Napisałem, że dla mnie jest dziecinadą udawanie policji, zwłaszcza celowe. Jeżeli komuś kamizelka uratowała życie to świetnie
Halogeny led z przodu mam zamontowane na wysokości akcesoryjnych. Mam je aby być lepiej widocznym.
Napisałem, że dla mnie jest dziecinadą udawanie policji, zwłaszcza celowe. Jeżeli komuś kamizelka uratowała życie to świetnie
Halogeny led z przodu mam zamontowane na wysokości akcesoryjnych. Mam je aby być lepiej widocznym.
Każdy z nas zakładając kamizelkę liczył się z poprawą swojego bezpieczeństwa to, że ktoś mylnie interpretuje nasze kamizelki (czyt:policja) to akurat dobrze - dłużej przykuwa wzrok . Teraz już się puszkarze do tego przyzwyczaili , mnie też na samym początku w korku zrobili jodełkę , nie powiem żeby nie było to pr przyjemne i śmieszne zarazem
_________________ Honda Gold Wing GL 1800A
Pomagam w uzyskaniu odszkodowania dla osób poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych !!!
Tomaszk - wg ciebie dziecinada ale na legalu
Ja w kamizelce nie jeżdżę (niedługo będę niestety musiał służbowo) ale nie ma co krytykować tych, którzy tak robią.
Natomiast dodatkowe oświetlenie w większości przypadków jest używane nielegalnie.
Jeśli zamontujesz światła do jazdy dziennej - nie używasz ich łącznie ze światłami mijania.
Jeżeli założysz dalekosiężne - nie będziesz ich mógł używać w dzień.
Tak więc napisz proszę co masz założone, kiedy tego używasz i w jakim celu?
Co do bycia branym za "milicjanta". Niejednokrotnie dojeżdżając do aut srebrną paneuropą w otwartym szczękowym kasku (mimo braku kamizelki czy też szelek) miałem okazję obserwować jak telefony komórkowe lądują na podłodze w aucie
[quote="konrad1f"]Tomaszk - wg ciebie dziecinada ale na legalu
Ja w kamizelce nie jeżdżę (niedługo będę niestety musiał służbowo) ale nie ma co krytykować tych, którzy tak robią.
Natomiast dodatkowe oświetlenie w większości przypadków jest używane nielegalnie.
Jeśli zamontujesz światła do jazdy dziennej - nie używasz ich łącznie ze światłami mijania.
Jeżeli założysz dalekosiężne - nie będziesz ich mógł używać w dzień.
Tak więc napisz proszę co masz założone, kiedy tego używasz i w jakim celu?
Co do bycia branym za "milicjanta". Niejednokrotnie dojeżdżając do aut srebrną paneuropą w otwartym szczękowym kasku (mimo braku kamizelki czy też szelek) miałem okazję obserwować jak telefony komórkowe lądują na podłodze w aucie [/quote
A więc:
1. Nie krytykuję tych, którzy jeżdżą w kamizelce a jedynie prezentuję moje zdanie.
2. Legalny montaż świateł dziennych w motocyklach to chyba w PL jakaś nowość? Pomijam te montowane fabrycznie przez np. BMW.
3. Odnośnie moich światełek: mam założone niebieskie stroboskopy żeby być lepiej widocznymi
2. Legalny montaż świateł dziennych w motocyklach to chyba w PL jakaś nowość? Pomijam te montowane fabrycznie przez np. BMW.
3. Odnośnie moich światełek: mam założone niebieskie stroboskopy żeby być lepiej widocznymi
Pozdrawiam,
Tomek
ad2. - jaki przepis tego zabrania? bo chyba mi nie powiesz, że myślnik w tabeli określającej ich ilość?
ad3. - już koledzy zdążyli skomentować
2. Legalny montaż świateł dziennych w motocyklach to chyba w PL jakaś nowość? Pomijam te montowane fabrycznie przez np. BMW.
3. Odnośnie moich światełek: mam założone niebieskie stroboskopy żeby być lepiej widocznymi
Pozdrawiam,
Tomek
ad2. - jaki przepis tego zabrania? bo chyba mi nie powiesz, że myślnik w tabeli określającej ich ilość?
ad3. - już koledzy zdążyli skomentować
ad 2. Poproszę o wytyczne, jak rozmieścić DRL-y w moto, bo nie mogę znaleźć w rozporządzeniu.
ad 3. Zastanawiam się, czy naprawdę niektórzy uwierzyli w te stroboskopy ... Pozwoliłem sobie na sarkazm odpowiadając na twoje pytanie dot. dodatkowych ledów w moim moto.
Nigdy nie marzyłem aby zostać policjantem, strażakiem ani ormowcem Moja praca zawodowa oraz aktywne hobby (moto dosyć biernie w ostatnim czasie niestety) nie są związane z jakimkolwiek uprzywilejowaniem na drodze.
proponuję jedno z przodu - symetrycznie względem osi podłużnej pojazdu
a nie sarkastycznie jakie masz dodatkowe światła? co to są za światła i jakie normy spełniają?
ad 2. Poproszę o wytyczne, jak rozmieścić DRL-y w moto, bo nie mogę znaleźć w rozporządzeniu.
Z tego co wiem to zależy od homologacji motocykla. Nie każdy może być w nie wyposażony. Jeśli motocykl ma taką homologację to przeważnie ma te światła już zamontowane, a jeśli ich nie ma i idzie na rynek gdzie się ich nie używa to z pewnością jest na nie odpowiednie miejsce. Może dlatego nic nie znalazłeś?
Właśnie z tego powodu (homologacja-przystosowanie motocykla) biorą się problemy z ilością działających w jednym czasie świateł.
A wg. rozporządzenia pojazd samochodowy - czyli również motocykl - nie musi ale może być wyposażony w światła do jazdy dziennej.
Na jakieś 20 kontroli w tym za granicą nikt mi świateł nie kontrolował a zawsze miałem włączone a są bez homologacji.
Wiem wiem, zaraz mi powiecie, że ta 21 kontrola i mi zabiorą ale jakoś nigdy żaden policmajster się nawet nie spojrzał na nie to raz, a dwa że na stacji diagnostycznej też nikt się nie przywalił i w ogóle je olali.
Także nie demonizujcie, że zaraz tak zabierają te dowody bo coś to tak nie wygląda strasznie
ad 2. Poproszę o wytyczne, jak rozmieścić DRL-y w moto, bo nie mogę znaleźć w rozporządzeniu.
Z tego co wiem to zależy od homologacji motocykla. Nie każdy może być w nie wyposażony. Jeśli motocykl ma taką homologację to przeważnie ma te światła już zamontowane, a jeśli ich nie ma i idzie na rynek gdzie się ich nie używa to z pewnością jest na nie odpowiednie miejsce. Może dlatego nic nie znalazłeś?
światła do jazdy dziennej to nie jest obowiązkowe wyposażenie pojazdu i można je montować jeśli posiadają "swoją" homologację
tak jak w przypadku aut z lat 80tych/90tych gdzie jeszcze nikt nie myślał o takim oświetleniu
Pomógł: 25 razy Wiek: 62 Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 758 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Paź 21, 2016 07:53
Tak na marginesie homologacji na dodatkow światła to NT700 (myślę, że NT650 również) ją posiada. Fakt dotyczy to świateł przeciwmgielnych. Oryginalne homologowane lampy to koszt 1800 zł. Homologowane zamienniki można nabyć za 200 i więcej złotych. Jak wspomniałem na początku są to światła przeciwmgielne i ich używanie określa kodeks. W wypadku tego moto diagnosta nie powinien czepiać się dodatkowego wyposażenia pod warunkiem że znajdzie na nim literkę E
Co do używania na co dzień nie koniecznie zgodnie z przepisami jestem za (moja opinia). Mam wrażenie, że ilość lumenów wytworzonych przez taki zestaw nie będzie większa niż w samochodzie osobowym. Teraz w nowych autach ledy dzienne palą się na równi z mijania plus dodatkowo co jakiś czas włączają się przeciwmgielne w ramach doświetlania łuków. Naprawdę przy tym dodatkowe lampy w moto to pikuś. Doświetlony motocykl będzie i tak wyglądał jak świeczka przy żarówce.
proponuję jedno z przodu - symetrycznie względem osi podłużnej pojazdu
a nie sarkastycznie jakie masz dodatkowe światła? co to są za światła i jakie normy spełniają?
Mam zwykłe chińskie ledy bez homologacji, nie spełniające żadnych norm. Raz zatrzymała mnie policja i na lampy w ogóle nie zwrócili panowie uwagi. Aczkolwiek mam świadomość konsekwencji łamania prawa
W poprzednim moto miałem halogeny Hella micro DE z homologacją na przeciwmgielne a jeździłem na nich cały czas. Również nie miałem z tego tytułu jakichkolwiek problemów.
Miałem nadzieję, że podasz jakiś konkretny przepis Jeżeli miałbym zakładać homologowane DRL-y to wybrałbym mimo wszystko 2 szt. rozmieszczone symetrycznie. Mamy wówczas 3 punkty świetne, co nas wyróżnia od samochodów.
Nie ma chyba przepisów określających jak montować dlr na motocyklach.
Znalazłem oficjalną odpowiedź KGP:
"Niemniej jednak, informuję, że załącznik nr 6 paragraf 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, w polu dotyczącym świateł do jazdy
dziennej w kontekście motocykli znajduje się znak "-", co oznacza, że ustawodawca nie przewidział tego typu świateł i nie określił
ich warunków montażu dla motocykli.
Należy podkreślić, że właściwym do oceny stanu technicznego i wyposażenia pojazdu jest wykwalifikowany diagnosta ze stacji kontroli pojazdów."
Kobrzak - odnośnie zabierania dowodów pisałem o niebieskich stroboskopach a odnośnie używania świateł bez homologacji (samo E to za mało) jak trafisz na służbistę to też jakiś problem będzie. Policjanci też jeżdżą na motocyklach, ich większość wbrew mniemaniom jest normalna, zależy im żeby nie było wypadków, żeby było nas widać itd. Może dlatego masz jeszcze dowód? Mimo wszystko na światłach bez homologacji bym nie jeździł - a tym bardziej za granicą.
Myślę o jeszcze jedna sprawie - odpowiedzialność, odszkodowanie po zdarzeniu drogowym kiedy ktoś jedzie na dlr bez homologacji i wg zeznań innego uczestnika oślepił go. Co wy na to?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum