Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Ciecze płyn chłodniczy

hlmale - Pią Gru 28, 2012 16:02
: Temat postu: Ciecze płyn chłodniczy
Drodzy forumowicze, niedawno kupiłem swoją Hondkę i z 10 razy dałem czadu, wszystko było ok. Od ok miesiąca już jej nie dosiadałem i po tym czasie stania w garażu - zaczął kapać płyn chłodniczy. Nakapała dosłownie łyżeczka.

Po dłuższych poszukiwaniach skad... zauważyłem, że ciecze z króćca metalowego łączącego dwa cylindry. Znalazłem już w instrukcji z rozrysowanymi częściami, że jest to jakiś łącznik między dwoma cylindrami.

Czy ktoś z was kiedyś to rozmontował i mógłby mi podpowiedzieć co tam mogło sie uszkodzić, czy jakiś oring czy co??

I może jeszcze pytanie, jak zdjąć ten element - wygląda jakby to była aluminiowa rurka dł. 4cm, z jednej i drugiej strony ograniczona jakimiś zawleczkami...

Dzięki za pomoc...
tomeczek151 - Pią Gru 28, 2012 23:55
:
Rozbierasz wszystko od góry czyli bak, airbox, gaźniki, wyjmujesz te dwie zawleczki ciągnąć w górę. Następnie przesuwasz element który ograniczały zawleczki, najpierw w prawo i zdejmujesz oring, potem w lewo i to samo.

Idziesz do sklepu z oringami zostawiasz tam 2,50zł i robisz przy moto wszystko to samo tylko odwrotnie.

Powodzenia :D
andrut78 - Sob Gru 29, 2012 00:15
:
Uczyń jako Tomasz rzecze a więcej płynu chłodniczego pod moto nie uraczysz :)

Od siebie tylko dodam, że Honda ma tam jakieś nietypowe oringi ale po przejściu na standardowy wymiar nic nie ciecze - oczywiście dzięki Tomkowi :)
ARTURO - Sob Gru 29, 2012 09:01
:
tomeczek151 napisał/a:
Rozbierasz wszystko od góry czyli bak, airbox, gaźniki


Śmiem stwierdzić , że nie trzeba tego wszystkiego rozbierać :wink:
Też to przerabiałem , wystarczy spuścić płyn chłodniczy i wtedy wyciągnąć zawleczki na łączniku (tej rurce) i przesunąć w jedną ze stron tak by szło wyciągnąć oring i następnie w drugą stronę przesuwamy by dobrać się do drugiego oringu . Po kupnie nowych oringów warto je nasmarować smarem , żeby ta rurka się swobodniej nasunęła . Jak to się mówi w suchą dziurkę się gorzej wkłada :razz:

Oring po zewnętrznej ma średnicę 22mm a grubość to zależy ja kupiłem 2,5 oraz 3mm i teraz nie pamiętam które były leprze . Najlepiej wziąć stary na wzór
andrut78 - Sob Gru 29, 2012 12:49
:
Moje oringi były stare i sprasowane i trudno było wymiar określić, ale z tego co pamiętam to chyba 2.7mm udało się ustalić, więc też kupiłem 2,5 i 3 mm i też nie pamiętam teraz jakie tam weszły :)
hlmale - Sob Gru 29, 2012 16:21
:
Dzięki serdeczne panowie. Chyba nie byłem pewny czy da się ruszyć tą "rurkę" czy raczej tulejkę i wtedy wymienić te oringi.

Znalazłem stronkę http://www.bike-parts-hon...00-NTV+650.html - na której wszystko jest ładnie rozrysowane.

10 CLIP, RING, 18MM
11 O-RING, 18X2.6 (ARAI)
andrut78 - Sob Gru 29, 2012 17:58
:
Mówiłem, że tam jakieś magiczne oringi wchodzą. Jak ma tam być 2.6 to pewnie 2.5 będzie OK - nasza Polska, twarda guma da radę ;)
Killu - Sob Sty 05, 2013 10:15
:
Też to wymieniałem u siebie. Nie trzeba wszystkiego rozbierać. Nie zapomnij tylko płynu upuścić, bo to dopiero będzie heca.
hlmale - Nie Sty 13, 2013 16:10
:
Otuż w tygodniu zabrałem się do roboty...

Obejrzałem dokładnie wyczyszczone wcześniej wytarte elementy i okazało się, że to jednak nie część 5 z rysunku 1, tylko przy oringu nr 15 między króćcem a blokiem silnika kapie.


Rys 1

Niestety żeby spuścić płyn, trzeba odkręcić pokrywkę 9 (rys 2), która znajduje się po środku między główką ramy, przodem ramy i pod zbiornikiem.

1. Odkręcam 2 śruby mocujące zbiornik, pierwsza koło główki ramy nr 43 rys 3, drugą pod siedziskiem na samym końcu zbiornika nr 42 rys 3.

2. Zakręcam kurek / kranik paliwa 12 rys 3 w pozycję OFF godz 3


Rys 2

3. Podnoszę zbiornik i odkręcam zakrętkę od płynu chłodzącego 9 na rys 2.




Rys 3

Teraz mogę spuścić płyn chłodzący.



4. Na dole pompy wody [rys 4] jest śruba spustowa nr 14, odkręcam ją, trzeba ustawic podłużny zbiornik bo płyn sika na ok 30-40cm...




Rys 4

5. Odkręcam kruciec nr 3 ze zdjęcia nr 1, opaskę zaciskową nr 4, wydłubuję oring nr 15.



Rys 1

Woda z systemu chłodzenia jest tak usyfiona, że wygląda jak błoto koloru brązowego i śmierdzi że hoho

Pomyślałem, że przepłucze instalację...
https://skydrive.live.com/redir?resid=5A7AD29F20C64D7B!160&authkey=!ANyx7Jj7ruP92Cg

6. nalałem wody z płynem do naczyń, czekałem az spłynie potem tylko wodą i tak ze 3 razy.
7. Założyłem nowy oring, zakręciłem śrubkę spustową, nalałem płynu
8. Odkręciłem kranik paliwa, włączyłem silnik, poczekałem ok 10-15 min, aż temp. osiągneła 80-85°C i płyn przeleci przez cały układ...

9. Dolałem troszkę płynu - kupiłem PETRYGO - no i wydawało się ok.

Patrzę w okolicę króćca nr 3 ze zdjęcia 1, a w miejscu które określiłbym jako środek przekroju węża, pojawiają się kropelki płynu [Obrazek poniżej].

https://skydrive.live.com/redir?resid=5A7AD29F20C64D7B!159&authkey=!ACm59xyW9RrgNWI

Chyba będę jeszcze musiał wymienić wąż.

Pozdrawiam

Niedługo kolejne relacje...
andrut78 - Sro Sty 16, 2013 18:45
:
Płyn chłodniczy to faktycznie miałeś nieciekawy :(

Mnie też czeka najprawdopodobniej wymiana tego oringu - w przyszłości, jeżeli pamiętasz to czy możesz podać wymiary tego oringu -bo nigdzie tego nie mogę znaleźć :)

PS. Wąż też se wymienię na taki od traktora - z Agromy, czyli z Grenee, i nic go już nie ruszy :twisted:
haidi - Sro Sty 16, 2013 19:42
:
W sezonie mialem taką samą sytuację w cb 500- płyn wyłaził przez gumowy wąż. Chciałem go mocniej ścisnąć opaską ale się rozleciał. W ASO nówka kosztowała 75 zł więc kombinowałem z agromą, castoramą i sklepami motoryzacyjnymi ale nigdzie nie dopasowałem odpowiedniego przekroju. Jedynie w sklepie z częściami dla ciężarówek znalazłem dobrą średnicę ale sprzedawany tylko na metry po 100zł/m i do tego w kolorze niebieskim. Ostatecznie kupiłem w ASO. Pod koniec sezonu to samo zauważyłem w moim NTVle tylko tym razem pojechałem od razu do ASO. Koszt węża 103zł.
sitars - Czw Sty 17, 2013 19:37
:
Potwierdzam to co pisze haidi, też kombinowałem kiedyś z różnymi wężami i jednak oryginał tylko zdał egzamin.
hlmale - Sro Sty 23, 2013 08:36
:
Czemu tylko oryginał, pojechałem w Łodzi do "WĄŻserwis'u" na Górniczej 42, panowie mają każdy rozmiar ø, przewody ze Stomilu Bydgoszcz, odporny chemicznie, temperaturowo, ze wzmacniającą osnową na wyższe ciśnienie [dosłownie używane przez gazowników w LPG].

Dociąłem metodą prób i błędów, ładnie wcisnąłem w króćce, tak żeby nie odstawał, ani nie załamywał się naturalnie i już... i Jest nowy za 6,50, czyli za 13zł/mb a nie za 100 ;)

Druga sprawa, że zobaczymy jak długo podziała. To co było to próchno, chyba jeszcze wymienię reszte węży na wszelki... koszt banalny, jak jakiś nie chce zleźć po usunięciu zacisku, to po prostu rozcinam nożem. Na króćcach i w rurkach widać duże ilośći osadu, przypominającego siarkę, króćce trzeba czyścić papierkiem ściernym.

Pozdrawiam MOTOCYKLISTóW NTV ;)
haidi - Sro Sty 23, 2013 10:31
:
Widzisz, jakbym znalazł taki wąż serwis to pewnie bym z niego skorzystał. Daj znać jak sie to sprawuje.
andrut78 - Pią Lut 01, 2013 09:29
:
Wczoraj pojechałem do swojej ulubionej Agromy ;) i wszedłem w posiadanie drogą kupna pół metra węża fi 20 za 6,50 PLN. Na oko wygląda jak ten stary wąż. Jak będzie cieplej to zamontuję.
radzieckii - Pią Lut 01, 2013 11:49
:
Podejrzewam, że niebieski 100 zł/mb to był silikonowy, a taki tuning to nie są tanie rzeczy :wink:
haidi - Pią Lut 01, 2013 16:15
:
Andrut, wy tam macie chyba jakąś lepszę Agromę :P ta u mnie w Świerklańcu jakoś szału nie robi, nie za duże to, pustawe, a pani mało ogarnięta. Pojechałem tam po węża, a kupiłem smar miedziany. Oczywiście wcześniej dzwoniłem czy taki wąż będzie na miejscu to sie dowiedziałem, że coś dobierzemy ale przez telefon to sie nie da. Jeśli jeszcze w przyszłości będę miał taką potrzebę to się chyba po prostu do Ciebie odezwę ;)
andrut78 - Sob Lut 02, 2013 10:23
:
Nie ma problemu :)

U nas w Agromie mają nawet modele sprzętu rolniczego w różnych skalach - poważnie. I to nie jakieś chińszczyzny tylko całkiem porządne firmy siku. Jak będę znowu to może mi się uda zrobić zdjęcia to wam pokażę. Po za tym śrubki i nakrętki mają polskie a nie chińskie, węże też i narzędzia mają całkiem porządne.
kropekkkk - Sro Sie 01, 2018 21:42
:
Witam.
Podłączę się pod temat.
Mam NTV Revere RC33.
Problem taki, że wybieram się wreszcie na dłuższą przejażdżkę a tu zonk.
Przy odpaleniu wydaje mi się wszystko ok, choć nie do końca jestem tego pewny.
Gdy motor jest już rozgrzany to pojawia mi się wyciek płynu chłodzącego pod zbiornikiem paliwa. Zdaje się, że to do gaźnika leci. Zmieniłem obejmę ale nadal to samo i wyciek jest pomiędzy wnętrzem przewodu, a króccem gaźnika, oczywiście za obejmą, wiec skłaniam się, że przewód jest dobry.
Co zrobić, uszczelnić jakoś.
najchętniej bym wymienił wszystkie przewody do układu chłodzącego żeby mieć pewność, że nic się nie stanie, ale nie moge nigdzie kupić.
Pomóżcie. zostało kilkanaście dni do wyjazdu.

Gdzieś wyczytałem, że to może być uszkodzony termostat. Jeszcze nie wiem gdzie on jest, ale wydaje mi się, że wentylator się załączał.
Czy ten płyn nada się do zalania "CART999 CT13" , bo kupiłem do auta i zostało.

Inna sprawa zmieniać olej w silniku i wale jak zmieniałem go 2 lata temu i przez ten czas zrobiłem ledwo 1500 km.

Pozdrawiam.
rzempi - Sro Sie 01, 2018 22:00
:
kropekkkk napisał/a:
Inna sprawa zmieniać olej w silniku i wale jak zmieniałem go 2 lata temu i przez ten czas zrobiłem ledwo 1500 km

Olej w silniku zaleca się wymienić co rok lub 10 tys. km. W kardanie wymieniamy olej co 3 lata.
Krzysztof_nowy - Czw Sie 02, 2018 09:42
:
kropekkkk napisał/a:
...wyciek płynu chłodzącego pod zbiornikiem paliwa. Zdaje się, że to do gaźnika leci. Zmieniłem obejmę ale nadal to samo i wyciek jest pomiędzy wnętrzem przewodu, a króccem gaźnika, oczywiście za obejmą, wiec skłaniam się, że przewód jest dobry.


Wyciek płynu do gaźnika? :shock:

Może piszesz o takim plastikowym króćcu, przykręconym do obudowy termostatu, na który nakręca się korek układu chłodniczego?
Zbadaj go dokładnie, w nim może tkwić problem. Może być gdzieś delikatnie peknięty i po wzroście ciśnienia w układzie chłodniczym wywala tamtędy płyn.
Żeby go dobrze obejrzeć to pewnie trzeba zdemontować termostat. Po zdjęciu baku od razu go zobaczysz, to tam gdzie korek :)
Uwaga przy ściąganiu węży, łatwo to uszkodzić.
Ewentualnie może wszczelka pod korkiem sparciała i puszcza?

Zanim zaczniesz jakoś bardziej rozbierać to zdejmij bak, daj moto na kroplówke z benzyną, odpal, zagrzej i zobacz skąd to daje.


kropekkkk napisał/a:

Czy ten płyn nada się do zalania "CART999 CT13" , bo kupiłem do auta i zostało.


płyn musi mieć napisane, ze jest do chłodnic aluminiowych.
PSzydlowski - Czw Sie 02, 2018 10:54
:
Krzysztof_nowy napisał/a:
Zanim zaczniesz jakoś bardziej rozbierać to zdejmij bak, daj moto na kroplówke z benzyną, odpal, zagrzej i zobacz skąd to daje


Dobra rada ... Szybko sprawdzisz skąd cieknie i nie będziesz się wpędzał w "złe myśli" czy zbędne koszty.

Pozdrawiam,
kropekkkk - Czw Sie 02, 2018 12:57
:
Dziękuję za odpowiedź. Olej zamówię 10w40 a ktoś powie jaki filtr oleju ma symbol. Obecnie motor stoi w warsztacie i nie mam jak go odebrać, filtr powietrza też jeśli można.

Co do wycieku to nie jest on do gaźnika tylko do gaźnika biegną dwa przewody chłodzące i to z nich, a szczególnie z jednego kapie płyn chłodzący na zewnątrz. Zmieniłem obejmę zaciskową ale nic nie dało i nadal kapie. Z tego co pamiętam to wentylator się załączał więc termostat powinien być ok.

Nie wiem gdzie kupić takie przewody. Wymieniłbym najchętniej wszystkie na nowe ale nigdzie nie ma. Można kupić jakieś z metra i dopasować, ewentualnie dokupić sprężyny na nie aby się nie zaginały?
Kobrzak - Czw Sie 02, 2018 15:20
:
Filtr HF303.





Zobacz, które węże na rysunku.
Krzysztof_nowy - Czw Sie 02, 2018 15:28
:
kropekkkk, a poszukałeś?:)
Tutaj masz odpowiedzi, w przyklejonym wątku
http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=1415
http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=8245

filtr oleju HF303.
filtr powietrza mline do ntv.

Co do przewodów: do gaźnika nie wchodzą żadne przewody z cieczą chłodzącą, bo i niby po co? :)

Pokaż na właściwym schemacie o które przewody chodzi, numer części napisz czy coś takiego.
https://www.bike-parts-ho...M/Engine/1/6805

Co do wymiany przewodów to oczywiście że są, możesz w Hondzie zamówić wg numeru katalogowego. Komplet wyniesie 10% wartości motocykla :razz:
Należy udać się do sklepu gumowego technicznego i dobierać po rodzaju i średnicy. Ale najpierw zdiagnozuj, bo z opisu to niespecjalnie wynika co jest rzeczywistą przyczyną wycieku.

Zdjęcie możesz zrobić temu wyciekowi?

Skoro moto stoi na warsztacie, to co mechanik na ten wyciek, nie potrafi zdiagnozować przyczyny?
kropekkkk - Czw Sie 02, 2018 21:51
:
Dziękuję za linki. zapisane w ulubionych.

Co do przewodów to mowa o dwóch przewodach które na schemacie znajdują się powyżej śrubki nr 17.

Mechanik miesiąc czasu trzyma motor i nie ma czasu zajrzeć, a mnie już czas goni.

Odbiorę motor i wymienię olej itd. i cyknę zdjęcie przewodu.
Krzysztof_nowy - Pią Sie 03, 2018 09:26
:
Te węże wchodzą na aluminiowe króćce obudowy termostatu.

Połączenie może cieknac, bo króciec jest zakamieniony i wąż dobrze nie przylega. Warto sprawdzić i wypolerować.
Ale nadal, jeśli masz krople płynu tam, to nie znaczy, że na pewno cieknie to połączenie. Może ściekać z jakiejś nieszczelności wyżej.
Np oring 91311KE8000 uszczelniający dwie części obudowy termostatu.