Forum Honda NTV

Problemy techniczne - Kupiłem motor - nie działa

rado - Wto Lis 16, 2010 22:50
: Temat postu: Kupiłem motor - nie działa
Witam,
Jestem tu nowy i jak w temacie kupiłem motor, który nie chce działać.

Kupilem motor z mysla o przyszlym sezonie, bo na pierwszy rzut oka widac, ze trzeba nad nim troche popracowac. Musze wspomniec juz na poczatku, ze naprawde niezbyt znam sie na motocyklach. Wczesniej mialem tylko skuter, w ktorym troche pogrzebalem.
Ta Honda ma ulamany plastik na czaszcze przy lewym lusterku, slad lewym kufrze od jakiegos slizgu. Ogolnie podczas jazdy testowej prowadzila sie prosto (przy 80km/h), dynamicznie przyspieszala i ogolnie silnik wydawal sie OK, wiec sie na niego zdecydowalem.
Byl sprowadzony z Wloch i jego wlasciciel oddal go do salonu Hondy podobno, ale wyglada jakby stal gdzies na zewnatrz.

Motor musial gdzies dlugo stac, bo mial wyplowiala kanape, oslony gmoli i szybe w slaby, stanie. Byc moze to tez wynik duzego przebiegu. Sam nie wiem.

Gdy sprzedawca dostarczyl mi go po tygodniu, to odpalilem go na moment i pozniej zgasl. Pozniej nie moglem juz odpalic. Myslalem, ze to akumulator, wiec go doladowalem. Gdy wrocilem z naladowanym akumulatorem, motor odpalil od razu. Chodzil moze 3minuty i zgasl. znow nie moglem go odpalic. Zauwazylem tez, ze kolektor od przedniego cylindra jest zimny, czyli nie pali (wszystko gralo w dniu zakupu).

Postanowilem wymienic swiece. Jedna poszla gladko, na drugiej zlamalem klucz, ale w koncu jakos sie udalo. po jej wyjeciu rozpadla sie na pol (z tego cylindra, ktory chodzil).

Dwoch pozostalych nie moglem wykrecic (tych po pokrywa zaworow), bo nie mialem takiego klucza. Gdy dostalem taki przgubowy, to udalo sie odkrecic ta z przodu, ale na drugiej zlamalem klucz. Ta przednia dokrecilem tylko palcami, na tyle zeby sie trzymala.

Wymienilem tez plyn hamulcowy, chlodzacy, filtr paliwa i powietrza.

Motor teraz nie odpala juz nawet na chwile. Moze przez niedokrecona swiece (moze nie ma cisnienia).

Zapomnialem dodac, ze jeszcze przed wymiana swiecy pod pokrywa odpalil. Wkrecilem go na duze obroty i zapalil przedni cylinder.

Ogolnie, to zglosilem to sprzedajacemu (firma), ktory przyjechal ze swoim mechanikiem. ten ocenil, ze trzeba wyczyscic i zsynchronizowac gazniki, sprawdzic zawory i powinno chodzic. Motor dlugo stal i moze cos sie zatkalo. Mowil tez, ze trzeba wymienic plyny i filtry, co zrobilem. W tym tygodniu mechanik ten ma go zabrac na czyszczenie gaznikow i zobaczymy, czy go uruchomi.

Poza tym żeby odkręcić świecę prawą tylną zdjąłem pokrywę zaworów i od tego czasu leci mi nią olej, chociaż widać, że wcześniej też coś tamtędy leciało, ale nie tak jak teraz.

Jak wymienialem filtr paliwa, to widzialem tam taki malutki filterek, gabeczke, ktory jest jest przerwany na pol. Czy to moze miec jakis wplyw na motor? Motor zapalal, pozniej gasl i nie mozna bylo go odpalic, az troche "ostygl". Z wezy chlodnicy prowadzacych mniej wiecej w rejon termostatu przed wymiana kapal plyn chlodzacy. Czy to moglo wplywac jakos na motor?

Teraz, gdy wymienilem filtr paliwa, zauwazylem,, ze spod wezyka ze strony blizszej kierownicy kapie paliwo. Czy to moze wplywac na odpalanie?

Jakby tego bylo malo przykrecajac pokrywe zaworow ukrecilem jedna srube. Krecilem kluczem bez wiekszej sily. Bylo to na samym poczatku wkrecania, ale jednak sruba utknela w srodku. Jakis pomysl na jej wyciagniecie?


Takze jak na razie takie mam problemy.

Jesli macie jakies rady, to z checia uslysze.
fragles - Wto Lis 16, 2010 23:41
:
jak wyglądał olej podczas wymiany? czysty czy z syfami?
Tu będzie ciężka przeprawa..
Killu - Sro Lis 17, 2010 00:26
:
Ja na Twoim miejscu na samym początku wymieniłbym olej na świeży oraz spuścił paliwo z baku, oraz z gaźników i zalał świeże. Cholera wie, co tam teraz jest nalane i ile tam stało.

Później wymienić świece. To już zrobiłeś, ale powiedz, jakie świeczki założyłeś (firma i model). Jeżeli nie chodzi Ci jeden gar, to pewnie już zalało Ci nowe świece - pamiętaj, że można je zabić nawet jednym odpaleniem. Sprawdź, czy w ogóle na świecach jest iskra - załóż świecę na fajkę i przyłóż do ramy, a następnie naciśnij starter. A! I pamiętaj, żeby zdjąć fajki z wszystkich pozostałych świec. Wina może leżeć nie w świecach, lecz w przewodach wysokiego napięcia, albo w cewkach, lub module. Warto to wykluczyć.

Jeżeli nadal wszystko jest OK, to wówczas sprawdź zawory - też można zrobić to samemu. Może motocykl stał długo i najzwyczajniej w świecie się zastał, olej zrobił się gęsty i zalepił wszystko w cholerę.

Później baw się w gaźniki, jeżeli potrafisz. Ja ustawiłbym wszystko wg wartości z serwisówki i wówczas próbował.

Warto sprawdzić także, czy pompa paliwowa pracuje (bo ta niestety pochodzi z mitsubishi i lubi klęknąć). Najlepiej podłącz całość w ogóle omijając pompę paliwa, ale pamiętaj, że w zbiorniku musisz mieć wówczas sporo paliwa!

To chyba tyle, co możesz zrobić sam, jeżeli motocykl nie odpala.

Daj znać, jak poszły próby!

Powodzenia!
Gregory - Sro Lis 17, 2010 00:51
:
Ja dorzucę tylko małą wskazówkę - kup "forumowy" klucz do świec :)
axa - Sro Lis 17, 2010 08:18
:
Nie motor tylko motocykl. pozdro:D
Killu - Sro Lis 17, 2010 08:42
:
Z motocyklem wszystko ok - to tylko motor ma problemy ;)
Skorpionwr - Sro Lis 17, 2010 09:15
:
Co do urwanej śruby to jak Piszesz, że za bardzo nie majsterkujesz Poproś mechanika bo to nie taka prosta sprawa. Można spróbować wykrętakiem albo trzeba rozwiercać.
Killu - Sro Lis 17, 2010 09:19
:
Ta śruba jest dosyć szeroka - też ją zerwałem i też prawie nie użyłem siły. Weź wiertarkę i cieniuteńkie wiertło. Nawierć kilka malutkich otworków tak, żeby móc tam wepchać śrubokręt płaski i postaraj się odkręcić.

Jakoś mi umknął temat jet śruby...
rado - Sro Lis 17, 2010 09:44
:
Dzieki za rady!
Jezeli chodzi o olej, to nie chcialem go teraz wymieniac, bo najpierw chcialem uporac sie z wyciekiem spod pokrywy. Ten olej, ktory leci spod pokrywy nie jest jakis zabrudzony. Wyglada na zwykly, troche zuzyty olej.

Spuszczenie paliwa - zrobic to przez odkrecenie kranika, tak? z gaznikow wtedy tez zleci? M
Macie jakis pomysl na uszczelnienie wezyka przy filtrze paliwa? Wymienilem go na nowy i teraz kapie tam paliwo. Poprzedni filtr byl w ogole zalozony odwrotnie do kierunku splywania paliwa...


Wymienilem 3 swiece, bo na 4 tej zlamal mi sie klucz. Tej trzeciej teraz nie mam jak dokrecic. Swiece, ktore wkrecilem to NGK DPR8EA-9 i wychodzi na to, ze uzylem waszego forumowego klucza (kupilem na allegro od czlowieka z Olsztyna), ale starczyl tylko na jedna swiece, na drugiej sie zlamal.

Uszczelka pod pokrywa - cena tej uszczelki, to okolo 26zl. Jaki silikon uzywa sie do uszczelnienia? Czerwony, wysokotemperaturowy, tak?

Jeśli chodzi o zawory, to nie mam pojecia jak to sprawdzic. Ta pokrywe blizej kierownicy da sie normalnie wyjac spod tej ramy? Trzeba zdjac bak, airbox i gaznik?
Skad moge wziac druga taka srube z uszczelniaczem do tej pokrywy?
grzegrzol - Sro Lis 17, 2010 10:25
:
Jeżeli moto stało przez jakiś czas to gaźniki należy rozebrać i wyczyścić (trzeba wykręcić dysze i sprawdzić czy drożne - jeśli konieczne, wyczyścić) Przy okazji można ocenić stan pływaków czy któryś przypadkiem się nie zatapia(lub podwiesza) i nie zalewa cylindra. Czasem po długim postoju na dnie gaźników robi się galareta z paliwa i zanieczyszczeń. Jak już było powyżej, zmień paliwo na nowe, zmień filtr paliwa. Sprawdź czy działa pompa paliwa(od stania mogły zaśniedzieć styki), sprawdź filtr powietrza i gumy dolotowe do cylindrów (czy gdzieś przypadkiem nie dostaje się lewe powietrze. Co do cieknącego wężyka to użyj opasek zaciskowych lub tyrtyrek. Pamiętaj, że synchro gaźników robi się po ustawieniu zaworów a nie przed. Nie baw się w silikon tylko kup oryginalną uszczelkę (a jak już musisz to czerwony zdaje egzamin). Sprawdź też linkę ssania czy gdzieś się nie blokuje. Kapanie z pod termostatu nie ma wpływu na to czy moto odpala czy nie. Wyciek płynu chłodniczego powoduje Rozszczelnienie układu i niedostateczne chłodzenie silnika. Będzie miało to wpływ na silnik ale musi on chodzić (powiem Ci szczerze, że bez płynu w układzie też da się jechać i to nawet dwa lata - i tak się nie zatarł) :mrgreen:
andrut78 - Sro Lis 17, 2010 11:02
:
Silikon polecam szary, niby trochę lepszy niż czerwony a przy tym bardziej estetyczny. Sam mam na taki pokrywy klejone i nic nie cieknie, ba nawet się nie spociły po całym sezonie.
Killu - Sro Lis 17, 2010 11:03
:
Nie wiesz ile ten olej ma czasu. Ja bym zaczął od wymiany oleju, bo raz, że i tak będziesz musiał to zrobić a dwa, że możesz tym tylko poprawić sytuację.
http://hondantv.pl/forum/...3bcec9136#33399
Co do uszczelki, to jest to dokładnie ta:
http://www.larsson.pl/ind...Mg==&bid=104316

Jeśli chcesz mogę ją dla Ciebie zamówić, ale trochę to potrwa, bo wczoraj wysłałem zamówienie i nie wiem, jak szybko będę mógł złożyć następne zamówienie.

Jeżeli mowa o ukręconej śrubce, to kosztuje ona niecałe 15zł, gumowe uszczelnienie pod śrubką to koszt poniżej 11zł, natomiast podkładka, to niecałe 3zł. Mowa o nowych częściach zakupionych w Hondzie - też mogę zamówić, jeżeli chcesz. Uszczelkę potraktuj BARDZO CIENKĄ warstwą szarego silikonu (czerwony nie jest rozpuszczalny i może coś zalepić.

Ściągając wężyk i odkręcając kranik na RES możesz wylać paliwo, ale tylko ze zbiornika. Gaźniki i tak będziesz musiał zdjąć i uszczelnić. Zobaczysz sobie przy okazji jak wyglądają króćce ssące, bo od nich także dużo zależy. Jak by co, to króćce w zamienniku z tego, co pamiętam, kosztują jakieś 35zł.

Jak chodzi o gaźniki, to chyba jedyny element w którym nie gmerałem i nic na ten temat nie wiem. Jeżeli Ty też nie wiesz, to oddaj gaźniki komuś, kto się na tym zna, żeby Ci je wyczyścili i zaznacz, żeby nie zmieniali ustawień. Warto też zaopatrzyć się w dodatek do paliwa czyszczący gaźniki i dolać go do paliwa, jak już moto będzie odpalało.

Wężyk najlepiej wymienić na nowy. Powinien kosztować kilka zł i pewnie znajdziesz go w każdej Castoramie, OBI, czy jakimkolwiek rolniczym.

Żeby sprawdzić luzy zaworowe musisz zdjąć wszystko aż do pokryw zaworowych. Jeżeli nie potrafisz - zleć to warsztatowi. Ale sprawa jest bardzo prosta. Może któryś z chłopaków z Twojej okolicy Ci pomoże. Jeżeli będą problemy w wolnej chwili mogę napisać jak to się robi - mnie nauczył Tomeczek151.

Pozdrawiam!
andrut78 - Sro Lis 17, 2010 11:09
:
Do czyszczenia gaźników można też użyć Motul CARBU CLEANER'a, koszt to jakies 30 zł, ale przy takim stopniu zasyfienia gaźniki trzeba zdjąć i rozebrać.
sgtcop13 - Sro Lis 17, 2010 14:31
:
Nie jestem specem, więc nic Ci nie doradzę :sad:

Ale muszę o coś zapytać;

Czy jesteś pewien, że motocykl z którym się tak teraz męczysz, to ten sam z jazdy próbnej :shock: .... bo chyba nie mogło się wszystko spier.... w ciągu kilku dni!

życzę sukcesów
grzegrzol - Sro Lis 17, 2010 16:08
:
Zdejmij gaźniki i odkręć od spodu komory pływakowe( trzy albo cztery śrubki na śrubokręt krzyżowy). Musisz mieć porządne narzędzia żeby nie zmasakrować śrubek, bo będzie problem. Zdejmij pokrywki i wyczyść wszystko porządnie. Odkręć dysze (2 albo 3) śrubokrętem lub małym kluczykiem(6-7) i wyczyść wszystkie otwory drucikiem tak aby był przelot i wkręć z powrotem. Sprawdź przy okazji stan pływaków i jeżeli wszystko ok to skręć wszystko do kupy. zwróć uwagę na gumową uszczelkę pod komorą pływakową aby weszła odpowiednio w rowek bo inaczej będzie ciekło. Po złożeniu możesz użyć Carb Cleanera.
joy - Sro Lis 17, 2010 16:27
:
Koledzy, chciałbym dopowiedzieć coś z własnego doświadczenia w kwestii cieknącego oleju spod pokrywy zaworów.
Otóż Kolega Grzegrzol proponuje, żeby nie bawić się w silikon, tylko kupić oryginalne uszczelki. Jak wiadomo, do regulacji luzów zaworowych trzeba zdjąć pokrywy. Gdy po kupnie NTV po raz pierwszy regulowałem zawory, wychodziłem z tego samego założenia co Grzegrzol - żaden tam silikon, tylko nowe uszczelki. Założyłem nowe uszczelki (również gumki pod śruby mocujące) i spod pokrywy zaworów tylnego cylindra wyraźny wyciek - a wcześniej było sucho. Kiepska uszczelka - pomyślałem - jednak zamienniki są dużo gorsze od oryginałów. Kupiłem więc oryginalne uszczelki Hondy, co nie było tanią sprawą (o ile sobie przypominam, coś ponad stówę), założyłem i efekt: wyciek na tylnym garze.
Wówczas zastosowałem czerwony silikon (nie wiedziałem, że szary jest lepszy) i dopiero zrobiło się sucho. Wykluczyłem błąd w montażu - robiłem to w porządnym serwisie motocyklowym u gościa, któremu ufam, wiem, że jest dokładny i ma doświadczenie. Więc dlaczego leci olej przy nowych uszczelkach? Wyjaśnienie tego problemu jest następujące: w motocyklu, który jest w pełni sprawny, ale ma stosunkowo duży przebieg, mogło dojść do minimalnego odkształcenia pokrywy zaworów, która nadal dobrze spełnia swoje zadanie, ale nie zapewnia właściwej współpracy z uszczelką. Można wymienić pokrywę zaworów na nową, ale znacznie prościej i taniej jest użyć silikonu.
Ten sposób stosuję do dzisiaj - po regulacji zaworów zakładam stare uszczelki plus silikon i jest absolutnie sucho.
Tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów w aucie - tez był wyciek. Podobny problem jak w przypadku motocykla - nowa uszczelka (co prawda zamiennik) i dalej leci. Muszę zastosować silikon, mówicie, że lepiej szary niż czerwony?
Miramar - Sro Lis 17, 2010 16:52
:
Ludziska nie szalejcie ! Może to tylko zalane świece, a może pompa !

w/g opisu "Ogolnie podczas jazdy testowej prowadzila sie prosto (przy 80km/h), dynamicznie przyspieszala i ogolnie silnik wydawal sie OK."

Trzeba po kolei sprawdzać elementy np. podłączyć z ominięciem pompy i sprawdzić czy zapali

Powodzenia w naprawach ! Trzymamy kciuki :smile:
andrut78 - Sro Lis 17, 2010 18:46
:
Uważam, że użycie środka Motul Carbu Cleaner, który kosztuje 30 zł, w przypadku gdy motocykl stał nie wiadomo jak długo nie jest przesadą tylko absolutnie koniecznym minimum.
rado - Sro Lis 17, 2010 21:18
:
Witam,
Dzieki za wiele rad i zainteresowanie. Jak na razie sytuacja sie nie zmienila za bardzo. Poszedlem do garazu, motor zapalil, chodzil sobie spokojnie, ale na jednym cylindrze. Gdy dodalem gazu, to tez dobrze chodzil, ale gdy puscilem i znow dodalem, to zgasl. Gaznik chyba zalewa swiece. W ogole swieca, ktora moge wykrecic jest czarnego koloru, taka osmolona jakby. Chyba za bogata mieszanka, co?

Zamowilem sobie na razie uszczelke pokrywy i ten srodek do czyszczenia gaznikow. W miare posidanego czasu bede probowal sie tym zajac. Najpierw sprobuje odkrecic ta zerwana srube, a pozniej uszczelka. Moze tez uzyje silikonu.
Nie wiem jednak jak reguluje sie te zawory. Widzialem na wloskich filmikach z youtube, ze facet uzywa szczelinomierza. Gdzie to dokladnie sie sprawdza i jaka powinna byc ta odleglosc?
Jak nalezy ustawic to pokretlo, srube, ktorym porusza sie lancuszek rozrzadu i zawory?

Jak juz tego dokonam, to wymienie olej i filtr. Pozniej zleje paliwo i wyczyszcze gaznik, jezeli bede potrafil. Nie ma tam jakichs metalowych kuleczek na sprezynkach, ktore potrafia gdzies daleko wyskoczyc? Nie wiem w sumie jak powinny wygladac te plywaki, ale bede probowal. Po tym wszystkim moze sprobuje zastosowac synchronizacje gaznikow i zobaczymy co z tego bedzie.

Zapieczona swiece zostawie sobie na koniec.


Tez zastanawialem sie, czy to na pewno ten sam motocykl. Przeciez dziwna sprawa. Masyzna chodzila, a po tygodniu cisza...
Gdy kupilem ten motor, to byl on dopiero co sprowadzony z wloch. Jak bylem tam pierwszy raz, to akurat go czyscili. Raczej nic w nim nie zrobili i moze zassal jakies brudy i eraz sie przytyka albo cos. Jak sciagalem plastiki, to znalazly sie tam jeszcze pajeczyny.

Na razie mam sporo czasu. Do sezonu jeszcze daleko, wiec bede sobie powoli grzebal w miare posiadanego czasu.


Prosze jeszcze o odpowiedz w sprawie tego malego filterka w airboxie. Jest przerwany na pol. Czy ma on jakies duze znaczenie?
Miramar - Sro Lis 17, 2010 21:54
:
Na urwaną śrubę polecam wywiercić mały otwór i użyć "wykrętaka" z lewym gwintem ( do kupienia w każdym sklepie z narzędziami). Można też kluczem typu torx, ale ja polecam wykrętak - oczywiście z wyczuciem ! nic na siłę :grin:
Gregory - Sro Lis 17, 2010 22:16
:
Filterek ma znaczenie.
Jeżeli go nie bedzie, to moto zapala. Jeżeli zamiast oryginalnego założysz jakąś gąbke wyciętą z siedzenia, która bedzie grubsza, to moto będzie sie dusić po odpaleniu. Nie pamiętam, czy tylko na ssaniu, czy zawsze.

Skoro tak piszesz o zaworach i gaźnikach, to lepiej zleć to komuś kto się na tym zna. I tak będziesz musiał oddac moto na synchro gaźników, chyba ze masz własne wakuometry, lub wiesz jak zrobić U rurkę.

Moja stała przez ponad 3 lata. Mimo czyszczenia wszystkiego przez gości, ktorzy sprowadzili moto, miałem baaaardzo dużo syfu w gaźnikach.
Killu - Czw Lis 18, 2010 00:56
:
Może to i głupie, ale czy odpalasz moto na ssaniu?

Co do zaworów, to poszukaj - gdzieś na forum są linki do programu w języku polskim, gdzie gość robi tą czynność na silniku afryki. Wszystko ładnie widać krok po kroku i element po elemencie.

Jak znam życie, to będzie jakaś pierdoła ;)

Dla ułatwienia - tak wyglądają rozłożone gaźniki:


andrut78 - Czw Lis 18, 2010 07:39
:
Poszukaj na chomiku mechanik odcinek 11, gościu ustawia zawory w Hondzie Afryka Twin, to jest ten samsilnik.

Jak nie znajdziesz to wieczorem podeślę Ci link do tego filmiku na chomiku.
rado - Czw Lis 18, 2010 15:18
:
Znalazlem ten plik, ale nie moge go pobrac. Przerywa mi sie gdzies przy 35%. Obejrzec tez nie moge do konca, bo wyswietla sie tylko 10minut...
suriel - Pią Lis 19, 2010 00:36
:
Z własnego doświadczenia powiem tak, wymień ten filterek pod airboxem (sub-filtr powietrza) też miałem z tym cyrki, różnie kombinowałem raz zastąpiłem gąbką okazała się za gruba, później cienszą gąbką też za gruba, innym razem wogóle bez tego filtra próbowałem odpalić hmmm no w kazdym razie albo nie odpalił albo odpalił i nie chodził tak jak powinien nie pamiętam bo troche tych prób było. Po założeniu oryginalnej części problem znikł i moto chodzi. Ogólnie zwróć uwagę jak będziesz ściagać airbox żeby później prawidłowo nasadzić króćce na gaźniki bo np u mnie nie za bardzo w pierwszej chwili chciały wchodzić na swoje miejsca.

Co do paliwa jakiś ogólny obraz tego co może siedzieć (syf) w gaźnikach może Ci dać kontrola paliwa w baku i ogólnie stopnia jego zasyfienia. W tym celu ściagnąć paliwo z baku, wykręcić kranik i wyczyścić ten siatkowy filterek ( uwaga bo jest delikatny i może być ciężko raz go wyciągnąć i dwa go wsadzić spowrotem ) nie posmarujesz nie pojedziesz, ja go pozrywałem i musiałem kombinować. Uwaga również na gumowy oring.

Świecę jednak warto dokręcić, trudniejsze naprawy lepiej chyba dać do zrobienia komuś kto się na tym zna jesli nie czujesz się na siłach a jak mówi stare przysłowie "im więcej grzebiesz tym więcej zj****sz.

A nie sprawdzałeś może numeru ramy motonga czy to ten sam? Weź poprawkę na to, że pająk utka pajęczynę w jedną noc....

Jak już masz gaźniki na wierzchu to może bez ich ściągania i rozkręcania warto zajrzeć pod te pokrywki nie wiem jak to nazwać tam są takie membrany gumowe można je sprawdzić czy nie są podarte.

Panowie a tak się spytam, myślał ktoś o użyciu hermetyka zamiast silikonu do uszczelniania? Rado po kolei szukaj przyczyn buntu motocykla od najprostrzych do najbardziej skomplikowanych drogą eliminacji ( może bezpieczniki ).
Mam nadzieję, że nie namieszałem rzucajac tych kilka pomysłów, życzę ożywienia motorka, pozdrawiam.
Killu - Pią Lis 19, 2010 00:58
:
Filterek kosztuje 8zł, więc tak na prawdę to żaden wydatek a i tak co jakiś czas powinno się go wymieniać.
andrut78 - Pią Lis 19, 2010 07:10
:
Hermetyk - jakieś 10 lat temu ostatnio używałem, wolę silikon.
bedur - Pią Lis 19, 2010 19:13
:
Witam kolegów.O tym małym filterku w airboxie już pisałem bo niedawno założyłem orginalny. Wcześniej miałem samoróba z gąbki do mycia naczyń :oops: Moto odpalał na ssaniu ale trzeba go było trzymać na obrotach bo gasł. Killu kiedyś pisał - i to prawda - że odpowiada on za prawidłowy dopływ powietrza jak silnik pracuje na ssaniu. Pozdro i wytrwałości kolego z tym cudeńkiem.
ARTURO - Pią Lis 19, 2010 21:03
:
Ja tylko dodam ze swojego doświadczenia , że jeżeli wymienisz uszczelki pokryw zaworów na nowe to dokładnie oczyść rowki w pokrywie , gdzie przychodzi uszczelka . Jak są tam resztki silikonu to wymocz i wyczyść rozpuszczalnikiem Nitro RC-01 , nie drap niczym ostrym ! Głowicę tak samo , w miejscu gdzie przychodzi uszczelka oczyść (w białych rękawiczkach :wink: ) Dopiero wtedy dokładnie osadź uszczelkę w pokrywie (powinna się trzymać) Ja nie używam żadnych silikonów , tylko czystość i dokładne osadzenie i nic nie cieknie.
Co do objawów silnika to zaczął bym od czystego paliwa a mianowicie : butelka z paliwem uwieszona nad motocyklem z paliwem , rurka do gaźnika z ominięciem pompy (kroplówka) i odpalaj . Jeżeli będzie dobrze to znaczy syf w zbiorniku albo pompa raz działa raz nie w co ja obstawiam . A jeżeli nadal nic to jedź dalej : gaźniki , świece , zawory itd. :sad: ale to już pewnie sprawa do mechanika (jeżeli nie czujesz się na siłach)
Powodzenia.
andrut78 - Pią Lis 19, 2010 22:34
:
Tak, jak wymienisz uszczelki na nowe to najlepiej użyj jeszcze profilaktycznie szarego silikonu ;)
tomeczek151 - Pią Lis 19, 2010 23:58
:
Spod tej pokrywy cieknie, nawet po wymianie na nową uszczelkę dlatego, że ta śruba naprawdę mało co ściska tą uszczelkę, to wygląda tak, jakby inżynierowie z hondy się walneli o 1mm. Wynikiem tego jest to że tam trzeba dać cieniutką warstwę silikonu, bo bez tego, pokrywa nie ściśnie na tyle uszczelki żeby zapewnić szczelność.
Killu - Sob Lis 20, 2010 02:44
:
W hondach szary silikon był używany nawet w fabryce. Czasami dawali to jako uszczelkę w płynie. Poważnie - takie zapisy można spotkać wertując EPC Hondy.
luke1111 - Sob Lis 20, 2010 12:02
:
co do uszczelki pod pokrywa zaworów to mam ten sam problem, po regulacjii luzow zaworowych pojawiły sie wycieki, nic nie dała wymiana, ani poprawne załozenie z odtłuszczeniem włącznie, na przyszły sezon zakładam sylikon, ale to nie ma wpływu na silnik, zrobiłem z ta "usterka" 1000 km w weekend i było ok. wiec tym sie nie martw, postaw narazie na odkrecenie sruby i regulacje zaworow- ale jezeli nigdy tego sam nie robiłes, to nie polecam robic tego po raz pierwszy, nwet po obejrzeniu tutoriali i przeczyatniu serwisowki- mowie ze swojego doswiadczenia.
po regulacjii luzu zaworowego zajmij sie gaziorami- i tu tak samo jezeli masz srednie doswiadczenie zainwestuj troche i oddaj do serwisu na czyszczenie, synchro mozesz zrobic sam jak masz wakuometry- to jest proste akurat.

warto na poczatek wykluczyc jeszcze pompe, bo jak napisał Killu lubi sobie czasem zrobic psikus i ludzie szukaja defektu miesiacami.
podłącz wezyki bezposrednio do gaznikow z ominieciem pompy i sprobuj. zobacz tez w jakim stanie sa styki od pompy.

wyciekami płynu chłodzacego mozesz zajac sie pozniej, narazie wskrzes silnik.

zycze powodzenia!

PS. grzegrzoł, jezdziłes 2 lata bez płynu? :)
grzegrzol - Sob Lis 20, 2010 13:10
:
Tak, jeździłem dwa lata bez płynu bo moto było przeznaczone na straty. Miałem drugą ntv-kę w garażu i nie opłacało mi się inwestować w nową chłodnice i nowe uszczelki i jeszcze inne pierdoły. Postanowiłem, że będę ją ujeżdżał aż się zajeździ. No i nie udało się, przez dwa lata jeździłem bez płynu a potem to już musiałem sprzęta odstawić bo nie przeszedłby przeglądu(tarcze przód i tył, amor, lagi się przetarły do miedzi), ale silnik i tak chodził do końca.Przypominam sobie też historię jak kiedyś motór zaczął wydawać dziwne odgłosy i myślałem, że to kawałek korka wlewu paliwa, (który musiałem ułamać jak zgubiłem kluczyki i który wpadł do środka) tak się ustawił, że powodował dziwny hałas. Po tygodniu poszukiwań okazało się, że nie miałem oleju w silniku (musiałem dolać ponad 1,5 litra). Po uzupełnieniu hałas ucichł. Kocham NTV-ły, to niezniszczalne bestie.

p.s.

Jakieś 3 miesiące temu, znajomemu kurierowi wysrał się silnik w jego Devi i pilnie potrzebował zastępczego. Oddałem mu swój i jeździ do dziś. Kumpel mówił że silnik mocno się grzał i okazało się, że pompa wody nie miała ani jednego skrzydełka(wszystkie się rozpadły), podmienił ze swojego i jest dobrze. Powiem jeszcze, że silnik, który mu oddałem miał około 120 000 mil (tak mniej więcej bo przez ostatni rok to zegary nie działały).
Killu - Sob Lis 20, 2010 14:46
:
No NTV jest już tak zbudowany, że może i ledwo się toczy, ale cały czas jedzie :D
andrut78 - Sob Lis 20, 2010 18:31
:
Honda NTV to taki Falcon Millenium w wydaniu Hondy :)
rado - Sro Lis 24, 2010 19:34
:
Witam po przerwie.
Oddalem motor do pobliskiego mechanika. Mam nadzieje, ze sie sprawdzi i za bardzo mnie nie podliczy. Nie znam cen, ale za czyszczenie gaznikow powiedzial 250zl.
Dzwonil dzisiaj i powiedzial, ze w gazniku membrany sa popekane, polamane i trzeba takie znalezc. Mowil, ze nie moze ich dostac i trzeba bedzie chyba kupic jakis uzywany gaznik w dobrym stanie.

Jezeli moze ktos cos w tej kwestii pomoc, to czekam na informacje.
Killu - Sro Lis 24, 2010 20:07
:
Przypomnij mi się jutro po 10 na PW, to sprawdzę Ci od czego może pasować. A tak w ogóle, to pogmeraj na forum... Niedawno ktoś chciał sprzedać części gaźnika.

PozdRR

Edit:

Jak coś, to wyślij mi rocznik i najlepiej numer vin swojego moto.
grzybol - Pią Lis 26, 2010 21:15
:
wertujac allegro natrafilem na cos, co moze Cie zainteresowac:
http://allegro.pl/okazja-...1323609012.html
Gregory - Pią Lis 26, 2010 21:33
:
to jest aukcja kogoś z naszego forum :)
Killu - Pią Lis 26, 2010 22:04
:
O tym właśnie pisałem ;)
andrut78 - Sob Lis 27, 2010 11:54
:
Z tego co kojarzę to jedna z tych membran jest dziurawa.



Masz tu posta gdzie dałem link do mombran po 30 euro, w oryginale kosztują po 560 PLN.
Temat był już przerabiany na forum
http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=2439
sitars - Sob Lis 27, 2010 12:21
:
Czołem
W membrany używane to się raczej nie baw. Bieda, ale trzeba za nie zabulić, zapłacisz raz i masz pewność.
rado - Wto Lis 30, 2010 18:21
:
Kupilem uzywany gaznik za w miare przystepna cene. Membrany cale, mechanik obejrzal, mowi, ze gaznik w lepszym stanie niz ten dotychczasowy, a na pewno czystszy. Bedzie montowal go chyba w calosci. Zobaczymy, czy maszyna bedzie chodzic.
grzybol - Wto Lis 30, 2010 21:27
:
rado, ale co, tylko jeden gazior ? ile sie za niego wyplaciles ?
andrut78 - Wto Lis 30, 2010 21:52
:
Dotychczas sądziłem, że gaźniki da się wyczyścić, a nie trzeba od razu kupować nowych ;)

To trochę tak jak z dziećmi - jak się utytła i wybrudzi to można umyć a nie od razu robić nowe ;)

PS. Do czyszczenia gaźników polecam Motul Carbu Cleaner ;) , a do czyszczenia dzieci polecam mydło i wodę.
rado - Czw Gru 02, 2010 21:14
:
Gaznik nowy kupilem ze wzgledu na membrany, a nie to, ze poprzedni byl brudny. Teraz jak bedziesz potrzebowal, to bede mogl ci go sprzedac;-)

Motorek chodzi calkiem niezle, czasem cos strzeli jakby przebicie bylo na fajce, ale poza tym ok. Tym zajme sie kiedy indziej. na razie jestem wyczyszczony z kasy.

Gazniki nie byly drogie, bo kosztowaly mniej wiecej tyle, co te membray z niemieckiej strony razem z wysylka.
luke1111 - Pią Gru 03, 2010 13:08
:
jak czasem prychnie, szczegolnie przy zejsciu z obrotow, to najpierw przejrzyj układ wydechowy od poczatku do konca i dobrze uszczelnij- przerabiałem u siebie :)
rado - Pią Gru 03, 2010 16:12
:
Widzialem gdzies od spodu wydechu taka niewielka dziurke, moze ma z 1,5mm. Nie wiem, czy ma tam byc, czy to sie skads wzielo.


Macie moze jakies rady na temat zimowania motocykla? Jesli tak, to poprosze. Czy zakreca kranik, czy spuszczac paliwo z gaznika itp?
Jezeli byl juz taki temat, to moze podrzucicie linka?
andrut78 - Pią Gru 03, 2010 19:40
:
Dziurkę w wydechu zaklej "tymczasowo" cementem do wydechów.
Ente - Pią Gru 03, 2010 21:16
: Temat postu: kupilem motor-nie dziala
Zostaw dziurke w spokoju.
Nie zaklejaj!!
Wydech wypluwa tedy skraplajaca sie wode.
luke1111 - Pią Gru 03, 2010 21:35
:
aaa no tak, zapomniałem o TEJ dziurce. Tak jak mowi Ente, tej dziurki tak jakby "wywierconej" od spodu nie ruszaj. mi chodziło o sprawdzenie i/ lub uszczelnienie połączeń pomiedzy poszczegolnymi elementami.
andrut78 - Pią Gru 03, 2010 23:43
:
Sorry. Myślałem, że to jakaś korozyjna dziura a nie konstrukcyjne odprowadzenie skroplonej pary.
ARTURO - Nie Gru 05, 2010 20:09
:
Wydech w NTV należy do jednych z najbardziej trwałych wręcz powiedziałbym wiecznych bo ma właśnie tą dziurkę , której zadanie jest takie jak piszę Ente
Killu - Pon Gru 06, 2010 02:58
:
ARTURO napisał/a:
Wydech w NTV należy do jednych z najbardziej trwałych wręcz powiedziałbym wiecznych bo ma właśnie tą dziurkę , której zadanie jest takie jak piszę Ente


Polemizowałbym z tą jego wiecznością... U mnie trzeba powoli zacząć myśleć o nowym :(

Pytanie brzmi, czy rozmawiamy o tej samej dziurze :P

Jeżeli o tej, to lepiej jej nie zaklejać.

ARTURO - Wto Gru 07, 2010 21:22
:
Tak słyszałem o wydechu NTV , że jest taki trwały , pewnie w porównaniu do innych :wink: Swoją drogą to nie sądzę żeby u mojej NTV 89 ktoś wymieniał wydech .
rado - Pon Gru 13, 2010 15:32
:
No to moze to bedzie jednak cos ze swieca albo to przebicie na fajce?

Czy zakrecacie kranik na zime? Spuszczacie paliwo z gaznikow? Podkladacie cos pod kola? Co z akumulatorem? Wyjac i ladowac raz na miesiac?
Chcialbym uslyszec kilka rad na temat zimowania, jezeli mozna...
SzrotRider - Pon Gru 13, 2010 15:38
:
rado napisał/a:
Czy zakrecacie kranik na zime? Spuszczacie paliwo z gaznikow? Podkladacie cos pod kola? Co z akumulatorem? Wyjac i ladowac raz na miesiac?
Chcialbym uslyszec kilka rad na temat zimowania, jezeli mozna...

http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=2607
rado - Pon Gru 13, 2010 15:58
:
Dzięki bardzo ;-)
Killu - Pon Gru 13, 2010 16:08
:
A jak moto? Bangla?
rado - Pon Gru 13, 2010 16:11
:
Chodzi całkiem fajnie. Musiałem się nim kawałek przejechać, by zobaczyć, czy naprawdę jeździ. Muszę sobie jeszcze kupić kiedyś nową kanapę (albo obszyć starą), no i kupić wysoką szybę, bo tamta jest w bardzo słabej formie.

Poza tym, coraz bardziej mi się podoba;-)