Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Paliwo E10
Autor Wiadomość
CGenie 
Cgenie

Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 02, 2024 12:14   Paliwo E10

Cześć!

Dawno mnie tu nie było.

Czy coś wiecie nt. paliwa E10 w wersji benzyna 95, które wchodzi od tego roku?

https://e10.klimat.gov.pl/

Strony rządowe nt. NTV nic nie mówią, w instrukcji podejrzewam, że też nic nie będzie.

Ogólnie problem chyba dotyczy wszystkich zabytkowych aut.
_________________
NTV650, 1995 r.
 
 
tAboon 
..::tAboon::..


Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 264
Skąd: Gdynia // Kielce
Wysłany: Sro Sty 03, 2024 07:26   

Ale nie dotyczy Hondy NTV i NT. Jedyne zaleczenia są takie, aby paliwo nie leżakowało w zbiorniku dłużej niż 6 miesięcy.
_________________
Pozdrawiam
tAboon

Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-??) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
 
 
Ansobi 

Wiek: 53
Dołączył: 02 Mar 2021
Posty: 18
Skąd: Brzoza Bydgoska
Wysłany: Sro Sty 03, 2024 12:13   

Czyli na zimę zalewamy zbiornik E98
 
 
grad74 
Grzegorz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 395
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Sty 07, 2024 10:35   

tAboon napisał/a:
Ale nie dotyczy Hondy NTV i NT .

A skąd taka informacja? To pewnik?
_________________
SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
Gmole do RC33 zrobię , jeśli ktoś potrzebuje :)
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1202
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Nie Sty 07, 2024 12:49   

Ja gdzieś widziałem info, że pierwsze NTV do rocznika 1993 E10 mają niezalecane, więc w Reverkach trzeba 98 będzie lać.

tu to info
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
tAboon 
..::tAboon::..


Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 264
Skąd: Gdynia // Kielce
Wysłany: Pon Sty 08, 2024 09:38   

grad74 napisał/a:
tAboon napisał/a:
Ale nie dotyczy Hondy NTV i NT .

A skąd taka informacja? To pewnik?

Honda
_________________
Pozdrawiam
tAboon

Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-??) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1202
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Pon Sty 08, 2024 09:59   

No właśnie
Cytat:
Silniki Honda były i są projektowane i produkowane z myślą o przyszłości – od przynajmniej 25 lat są przystosowane do E10.

2023-25 to jak by nie liczyć 1998....
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
Andrzej1986 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lut 2019
Posty: 50
Skąd: inowrocław
Wysłany: Pon Sty 08, 2024 10:48   

Jak to mawiał klasyk , lać ,jezdzić ,obserwować. :grin:
_________________
endriu
 
 
Brt 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1142
Skąd: Warszawa-Zachód
Wysłany: Pon Sty 08, 2024 19:56   

No fajnie, tylko ten artykuł odnosi się do silników kosiarek i innych maszyn ogrodowych.

Nie twierdze, że NTV nie pojedzie na E10, ale ten artykuł niczego nie potwierdza.... To jednak są inne silniki.
_________________
Więcej szczęścia, niż rozumu...

Zapraszam do Grupy warszawskiej!
Zasady jazdy w Grupie
 
 
tAboon 
..::tAboon::..


Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 264
Skąd: Gdynia // Kielce
Wysłany: Wto Sty 09, 2024 07:27   

Instrukcja obsługi. NTV650 Revere, więc kolejne na pewno nie mają gorzej.



Link instrukcja

Nie może być więcej dodatku niż 10%

2024-01-09 07_24_43-Instrukcja obsługi Honda NTV650 (1996) (300 stron).jpg
Screen instrukcja NTV650 Revere
Plik ściągnięto 0 raz(y) 155,46 KB

_________________
Pozdrawiam
tAboon

Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-??) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
 
 
Skorpionwr 

Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1928
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Wto Sty 09, 2024 08:47   

Koledzy silnikowi to raczej nic nie będzie. Stare konstrukcje są pancerne.
Tu raczej chodzi o wężyki które w kontakcie z alkoholem mogą zachowywać się zupełnie inaczej.
_________________
ST 1300 2011
ST 1300 2006
Devcia 2002
 
 
tAboon 
..::tAboon::..


Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 264
Skąd: Gdynia // Kielce
Wysłany: Wto Sty 09, 2024 09:18   

Dlaczego jak wchodzi coś nowego to zawsze szukamy czegoś do czego można się przyczepić?

Padła jasna informacja od producenta, że można lać E10 dla silnika, to znaczy, że cały układ paliwowy również jest pod to przygotowany. Więc nie rozumiem skąd tu zmartwienie o przewody paliwowe...

Jedyne informacje jakie się pojawiają od internetowych "fachowców" to kwestia szybszego starzenia się paliwa. Ale sam zaobserwowałem w ostatnich latach, że paliwo z pełnego zbiornika po zimie powodowało, że moto średnio chciało jechać, po wypaleniu starego zalaniu nowego jechało prawidłowo.

Jak dla mnie, to nic się nie zmieni. Jeździć i się cieszyć.
_________________
Pozdrawiam
tAboon

Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-??) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
 
 
Brt 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1142
Skąd: Warszawa-Zachód
Wysłany: Sro Sty 10, 2024 17:57   

tAboon napisał/a:
więc kolejne na pewno nie mają gorzej.

Sprawdziłem instrukcję od NT700. Ten sam zapis :mrgreen:
_________________
Więcej szczęścia, niż rozumu...

Zapraszam do Grupy warszawskiej!
Zasady jazdy w Grupie
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1202
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Czw Sty 11, 2024 07:04   

No to ja się przyczepię do tego, że to jest instrukcja do NTV z 1996 roku. Była zmiana między reverkami produkowanymi do 1992 (tymi z aluminiowymi kierownicami połówkowymi) a NTV z kierownicami rurowymi produkowanymi od 1993. Czy ma ktoś dostęp do instrukcji do Reverek, tych sprzed 1992, żeby porównać ten zapis? Do tych wątpliwości pasuje informacja z podanego przeze mnie linku w poście wyżej.
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
tAboon 
..::tAboon::..


Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 264
Skąd: Gdynia // Kielce
Wysłany: Czw Sty 11, 2024 09:19   

Z tak starymi instrukcjami może być ciężko.

VT600 1991 Tu starsze 2oo Hondy, instrukcja z 1991, silnik V-ka - i jest zgoda na paliwo nie więcej niż 10% "spirytusu".

Trampek 600 1995 też może pić paliwo z 10% alkoholu.
_________________
Pozdrawiam
tAboon

Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-??) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14