Czołem! Ja na dniach założylem zamówiony chyba z rok temu stelaż pod kufry. Założyłem też na niego tanią Awinę, szkoda, że pogoda nie bardzo nadaje się do jazdy. Przy okazji też powymieniałem klocki, olej, filtry. Oby do wiosny!
_________________ "Patrz w gwiazdy ale uważaj na drogę" ~W. Rabe
Nagle ulubiony cytat z czasów szkoły średniej staje się jeszcze bardziej aktualny...
Ja niestety nie mam garażu, więc zrobiłem co mogłem...
Nowy olej i filtr oleju, na którym nie przejechałem nawet 100 km. Do tego zatankowana pod korek, postawiona na parkingu, wczoraj, wysuszona i odkurzona, przeleciałem tarcze oliwką, na wiosnę się wytrze, a zimą rdzewieć nie będą. Podobnie nóżka, centralna podstawka i wszystkie śrubki, całość przykryta pokrowcem. Akumulator już w domu, ma cieplutko i naładowany, navi też odkręcona i w domu.
Myślałem jeszcze nad zmianą klocków i opon, ale potem sobie pomyślałem, że to jakoś bez sensu, żeby stał na nowych oponach na mrozie, więc zostawiłem go na BT-023, a Metzelery czekają w piwnicy. Klocki się zrobi przy okazji wymiany opon, z przodu mam prawie całe, ale tył w sezonie trochę się wytarł... Przy okazji - ile Wam wytrzymują klocki z przodu? Bo ja hamując głównie nożnym prawie nie używam przedniego.
I tyle. Mam nadzieję, że najdalej pod koniec lutego śniegi zejdą i da się jeździć. Jakby nie chęć przykrycia suchego motocykla to pewnie bym wczoraj nie kończył jeszcze sezonu, ale na dziś zapowiadają deszcz, na jutro mróz, mogłoby się już nie udać go postawić w takim stanie pod pokrowcem, w jakim to zrobiłem wczoraj
u mnie 15 tysięcy i po klockach... by the way wtorek ma być ciepły i słoneczny
Łoooooooooo Paaaaanie olej na tarcze?! Może zapytałbyś kolegów z Wawy kto przyjmie motóra pod dach na zimę?
Emhyrion napisał/a:
Bo ja hamując głównie nożnym prawie nie używam przedniego.
Popieram Kobrzak'a. Zachęcam do wiosennego szkolenia na Bemowie, które prowadzi radzieckii. Będziesz mógł się podpytać dlaczego??? Radek ma naprawdę anielską cierpliwość.
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 22:29
Emhyrion napisał/a:
.... Bo ja hamując głównie nożnym prawie nie używam przedniego. .....
O Matko! A ja tylnego normalnie prawie nie dotykam. Odwrotek jakiś jestem czy co!
P.S. Olej z tarczy usuniesz tylko przez mycie tarczy po demontażu w dużej ilości rozpuszczalnika co z resztą nie bardzo gwarantuje poprawność początkowych hamowań. Mycie na kole zaolei klocki na bank. No ale jeśli Ci przedni hamulec nie potrzebny to możesz smarować olejem!!!!!!
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
A tak z teorii ( z książki motocyklista doskonały )
Hamowanie przodem (stopniowe, czyli nie od razu hebel tylko od zero do milionera ) powoduje "rozpłaszczenie opony" czyli zwiększenie jej styku z asfaltem, poprzez to, że masa motocykla dociska koło i przez to hamowanie jest efektywne. Gwarantuje to, że nawet jak ostro dasz heble to nie zerwiesz przyczepności (no do pewnego momentu )Jeśli od razu walniesz w klamkę to można się porzegnać z jazdą (ja tak się połamałem w 1 roku jazdy).
Jeśli zrobi się tak z tyłem, to zamiast coraz mocniejszego hamowania to mamy zablokowane koło I utratę stabilności
Ja nie wiem jak część tu ale ja zawsze i wszędzie będę mówił, że szkolenia motocyklow są ważne i potrzebne. Człowiekowi się oczy otwierają.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lip 2017 Posty: 477 Skąd: Polska
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 23:41
Może źle się wyraziłem. Jak chcę stanąć szybko to oczywiście klamka idzie w ruch. Ale w większości przypadków zaczynam od CBS, jeśli to ma być przyhamowanie to zwykle wystarcza.
Pomógł: 24 razy Wiek: 84 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Gru 09, 2017 01:24
Emhyrion,
Jeśli to ma być tylko przyhamowanie to zwykle wystarcza redukcja biegu i zdjęcie gazu - hamulca nie trzeba praktycznie używać!
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
Przy hamulcach z CBSem, gdy potrzebuję mocno zahamować, zaczynam od hamowania nogą (przód wtedy również hamuje), a chwilę później ręką. Zauważyłem, że wtedy unikam silnego nurkowania przodu, a samo hamowanie jest bardzo skuteczne.
_________________ Prędkość wcale nie zabija, robi to nagłe zatrzymanie.
Ciekawa sprawa, przy okazji któregoś tam wyjazdu porównywaliśmy hamulce kilku motocykli w tym m.in najnowszego KTM 1290 Adventure S (duże, fajne Brembo - na tle konkurencji hamują bardzo dobrze). Awaryjne hamowanie z 80km/h wygląda następująco:
- 2 hamulce na raz - motocykle zatrzymują się praktycznie w tym samym miejscu
- NT700 tył i KTM przód - zatrzymują się w tym samym miejscu
- NT700 przód i KTM tył - zatrzymują się w tym samym miejscu
Morał?
NT700 ma bardzo słabe hamulce z przodu, a sam motocykl ekstremalnie nurkuje przy hamowaniu.
Wniosek?
Hamujmy dubeltowo i rączką i nóżką
Klocki z tyłu wymieniam 2 razy na sezon.
Z przodu raz na 2 lata.
Wątpliwości?
Może ktoś u mnie pozamieniał kolejność przewodów w CBS.
Pomógł: 8 razy Wiek: 65 Dołączył: 30 Sie 2017 Posty: 119 Skąd: Tychy
Wysłany: Pon Gru 11, 2017 16:52
Dzisiaj zamontowałem w swojej devilce podwyżki kierownicy,podniosło się o 26 mm i przesunięte do kierownika o 20 mm.Poprawia to znacząco moją pozycję za kierownicą a wygląda to tak:
przy okazji zamontowałem po lewej stronie wypełnienia kokpitu gniazdo 2xUSB oraz wyświetlacz ładowania
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1776 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Gru 11, 2017 17:20
Nie było, .....bo pewnie jeszcze kierownicą nie skręcał na maxa
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Pomógł: 8 razy Wiek: 65 Dołączył: 30 Sie 2017 Posty: 119 Skąd: Tychy
Wysłany: Wto Gru 12, 2017 08:01
aligator napisał/a:
Gdzie i za ile? Ostatnio szukałem na alledrogo i były różne, nie bardzo wiedziałem które przypasi, bo albo opisy marne, albo wykluczające się.
kupiłem na alle TU pasuje bez problemów,nie musiałem nic robić z linkami czy przewodem hamulcowym,tylko pospinałem nowymi opaskami troszeczkę luźniej ale nic nie jest naciągnięte nawet przy pełnym skręcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum