Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 09:44
To jest tak zwane pytanie "otwarte"
Możesz je sprecyzować,np; optymalne obroty w czasie;
- jazdy po równej drodze w tempie spacerowym z ładna pasażerką,
- odwożenia motocyklem kochanej teściowej,
- wyprzedzania kolumny samochodów,
- długiego zjazdu w dół......
- wyścigach spod świateł....
.....
.....
Oczywiście trochę żartuję. Jak jeździłem taką maszyną jak Twoja i to z tego samego dobrego rocznika, to obroty miałem najczęściej w zakresie 3-4 tys. Spalała mi 4,5 litra wachy. O dziwo trochę mniej paliła jak jeździłem z żoną
pozdrawiam
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Tak jak kolega wyżej napisał: nie jedź poniżej 3 tysięcy bo to nie zdrowe dla przekładni, będzie Ci stukał i telepał kardan. Powyżej 3 jest już ok a do ilu obrotów masz jechać to już od Ciebie zależy
ja przy codziennej jeździe zmieniam z 1 na 2 przy 3000, a następne biegi przy 4000, wtedy spadają obroty mniej więcej o 500. Jest dynamicznie i tak jak napisał Kobrzak - napęd nie hałasuje.
To musisz wyczuć i różnicować w zależności od obciążenia motocykla i silnika. Słychać i czuć kiedy zmiana jest za wczesna.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Tu bardziej przydatny byłby wykres przebiegu momentu obrotowego, bo na nim widać, kiedyś kardan będzie szarpał, a kiedy nie ma sensu już wyżej kręcić.
Ciekaw jestem jak to odczytasz z tego prawie płaskiego przebiegu momentu obrotowego?
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1781 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Maj 02, 2016 15:25
izywec napisał/a:
........................
Ciekaw jestem jak to odczytasz z tego prawie płaskiego przebiegu momentu obrotowego?
"Prawie płaski" to "prawie doskonały"
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Ciekaw jestem jak to odczytasz z tego prawie płaskiego przebiegu momentu obrotowego?
To jest niestety tylko wycinek wykresu, na którym nie widać połowy skali obrotów i to tej którą jesteśmy najbardziej zainteresowani.
Chyba, że osoba publikująca taki wykres sugeruje, że niższe obroty niż 3000 nie są przeznaczone do jazdy i nie należy ich brać pod uwagę. W przypadku NT tam moment obrotowy jest znacznie niższy i rzeczywiście nie ma wtedy mowy o dynamicznym i zdrowym dla napędu przespieszaniu.
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Wto Maj 03, 2016 21:58
Sim,
Napisałeś: " że niższe obroty niż 3000 nie są przeznaczone do jazdy i nie należy ich brać pod uwagę."
Rzeczywiście! Poniżej 3000 obrotów nie powinno się eksploatować intensywnie tego silnika a w szczególności poniżej 2000 to po prostu niszczenie silnika przy większych obciążeniach.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Pomógł: 20 razy Wiek: 34 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 773 Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Wto Maj 03, 2016 22:41
AndrewMD, przecież to słychać
Zwróć też uwagę na samą zmianę biegów: 1 szybko i zdecydowanie, kolejne też zdecydowanymi ruchami dbając o to, aby obroty nie spadły ani za mało, ani za dużo (ok 500). To samo w dół - tutaj (poprawcie mnie jak coś) ważne jest pilnowanie, aby obroty nie spadały za bardzo w trakcie redukcji - w przeciwnym razie poczujesz szarpnięcie na kole nawet z chwilową utratą przyczepności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum