Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co dziś zrobiłem/zrobiłam dla mojej NTVki?
Autor Wiadomość
tAboon 
..::tAboon::..


Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 264
Skąd: Gdynia // Kielce
Wysłany: Pon Sty 28, 2019 11:00   

Krzysztof_nowy napisał/a:
wymiany płynu chłodniczego?
Wymiany nie, spuszczenia tak :)
_________________
Pozdrawiam
tAboon

Romet Ogar 902 '85 --> Simson S51 '90 --> XL600V '92 white-UNI ('13-'15) vel "Krecik" --> NTV 650V '99 Black-PEARL ('15-??) vel "Czarnula" + NT 700VA '10 Silver ('22-??) vel Hanka
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pon Sty 28, 2019 12:41   

tAboon napisał/a:
Wymiany nie, spuszczenia tak

Trafione w punkt :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
ZielonyPL 
ZielonyPL


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 57
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: Pon Sty 28, 2019 19:24   

oldmotory napisał/a:
ZielonyPL napisał/a:
Wziąłem się za zawory


Dostęp do zaworów z tylnej głowicy jest jak do ... schabowego na talerzu :mrgreen:
Z przednimi śrubkami będzie przygoda.

Jeśli to nie kłopot, zmierz wysunięcie wskaźnika łańcuszka rozrządu i podaj przebieg.
Będzie to cenny punkt odniesienia przy ocenie zużycie motocykla :wink:


Żaden kłopot, po to tu jesteśmy, żeby sobie pomagać :grin:
Mierzyłem tak jak na zdjęciu i w sumie tak jak w serwisówce, a wymiar to 4.7mm przy przebiegu licznikowym około 76 tyś km.

Co do płynu, to mimo że moto kupiłem prawie rok temu i od razu wymieniłem płyn, to zakupiłem nowy.

Dwie rzeczy mnie denerwują, jak odpalam na ssaniu a robię to bardzo rzadko, gdy silnik złapie, wchodzi ładnie na wyższe obroty, a po dwóch, trzech sekundach zaczyna tak jakby pracować na jednym cylindrze i spadają obroty.
Druga rzecz, to nie raz podczas redukcji na niższy bieg, gdy chcę wykonać lekką przygazówkę, silnik strzeli bodajże w gaźnik.
Ciekawi mnie co to może być.

 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Sty 28, 2019 20:41   

Silnik przy redukcji może strzelać w tłumik, bo zawory wyrzucają nieprzepalone paliwo i w wydechu następuje zapłon. To samo możesz zrobić jak wyłączysz zapłon na pracującym silniku po przygazówce i po chwili włączysz (dżentelmeni na szlifierkach się tym lubują). Z tym chodzeniem na jednym cylindrze może być przyczyna w napełnieniu komór gaźnika.
 
 
szawryk 

Wiek: 53
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 15
Skąd: Ełk
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 07:44   

Koledzy , żeby zdjąć przednią pokrywę zaworów trzeba demontować chłodnice ?
_________________
Romet T 750 ( Pegaz ), Simson SR 50 , Honda Deauville 650
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 08:14   

Nie trzeba,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 08:21   

Cytat:
Koledzy , żeby zdjąć przednią pokrywę zaworów trzeba demontować chłodnice ?
_________________

Robiłem to 2x i zawsze podnosiłem pokrywę, podpierałem ją "osinowym kołkiem" i kręciłem zaworki. Kilka drobiazgów trzeba było odkręcić i poluzować, ale chłodnicy nie ruszałem. Może koledzy odżegnają mnie od czci i wiary, ale jakoś zawsze się udawało :mrgreen:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
szawryk 

Wiek: 53
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 15
Skąd: Ełk
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 12:29   

No to co nieco mi ulżyło.
_________________
Romet T 750 ( Pegaz ), Simson SR 50 , Honda Deauville 650
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 12:44   

Jak masz czas i chęć, a nigdy tego jeszcze nie robiłeś to zdejmij i przepłucz (pod prysznicem, nie pod karcherem, zagina blaszki!).
Przyjrzyj się jaka część chłodnicy jest zabita piachem, kamykami i smołą, przez co nie przepływa przez nią powietrze.

