Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co dziś zrobiłem/zrobiłam dla mojej NTVki?
Autor Wiadomość
Rudolf_0 


Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 32
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 15:50   Hamulce, oleje, filtry, kfer

Czołem! Ja na dniach założylem zamówiony chyba z rok temu stelaż pod kufry. Założyłem też na niego tanią Awinę, szkoda, że pogoda nie bardzo nadaje się do jazdy. Przy okazji też powymieniałem klocki, olej, filtry. Oby do wiosny!
_________________
"Patrz w gwiazdy ale uważaj na drogę" ~W. Rabe
Nagle ulubiony cytat z czasów szkoły średniej staje się jeszcze bardziej aktualny...
 
 
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 646
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 20:07   

Emhyrion napisał/a:
Ja niestety nie mam garażu, więc zrobiłem co mogłem...

Nowy olej i filtr oleju, na którym nie przejechałem nawet 100 km. Do tego zatankowana pod korek, postawiona na parkingu, wczoraj, wysuszona i odkurzona, przeleciałem tarcze oliwką, na wiosnę się wytrze, a zimą rdzewieć nie będą. Podobnie nóżka, centralna podstawka i wszystkie śrubki, całość przykryta pokrowcem. Akumulator już w domu, ma cieplutko i naładowany, navi też odkręcona i w domu.

Myślałem jeszcze nad zmianą klocków i opon, ale potem sobie pomyślałem, że to jakoś bez sensu, żeby stał na nowych oponach na mrozie, więc zostawiłem go na BT-023, a Metzelery czekają w piwnicy. Klocki się zrobi przy okazji wymiany opon, z przodu mam prawie całe, ale tył w sezonie trochę się wytarł... Przy okazji - ile Wam wytrzymują klocki z przodu? Bo ja hamując głównie nożnym prawie nie używam przedniego.

I tyle. Mam nadzieję, że najdalej pod koniec lutego śniegi zejdą i da się jeździć. Jakby nie chęć przykrycia suchego motocykla to pewnie bym wczoraj nie kończył jeszcze sezonu, ale na dziś zapowiadają deszcz, na jutro mróz, mogłoby się już nie udać go postawić w takim stanie pod pokrowcem, w jakim to zrobiłem wczoraj :)

u mnie 15 tysięcy i po klockach... by the way wtorek ma być ciepły i słoneczny :)
_________________
Varadero 125 -> NT700V -> BMW F650 CS -> Zontes 310 T2
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 22:00   

Emhyrion napisał/a:
przeleciałem tarcze oliwką, na wiosnę się wytrze

Łoooooooooo Paaaaanie olej na tarcze?! Może zapytałbyś kolegów z Wawy kto przyjmie motóra pod dach na zimę?
Emhyrion napisał/a:
Bo ja hamując głównie nożnym prawie nie używam przedniego.

Popieram Kobrzak'a. Zachęcam do wiosennego szkolenia na Bemowie, które prowadzi radzieckii. Będziesz mógł się podpytać dlaczego??? Radek ma naprawdę anielską cierpliwość.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 22:29   

Emhyrion napisał/a:
.... Bo ja hamując głównie nożnym prawie nie używam przedniego. .....

O Matko! A ja tylnego normalnie prawie nie dotykam. Odwrotek jakiś jestem czy co! :roll:
P.S. Olej z tarczy usuniesz tylko przez mycie tarczy po demontażu w dużej ilości rozpuszczalnika co z resztą nie bardzo gwarantuje poprawność początkowych hamowań. Mycie na kole zaolei klocki na bank. No ale jeśli Ci przedni hamulec nie potrzebny to możesz smarować olejem!!!!!!
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 23:25   

A tak z teorii ( z książki motocyklista doskonały :D )

Hamowanie przodem (stopniowe, czyli nie od razu hebel tylko od zero do milionera :D ) powoduje "rozpłaszczenie opony" czyli zwiększenie jej styku z asfaltem, poprzez to, że masa motocykla dociska koło i przez to hamowanie jest efektywne. Gwarantuje to, że nawet jak ostro dasz heble to nie zerwiesz przyczepności (no do pewnego momentu :) )Jeśli od razu walniesz w klamkę to można się porzegnać z jazdą :D (ja tak się połamałem w 1 roku jazdy).

Jeśli zrobi się tak z tyłem, to zamiast coraz mocniejszego hamowania to mamy zablokowane koło I utratę stabilności

Ja nie wiem jak część tu ale ja zawsze i wszędzie będę mówił, że szkolenia motocyklow są ważne i potrzebne. Człowiekowi się oczy otwierają.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Emhyrion 
Emhyrion

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 477
Skąd: Polska
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 23:41   

Może źle się wyraziłem. Jak chcę stanąć szybko to oczywiście klamka idzie w ruch. Ale w większości przypadków zaczynam od CBS, jeśli to ma być przyhamowanie to zwykle wystarcza.
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Gru 09, 2017 01:24   

Emhyrion,
Jeśli to ma być tylko przyhamowanie to zwykle wystarcza redukcja biegu i zdjęcie gazu - hamulca nie trzeba praktycznie używać!
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Grzech 
wielbiciel 2oo


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 152
Skąd: Nałęczów
Wysłany: Sob Gru 09, 2017 09:57   

Przy hamulcach z CBSem, gdy potrzebuję mocno zahamować, zaczynam od hamowania nogą (przód wtedy również hamuje), a chwilę później ręką. Zauważyłem, że wtedy unikam silnego nurkowania przodu, a samo hamowanie jest bardzo skuteczne.
_________________
Prędkość wcale nie zabija, robi to nagłe zatrzymanie.
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Gru 11, 2017 16:11   

Ciekawa sprawa, przy okazji któregoś tam wyjazdu porównywaliśmy hamulce kilku motocykli w tym m.in najnowszego KTM 1290 Adventure S (duże, fajne Brembo - na tle konkurencji hamują bardzo dobrze). Awaryjne hamowanie z 80km/h wygląda następująco:
- 2 hamulce na raz - motocykle zatrzymują się praktycznie w tym samym miejscu
- NT700 tył i KTM przód - zatrzymują się w tym samym miejscu
- NT700 przód i KTM tył - zatrzymują się w tym samym miejscu

Morał?
NT700 ma bardzo słabe hamulce z przodu, a sam motocykl ekstremalnie nurkuje przy hamowaniu.
Wniosek?
Hamujmy dubeltowo i rączką i nóżką ;)

Klocki z tyłu wymieniam 2 razy na sezon.
Z przodu raz na 2 lata.

Wątpliwości?
Może ktoś u mnie pozamieniał kolejność przewodów w CBS.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Valdek_Tychy 


Pomógł: 8 razy
Wiek: 65
Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 119
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon Gru 11, 2017 16:52   

Dzisiaj zamontowałem w swojej devilce podwyżki kierownicy,podniosło się o 26 mm i przesunięte do kierownika o 20 mm.Poprawia to znacząco moją pozycję za kierownicą a wygląda to tak:



przy okazji zamontowałem po lewej stronie wypełnienia kokpitu gniazdo 2xUSB oraz wyświetlacz ładowania
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pon Gru 11, 2017 17:14   

Żadnych problemów z linkami i kablami nie było?
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Gru 11, 2017 17:20   

Nie było, .....bo pewnie jeszcze kierownicą nie skręcał na maxa :wink:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Valdek_Tychy 


Pomógł: 8 razy
Wiek: 65
Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 119
Skąd: Tychy
Wysłany: Pon Gru 11, 2017 18:23   

sgtcop13 napisał/a:
Nie było, .....bo pewnie jeszcze kierownicą nie skręcał na maxa :wink:

Nie ma najmniejszych problemów,łącznie ze skręceniem kierownicą na maxa,jedynie wymieniłem opaski plastikowe spinające linki
 
 
aligator 


Wiek: 51
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 96
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Gru 12, 2017 01:36   

Gdzie i za ile? Ostatnio szukałem na alledrogo i były różne, nie bardzo wiedziałem które przypasi, bo albo opisy marne, albo wykluczające się.
_________________
DEAUVILLE 2002
 
 
Valdek_Tychy 


Pomógł: 8 razy
Wiek: 65
Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 119
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto Gru 12, 2017 08:01   

aligator napisał/a:
Gdzie i za ile? Ostatnio szukałem na alledrogo i były różne, nie bardzo wiedziałem które przypasi, bo albo opisy marne, albo wykluczające się.


kupiłem na alle TU pasuje bez problemów,nie musiałem nic robić z linkami czy przewodem hamulcowym,tylko pospinałem nowymi opaskami troszeczkę luźniej ale nic nie jest naciągnięte nawet przy pełnym skręcie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13