Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co dziś zrobiłem/zrobiłam dla mojej NTVki?
Autor Wiadomość
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 04:17   

Wyprawa do garażu w celu poprawienia jednej sprawy z elektryką zakończyła się niespodziewanie nieco większym zakresem zmian, tj.:
-wywalenie starej instalacji, szczególnie patologicznego podłączenia grzanych manetek po poprzednim właścicielu i przełączenie ich na opcje "po zapłonie"; w wolnej chwili jeszcze skrócę kable i wywalę zbędne kostki z zestawu fabrycznego
- położenie całej nowej instalacji od podstaw do dodatkowych gniazd i urządzeń elektrycznych (nic dodane do motocykla nie jest wpięte w oryginalną instalację), główna linia do prawie wszystkich odbiorników idzie na przekaźniku uruchamianym "po zapłonie"
- zamontowanie porządnie "po zapłonie" wskaźnika temperatury płynu chłodzącego (w małym obiegu prosto z silnika) oraz woltomierz i termometr (temp. otoczenia)
-montaż przekaźnika czasowego do pompy paliwa (automatyczne załączenie na 5 sekund po zapłonie) oraz dodatkowo przycisku zwiernego w razie "W"
-montaż przekaźników przednich świateł (to już było, przepięte w układ "po zapłonie" i dodany oddzielny bezpiecznik)
- zamontowanie gniazda zapalniczki na kierownicy "po zapłonie" i podpięcie w ten sposób uchwytu "RAM" z ładowarką
- montaż gniazda zapalniczki "na stałe" w schowku, głównie jako gniazdo ładowarki/prostownika automatycznego (ew. do ładowania telefonu na dłuższym postoju)
- dołożenie do każdego układu oddzielnego bezpiecznika
- żarówka przednia wymieniona na Bosh Gigalight +120 (poprzednia też niezła zostałą "wybuchnięta" przy teście nowego ze sklepu regulatora napięcia, który na przygazówce przekraczał 19V jak się po fakcie okazało :P )

Sprawdziłem alternator i dobrze ładuje (wyciąga około 70-80V), szykuje się zmiana regulatora napięcia; obecny daje trochę za niskie napięcie na obrotach "roboczych", dodatkowo żarówka bierze więcej prądu niż na ori instalacji (wyższe napięcie) i przy 4.5 - 5 tys obrotów dusi regulator do ok. 14 V (+/- 0, 2 V). Na dniach pewnie zamontuję dodatkowe światła kierunkowskazów na lusterkach i dorobię "STOP" w kufrze centralnym ( jak lenistwo się nie wpier**li :>)
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 09:58   

Polecam gościa z Rzeszowa, spora częśc osób z forum tygrysa, która miała problemy z regulatorem na jego tworach lata i nic się nie dzieje.
Cenowo też nie zabijają:
http://reg-mot.prv.pl/regulatory.htm
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 17:21   

Póki co wskaźniki wyglądają jak poniżej. Zabierając się do montażu kupiłem kilka rodzajów woltomierzy (elektroniczne i analogowy wskazówkowy) + wskaźnik temperatury elektroniczny i analogowy wskazówkowy - zobaczymy jak się te kitajskie wynalazki będą sprawować, w razie czego zaloże klasyczne VDO look.



[ Dodano: Nie Kwi 07, 2019 20:19 ]
Wersja nocna

 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Wto Kwi 09, 2019 07:33   

Fajne :D ja zamówiłem sobie taki niebieski ale montowany na kierownicy
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto Kwi 09, 2019 17:23   

Ten można sobie zamontować gdzie się chce - jest na taśmie dwustronnej. Ja przyczepiłem na rzepie samoprzylepnym z Biedry (do mebli czy jakoś tak - trzyma mocno). Widziałem takie poprzyklejane na dekielki od pompy hamulcowej, w wolne miejsce przy zegarach, na kierownicę. To wazy max kilkanaście gramów więc nie ma problemu. tył jest dosyć płaski (trochę ścięty). Wziąłem niebieski voltomierz, bo akurat u tego sprzedawcy czerwone "wyszły". Myślałem, że będzie wieśniacko wyglądać (tzn. bardziej wieśniacko niż teraz), ale w zasadzie może dobrze, że są innego koloru. Jak ktoś chce kupić tani voltomierz albo wskaźnik temperatury to w sklepach z częściami do maszyn rolniczych są takie w cenie 30-50 zł (wskazówkowe). Jedyny problem jest taki, że te ciągnikowe od Zetora czy MTZ-a są albo z czujnikiem 14 mm (w Devi jest gniazdo 10 mm - 1/8), alko z nakrętka. W obu przypadkach, aby nie robić partyzantki z wierceniem trzeba by dać adapter gwintu lub adapter z odpowiednim gniazdem w przewód gumowy. Co do długości czujnika bez obaw - ten ori w Devilce był ze 3 razy dłuższy (pewnie ze 4 cm długości albo lepiej) niż akcesoryjny.
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Sro Kwi 10, 2019 22:43   

Oddałem niedawno kanapę do obszycia i wyszło tak:


I zamontowałem nowe lampki:


Całkiem fajnie to świeci. Ciekawie zrobiona jest soczewka, która skupia światło i nie walą wszędzie jak długie w aucie tylko tworzą taki żagiel przed motocyklem. Mają pseudohomologacje na szkiełkach więc niby przywalić się nie powinni w razie czego. Potestuje je w piątek i może jakieś fotki zrobie.

Założyłem też podróbkę olejarko Cobrra nemo 2. Prostota i działanie rewelacja. A oto cała olejarka:



Jakby ktoś miał łańcuch kiedyś i gdzies to zarąbista sprawa
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Kwi 11, 2019 07:29   

Kobrzak, nie cieknie? Czytałem opinie, że te z ali często mają złe uszczelki i ciekną.
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Czw Kwi 11, 2019 08:44   

Ciekła. Ale w zestawie był drugi oring. Dodatkowo teflonem uszczelniłem oba gwinty od mocowania przewodu i już jest suchutko.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 646
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 16:24   

Odebrałem Devi po wymianie uszczelnień w mostku łączącym cylindry i powiem jedno... trzeba było wpakować słoik musztardy, uczciwość się nie opłaca... a przynajmniej tania nie jest :( a na domiar złego przy wymianie gniazdka zapalniczki DIN na ładowarkę USB coś mi się spierdzieliło w CSie w elektryce: po wyłączeniu zapłonu wszystko się resetuje jak po odłączeniu akumulatora, a do tego zaczął dziwnie dużo palić, na pierwszym baku po wymianie tłumika zrobiłem 230 km nim zapaliła się rezerwa, teraz 180, a nigdy poniżej 210 km nie schodziło, moto na wtrysku więc sam sobie dobiera co i jak spala, jeździ normalnie, przyspiesza itd., jedynie czasami na luzie ni z gruchy ni z pietruchy obroty poszybują na 2-3 sekundy do 3 tysięcy obrotów, Możliwe jest że odcinając stare gniazdo, zrobiłem nieświadomie zwarcie i coś zjarałem?
_________________
Varadero 125 -> NT700V -> BMW F650 CS -> Zontes 310 T2
 
 
EREB 
Marcin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 386
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 16:30   

No to dziś wstawiłem hondzie do małej poprawki. Miałem pocenie się z pod kapy zaworów a po regulacji i wymianie uszczelki po 130 km leciało jak z cebra. Mam nadzieję, że teraz będzie ok i do rozpoczęcia sezonu w Wolsztynie moto będzie już na chodzie 😀
_________________
Był ogar200>chart 50>piaggio nrg>kymco agility125>piaggio beverly200>piaggio x7 250>suzuki dr800>honda nt650 deauville 2000
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 17:40   

EREB napisał/a:
Mam nadzieję, że teraz będzie ok i do rozpoczęcia sezonu w Wolsztynie moto będzie już na chodzie 😀

Oby pogoda dopisała! :mrgreen:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
EREB 
Marcin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 386
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 19:34   

Oby.. Ale to już mam nadzieję nie będzie jak w zeszłym tygodniu. Niby nie padało ale za ciepło to nie było i wietrznie. A że ja biedny to tradycyjnie prosto w czerep waliło 😁by...
_________________
Był ogar200>chart 50>piaggio nrg>kymco agility125>piaggio beverly200>piaggio x7 250>suzuki dr800>honda nt650 deauville 2000
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Kwi 18, 2019 07:18   

Wczoraj w końcu rozwiązałem problem z dzwonieniem płyty pod silnikiem i gmoli.
Jak moto wchodziło na obroty, sąsiedzi wołali na mnie dzwonnik z notre dame :) Dałem podkładkę gumowo metalową pod śrubę która łączy płytę z gmolami i zmieniłem podkładkę pod śrubą spinającą gmole na którą nachodził element montażowy płyty. Teraz jest sztywno jak na niemieckim filmie przyrodniczym, nic nie dzwoni. I nagle w tej całej ciszy zaczęła mnie wkurwiać mała śrubeczka w uchwycie od navi do przykręcania tejże... :D :D :D
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
grad74 
Grzegorz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 395
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Kwi 19, 2019 13:15   

No ja mojej Reverce sprawiłem wczoraj Bridgestona Batel wing na tył, i zmieniłem uszczelniacze lag, bo już mocno jeden ciekł.
_________________
SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
Gmole do RC33 zrobię , jeśli ktoś potrzebuje :)
 
 
Leszek692 
Leszek692

Wiek: 54
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 152
Skąd: EKU
Wysłany: Pon Kwi 29, 2019 21:44   

Witam w sumie nie dziś tylko w sobotę odebrałem na poczcie i zamontowałem gmole od Grzesia .
https://drive.google.com/open?id=1faIqfO-xC0tCT7qz4idy8iY7tQe8Mcgf
https://drive.google.com/open?id=18gTsItvm5wG_RTixvTCsP5ieC2k8WpSz
https://drive.google.com/open?id=1cZM-gzPyv_5kheLFeyDUaPNTvcNQNZhi
Szpilki tak jak Grad mówił smarem posmarowałem , a dziś już kosmetyka i prezentują się tak.
https://drive.google.com/open?id=1Z8YQ1E-IG3yKWEEyP2v4fZB5Dvgxp15R
https://drive.google.com/open?id=1_rlrAOzJMwdVICG66-jv3Ih0EiFBAaBG
https://drive.google.com/open?id=1EK76cYxp60My0TDnEAjWGZYdX0CYdwQa
https://drive.google.com/open?id=1vHePX829pppcAy4DE0eTzOIQJvDz7NSx
Miałem co prawda korektorem na prawym gmolu walnąć " by Grad74 " ale pewnie kulfony by wyszły nie chciałem szpecić trudu wykonawcy ;) sic.
Plus Hondzia dostała w końcu świeży olejek i filterek oczywiście , piszę w końcu bo pewnie ze dwa tygodnie olej czekał jak mocy urzędowej nabierze ;) .
Przy oleju to mam do Was prozaiczne pytanie only you to mierzymy :
Gdy motor jest na stopce centralnej ?
Czy przy normalnej pozycji wyprostowanej na kołach ?
Czy bagnet do pomiaru wkręcamy ?
Czy tylko wtykamy bez wkręcania ?
Poziom utrzymywać między min a max czy na max pytam bo po szkopie było na max wlałem 2,5 litra i było za dużo ale pociągła sobie do filtra i jest na max przy postawionym motorze na stopce centralnej , uprzedzam pytania filtra suchego nie montowałem trochę świeżego olejku podlałem co by motorek szybciej smarowanie złapał .
Wiem macie ze mnie bekę ale to mój pierwszy skośnooki stąd tyle pytań :) żabojady np. cylindry liczą od dupy strony to i japońce coś tam mogą innego wymyślić :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13