Polecam dla dobrego samopoczucia :cool:
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 13:09   

szawryk napisał/a:
No to co nieco mi ulżyło.

Jeśli jednak płyn jest stary, a chłodnica jest brudna, to warto skorzystać z rady kolegi
Krzysztof_nowy napisał/a:
Przyjrzyj się jaka część chłodnicy jest zabita piachem, kamykami i smołą, przez co nie przepływa przez nią powietrze. zdejmij i przepłucz (pod prysznicem, nie pod karcherem, zagina blaszki!).
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
szawryk 

Wiek: 53
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 15
Skąd: Ełk
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 20:00   

Sprawdziłem chłodnicę i płyn. Płyn zalany pod korek , piękny kolor ( widać ten co sprzedawał nie kłamał że płyn wymienił) , chłodnica czysta i bez zagiętych blaszek ale z kilkoma robaczkami. Zdjąłem pokrywę rozrządu ( tylną ) i ta gruba płytka wystaje 3,5mm . Zawory też nie najgorzej bo listki szczelinomierza 0,15 i 0,20 wchodzą i przesuwają się (w/g mnie ) ciut ciut za ciasno ale w normie. Do wymiany jeszcze termostat i składam wszystko do kupy. No i wymieniłem oponę przednią na Pilot Road 2.
_________________
Romet T 750 ( Pegaz ), Simson SR 50 , Honda Deauville 650
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 21:54   

szawryk napisał/a:
Do wymiany jeszcze termostat

Ja założyłem od Daewoo Tico :shock: Minimalnie za wysoki, ale za te pieniądze byłem gotów pokonać każdą trudność :mrgreen:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
ZielonyPL 
ZielonyPL


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 57
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: Wto Sty 29, 2019 22:59   

oldmotory napisał/a:
szawryk napisał/a:
Do wymiany jeszcze termostat

Ja założyłem od Daewoo Tico :shock: Minimalnie za wysoki, ale za te pieniądze byłem gotów pokonać każdą trudność :mrgreen:


Zdradzisz coś więcej na ten temat, bo nowy kosztuje ponad 200 zeta.....
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Sro Sty 30, 2019 07:45   

ZielonyPL napisał/a:
Zdradzisz coś więcej na ten temat, bo nowy kosztuje ponad 200 zeta.....

To stary trik w Hondach. Wiele modeli ma te same termostaty, więc ten od Tico również ma szerokie zastosowanie :mrgreen:
Jest wielu producentów termostatów, ja kupiłem pierwszy lepszy i był 1,5-2mm za wysoki. Musiałem zeszlifować ten górny "cycek" ale od dwóch sezonów działa jak ori.
Przygotowując się do nieudzielenia tej wyczerpującej odpowiedzi przeszukałem internet i znalazł taki wpis :
(Forum Fireblade kolega dodek)
"Aha nie polecam kupować org termostatu do Tico- niby jest org z ASO z korei ale wg ludzi na forum daewoo to szmelc -ktory lubi sie zawieszać lub nie trzymać temp.
Polecają nt Termostat francuskiej firmy VERNET który ma wybite na sobie made in france i kosztuje całe magiczne 22zł , ( org tico z korei 11zł , jakis polski 9zł) a hondowski z 200 lub 300 zł a bedzie działał tak samo."
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
szawryk 

Wiek: 53
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 15
Skąd: Ełk
Wysłany: Sro Sty 30, 2019 08:12   

Kolego Oldmotory, cenna to informacja. Idę do Inter Cars po Verneta.
_________________
Romet T 750 ( Pegaz ), Simson SR 50 , Honda Deauville 650
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13