zmniejszona do 400mm.
[ Dodano: Pon Paź 24, 2016 12:43 ]
Pisałem "dla motocykla" biorąc pod uwagę że to pojazd samochodowy - to tak żeby mnie nikt za słowo nie łapał.
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum