_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Dostęp do zaworów z tylnej głowicy jest jak do ... schabowego na talerzu
Z przednimi śrubkami będzie przygoda.
Jeśli to nie kłopot, zmierz wysunięcie wskaźnika łańcuszka rozrządu i podaj przebieg.
Będzie to cenny punkt odniesienia przy ocenie zużycie motocykla
Żaden kłopot, po to tu jesteśmy, żeby sobie pomagać
Mierzyłem tak jak na zdjęciu i w sumie tak jak w serwisówce, a wymiar to 4.7mm przy przebiegu licznikowym około 76 tyś km.
Co do płynu, to mimo że moto kupiłem prawie rok temu i od razu wymieniłem płyn, to zakupiłem nowy.
Dwie rzeczy mnie denerwują, jak odpalam na ssaniu a robię to bardzo rzadko, gdy silnik złapie, wchodzi ładnie na wyższe obroty, a po dwóch, trzech sekundach zaczyna tak jakby pracować na jednym cylindrze i spadają obroty.
Druga rzecz, to nie raz podczas redukcji na niższy bieg, gdy chcę wykonać lekką przygazówkę, silnik strzeli bodajże w gaźnik.
Ciekawi mnie co to może być.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 412 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Sty 28, 2019 20:41
Silnik przy redukcji może strzelać w tłumik, bo zawory wyrzucają nieprzepalone paliwo i w wydechu następuje zapłon. To samo możesz zrobić jak wyłączysz zapłon na pracującym silniku po przygazówce i po chwili włączysz (dżentelmeni na szlifierkach się tym lubują). Z tym chodzeniem na jednym cylindrze może być przyczyna w napełnieniu komór gaźnika.
Koledzy , żeby zdjąć przednią pokrywę zaworów trzeba demontować chłodnice ?
_________________
Robiłem to 2x i zawsze podnosiłem pokrywę, podpierałem ją "osinowym kołkiem" i kręciłem zaworki. Kilka drobiazgów trzeba było odkręcić i poluzować, ale chłodnicy nie ruszałem. Może koledzy odżegnają mnie od czci i wiary, ale jakoś zawsze się udawało
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Pomógł: 20 razy Wiek: 34 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 773 Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 12:44
Jak masz czas i chęć, a nigdy tego jeszcze nie robiłeś to zdejmij i przepłucz (pod prysznicem, nie pod karcherem, zagina blaszki!).
Przyjrzyj się jaka część chłodnicy jest zabita piachem, kamykami i smołą, przez co nie przepływa przez nią powietrze.
Jeśli jednak płyn jest stary, a chłodnica jest brudna, to warto skorzystać z rady kolegi
Krzysztof_nowy napisał/a:
Przyjrzyj się jaka część chłodnicy jest zabita piachem, kamykami i smołą, przez co nie przepływa przez nią powietrze. zdejmij i przepłucz (pod prysznicem, nie pod karcherem, zagina blaszki!).
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Sprawdziłem chłodnicę i płyn. Płyn zalany pod korek , piękny kolor ( widać ten co sprzedawał nie kłamał że płyn wymienił) , chłodnica czysta i bez zagiętych blaszek ale z kilkoma robaczkami. Zdjąłem pokrywę rozrządu ( tylną ) i ta gruba płytka wystaje 3,5mm . Zawory też nie najgorzej bo listki szczelinomierza 0,15 i 0,20 wchodzą i przesuwają się (w/g mnie ) ciut ciut za ciasno ale w normie. Do wymiany jeszcze termostat i składam wszystko do kupy. No i wymieniłem oponę przednią na Pilot Road 2.
_________________ Romet T 750 ( Pegaz ), Simson SR 50 , Honda Deauville 650
Ja założyłem od Daewoo Tico Minimalnie za wysoki, ale za te pieniądze byłem gotów pokonać każdą trudność
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Zdradzisz coś więcej na ten temat, bo nowy kosztuje ponad 200 zeta.....
To stary trik w Hondach. Wiele modeli ma te same termostaty, więc ten od Tico również ma szerokie zastosowanie
Jest wielu producentów termostatów, ja kupiłem pierwszy lepszy i był 1,5-2mm za wysoki. Musiałem zeszlifować ten górny "cycek" ale od dwóch sezonów działa jak ori.
Przygotowując się do nieudzielenia tej wyczerpującej odpowiedzi przeszukałem internet i znalazł taki wpis :
(Forum Fireblade kolega dodek)
"Aha nie polecam kupować org termostatu do Tico- niby jest org z ASO z korei ale wg ludzi na forum daewoo to szmelc -ktory lubi sie zawieszać lub nie trzymać temp.
Polecają nt Termostat francuskiej firmy VERNET który ma wybite na sobie made in france i kosztuje całe magiczne 22zł , ( org tico z korei 11zł , jakis polski 9zł) a hondowski z 200 lub 300 zł a bedzie działał tak samo."
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum