Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co dziś zrobiłem/zrobiłam dla mojej NTVki?
Autor Wiadomość
cmielu89 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 14
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto Mar 19, 2019 12:23   

Witam, postanowiłem trochę ulepszyć swoją Hondę. Paczka z chin przeleżała prawie rok, ale wkońcu udało się zrobić, zamontowałem wskaźnik temperatury oraz włącznik świateł awaryjnych. poniżej parę zdjęć z prac.







W planach mam jeszczę zamontować stop w kufrze, wskaźnik biegów, oraz wskaźnik napięcia
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Mar 20, 2019 11:30   

No i pięknie Panie :mrgreen:

W kwestii wskaźnika napięcia, to można to załatwić przy okazji montażu gniazda/ładowarki USB z woltomierzem. Ja tak zrobiłem i mam dwie korzyści za jednym zamachem.
Pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Mar 25, 2019 20:50   

Na ten sezon:
-wymiana oleju (teraz Valvoline na próbę),wszystkie filtry, olej w dyfrze
-wymiana płynu chłodzącego
-wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach
-wymiana płynu hamulcowego
-wymiana klocków hamulcowych
-przewody hamulcowe w stalowym oplocie
-poprawa świateł (przekaźnik)
-nowe opony (Pirelli Angel GT) + łożyska
-nowy, większy akumulator (11,2 Ah)
-magiczny przycisk do pompy paliwa ;]
-woltomierz, gniazdo ładowania po stacyjce i na stałe (do automatycznej ładowarki)

W planach - przekaźnik czasowy do pompy i zmierzenie jej wydajności (w razie czego regeneracja/wymiana), może czyszczenie zacisków + polerka tłoczków jak dobiorę odpowiedni zestaw naprawczy na przód (gumki - strach rozbierać te starocie w ciemno, bo mogą się rozpaść w rękąch). Przyda się tez wymienić regulatr napięcia, jeden wziąłem na próbę w lokalnym sklepie, ale od nowości miał duuuuużo za wysokie napięcie, obecny pod obciążeniem trochę za słabo ładuje.
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Pon Mar 25, 2019 22:14   

Dziś chciałem podładować aku, a tu niespodzianka - naładowany 13,4V :cool:

daryjusz napisał/a:
-magiczny przycisk do pompy paliwa ;]

devi 650 i bez pompy paliwa pojedzie, wystarczy ją obejść wężykiem i zatankować do pełna.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Mar 25, 2019 22:28   

rzempi napisał/a:
Dziś chciałem podładować aku, a tu niespodzianka - naładowany 13,4V :cool:

daryjusz napisał/a:
-magiczny przycisk do pompy paliwa ;]

devi 650 i bez pompy paliwa pojedzie, wystarczy ją obejść wężykiem i zatankować do pełna.


Moja pompa paliwa działa, z dodatkowym przekaźnikiem styki są raczej niezniszczalne. W razie czego mam łącznik do przewodów hydraulicznych 2x 10mm ale nigdy go nie użyłem i nie zamierzam ;) Przycisk jest do czegoś innego - bezproblemowy rozruch po osuszeniu gaźników. W tym obejście wężykiem może nie pomóc i wyczerpiesz aku zanim odpalisz. Szczególnie, gdy w trasie nie będziesz miał pełnego baku. Sprawę załatwi zwykły przewód elektryczny i podłączenie na krótko do "+" akumulatora, ale do tego trzeba zdjąć siedzisko. Montaż przycisku kosztował 0zł, bo akurat miałem w gratach więc jako rozwiązanie awaryjne niech sobie będzie.
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Pon Mar 25, 2019 22:31   

Aha, myślałem, że to taki anty-kradziej, odcięcie paliwa, które można obejść.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto Mar 26, 2019 10:54   

rzempi napisał/a:
Dziś chciałem podładować aku, a tu niespodzianka - naładowany 13,4V :cool:



To jednak coś nie tego...... z akumulatorem lub miernikiem. Takie napięcie może byc przez chwilę po ładowaniu ale po dłuższym postoju 12,6 V to chemiczno-techniczna granica.

Chyba że coś się ostatnio pozmieniało w technologii a ja o tym nie wiem :wink:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
andrzejek 

Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 39
Skąd: Piła
Wysłany: Wto Mar 26, 2019 22:04   

Dokładnie przyjmuje się, że dla w pełni naładowanego akumulatora kwasowego napięcie to wynosi około 12,6 do 12,8V.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 01, 2019 08:50   

Weekend minął owocnie.
Sprzęt wystawiony z garażu. Sprawdzone hamulce (klocki i tarcze). Jest ok. Wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem. Wymieniłem filtr powietrza. Odkurzyłem obudowę filtra (air box). dziwne ale na dnie leżało trochę grubszego pyłu. Obudowa szczelna więc jak się tam dostał?



Wymieniłem olej w silniku i filtr. Klasycznie Motul 5100 plus HF204. Idąc za ciosem wymieniłem olej w przekładni. Był Motul przekładniowy i taki sam wlałem.

Sprawdziłem światła, przesmarowałem kontaktem kostki elektryczne i przełączniki.

Umyłem całość, odświeżyłem sonaxem czarne plastiki. Odświeżyłem preparatem do konserwacji skóry (w tym syntetycznej) kanapę. Uważam, że co jakiś czas trzeba kanapę konserwować.

To chyba wszystko. Zostały jakieś drobiazgi typu osłona cięgna zminay biegów czy nasmarowanie linek. Ale to już kiedyś indziej.

A na razie trzeba jeździć i cieszyć się pogodą :)

Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Kwi 01, 2019 08:55   

Pył i piach wziął się z drogi zasysany z powietrzem.
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 01, 2019 09:20   

Tyle, że nie powinno go być po tej stronie filtra.
Myślałem, że filtry HiFlo sa trochę lepszej jakości. Gdzieś jednak znalazła się nieszczelność.
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Gucek 
Gucek

Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
  Wysłany: Wto Kwi 02, 2019 14:36   

No to i ja napiszę co zrobiłem:
1. Wymina oleju i filtra w silniku
2. Regulacja zaworów
3. Wymiana świec zapłonowych
4. Wymiana przewodów zapłonowych
5. Wymina oleju w przekładni tylnego koła
6. Wymiana oleju w lagach
7. Wymiana tarcz sprzęgła, przekładek, docisku i linki sprzęgła
8. Demontaż gaźników, czyszczenie w myjce ultradźwiękowej, montaż, wymiana membran, regulacja i synchronizacja
9. Montaż przekaźników świateł mijania/drogowe, montaż nowej instalacji do przekaźników
10.Wymiana Led w podświetleniu zegarów (dwie stare się spaliły)
11.Wymina (profilaktyczna) przewodu hamulcowego tył z gumowego na oplot stalowy. Przednie przewody wymieniłem w zeszłym roku.

P.S.
Myślałem jeszcze nad wymianą powietrza w kołach, ale w zeszłym roku przy wymianie opon pompowałem świeże wiec myśle ze jeszcze sezon powinno wytrzymać .
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Kwi 05, 2019 07:34   

Gucek napisał/a:
No to i ja napiszę co zrobiłem:
1. Wymina oleju i filtra w silniku
2. Regulacja zaworów
3. Wymiana świec zapłonowych
4. Wymiana przewodów zapłonowych
5. Wymina oleju w przekładni tylnego koła
6. Wymiana oleju w lagach
7. Wymiana tarcz sprzęgła, przekładek, docisku i linki sprzęgła
8. Demontaż gaźników, czyszczenie w myjce ultradźwiękowej, montaż, wymiana membran, regulacja i synchronizacja
9. Montaż przekaźników świateł mijania/drogowe, montaż nowej instalacji do przekaźników
10.Wymiana Led w podświetleniu zegarów (dwie stare się spaliły)
11.Wymina (profilaktyczna) przewodu hamulcowego tył z gumowego na oplot stalowy. Przednie przewody wymieniłem w zeszłym roku.

P.S.
Myślałem jeszcze nad wymianą powietrza w kołach, ale w zeszłym roku przy wymianie opon pompowałem świeże wiec myśle ze jeszcze sezon powinno wytrzymać .


Koniecznie użyj azotu, jest lepszy od powietrza :D

A tak serio to jesteś moim bohaterem dzisiaj, szacun wielki, że robisz serwis jak trzeba a nie kontynuujesz tej patologii "jak się nie psuje to się nie rusza". Przynajmniej z czystym sercem można komuś potem motocykl sprzedać i powiedzieć, że był serwisowany jak trzeba :) I to jest dopiero dbany sprzęt :D

Kurde oby więcej takich użyszkodników :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Kwi 05, 2019 15:26   

Cytat:
P.S.

Myślałem jeszcze nad wymianą powietrza w kołach, ale w zeszłym roku przy wymianie opon pompowałem świeże wiec myśle ze jeszcze sezon powinno wytrzymać .


Ja bym osobiście wymienił na jekieś górskie. Zawsze to trochę bardziej rozrzedone to i lżejsze ... Można trochę osiągi podciągnąć ;)
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
grad74 
Grzegorz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 395
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 18:02   

Górskie jak górskie. Ważne jest by w odpowiednim czasie zmienić powietrze w kołach z zimowego na letnie. :mrgreen:
_________________
SHL M11 z 62r. , WSK Garbuska z 68r. , skuterek Motobi z Hondowskim silniczkiem, Transalp 600 PD10, Dominator NX125 z 98r. , NTV-ka Reverka RC33.
Gmole do RC33 zrobię , jeśli ktoś potrzebuje :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12