Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wibracje
Autor Wiadomość
jjanusz 
zagle

Pomógł: 3 razy
Wiek: 58
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: ryki
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 13:27   Wibracje

Witam
Mam problem z swoją nt 650 ( zaznaczam że przejrzałem całemu całe forum, oraz internet) w poszukiwaniu przyczyn
Hondę posiadam od ubiegłego roku ( wcześniej Virago 535 przez.7 lat)
Problemęm są wibracje ( drżenie) odczuwalne na kanapie i na manetkach , problem odczułem od razu po kupnie , myślałem że ten typ tak ma ,ale po ostatnim zlocie i dyskusji z spotkam kolegom z Radomia nie powinno tak być. Przejechanie 50 km to katorga , ból dupy i rąk nie do znieśnia, czóć wibracje o dużej częstotliwości nie zależnie od prędkości , wprawdzie przy dodawaniu gazu, szybą ( długa) drży z małą częstotliwością ,ale jazda to katorga. Proszę o jakieś wskazówki ( w zimę zawory sprawdzone ,lagi zrobione, silnik pracuje równo, przy odejmowaniu gazu strzela delikatnie w tłumik, po wciśnięciu sprzęgła jadąc z góry, tak jakby nie było różnicy) opony nowe wyważone ( ale wcześniej ten sam objaw) na razie tyle
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 60
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1760
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 14:54   

Ale wibracje są od silnika? Czy są w czasie jazdy, ale nie od silnika.
Jak na postoju masz wibracje to ewidentnie od silnika. Przy jakich obrotach?
Tak trochę, napisałeś nieczytelnie :mrgreen:
Jeżeli w czasie jazdy to może być także przeniesienie napędu. Lecisz na górkę i sprawdzisz.
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
jjanusz 
zagle

Pomógł: 3 razy
Wiek: 58
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: ryki
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 15:32   

U mnie z pisaniem troszkę na bakier .
Na postoju nie ma drgań, w trakcie ruszania i przy przyśpieszaniu od niższych obrotów ,mało co szybą nie odleci, na piątce prawie w całym zakresie obrotów szyba nie drży, a na siedzeniu i manetkach jest takie mrowienie ( można powiedzieć, że na początku nie odczuwalne dopiero po kilku kilometrach daje się we znaki) próbowałem go wczoraj puszczać na luz ,ale dupa tak bolała że nie widziałem większej różnicy. Dziś jestem po małym piwie , ale jutro pojadę na górkę i wrzucę go na luz, oraz zgaszę, możę coś się wyjaśni.
Przepraszam za pismo , ale jakoś chrzanową mam przeglądarkę w telefonie i widzę tylko linijkę tekstu który piszę, a z pisownią u mnie nie po drodze
Pozdrawiam
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 16:21   

Najczęstszym źródłem drgań jest coś niedokręcone przy silniku lub układzie wydechowym. Ewentualnie cos w samym napędzie lub łożyskach kół, o wyważeniu kół nie wspomnę.
W moim przypadku często drętwieje mi prawa dłoń. Tak było w NTV, w jednocylindrowym BMW i teraz w rzędowej czwórce. Więc powody mrowienia mogą być całkiem gdzie indziej, bo ja też mam wiekowo już "piątkę" z przodu :wink: :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 60
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1760
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 17:31   

Mi także "mrowieje" prawica, dlatego staram się co jakiś czas ją oderwać od kierownicy i "pogimnastykować".j=
Ja nie mam takich drgań jak Kolega pisze. Opony wyważał to raczej nie od kół bo chyba by mu powiedzieli.
Łożyska, zawieszenie i mocowanie silnika. Chociaż silnik i na postoju by dawał "rezonans i drgania"
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
EREB 
Marcin


Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 386
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 19:17   

Mrowienie mam na obydwu dłoniach. Przesiadlem się z jednego gara na dwa i może ciut jest lepiej ale nadal jednak jest.

[ Dodano: Pon Sie 12, 2019 20:18 ]
Mam założony tempomat - samoróbka. Naprawdę pomaga przy jeździe na trasie.
_________________
Był ogar200>chart 50>piaggio nrg>kymco agility125>piaggio beverly200>piaggio x7 250>suzuki dr800>honda nt650 deauville 2000
 
 
jjanusz 
zagle

Pomógł: 3 razy
Wiek: 58
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: ryki
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 19:38   

Ręce jeszcze da się przeżyć, ale pośladków nie, pasażer też to odczuwa
 
 
wustenfuchs 
ST 1300

Dołączył: 15 Lip 2019
Posty: 51
Skąd: KRAKOW
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 20:13   

moze masz scentrowane koło
 
 
Leszek692 
Leszek692

Wiek: 54
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 152
Skąd: EKU
Wysłany: Pon Sie 12, 2019 21:38   

Sorry za Off Top jjanusz
Panowie też mi mrowieje łapa/y ostatnio wypłakiwałem się bracholowi kierownikowi Drag Stara 1100 hmm , skwitował ty to masz kurtyzana problem wszyscy to mają czym się przejmujesz :mrgreen:
Jednak bedąc u Konowała pierwszego kontaktu po niezbędną garść leków by normalnie funkcjonować :mrgreen: wyjawiłem mu swój sekret .
Na mój płacz doktor odparł masz co chciałeś , a następnie spytał dwusuw czy czterosuw czym zaskarbił sobie moją sympatię :mrgreen:
Coś tam gadał o osłonkach i przepisał Neurovit i milgamma 100 pobierz przez miesiąc i się zobaczy .
Na moje mamrotanie o Cieśni nadgarstka parsknął jak leki nie pomogą to będzie że masz cieśnię Ty lepiej wiesz co ci jest niż doktor , doktorowi do słowa dojść nie pozwalasz :mrgreen: .
I biere to to pożywiom uwidim .
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Sie 13, 2019 06:29   

U mnie koło też było wyważone a wyszło i tak, że felga krzywa. A wibracje na kierownicy miałem takie, że czułem się jak werbel po przejechaniu 100km, Po prostowaniu felgi mechanik nie musiał nawet ciężarka zakładać do koła i wibracje przeszły
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Emhyrion 
Emhyrion

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 477
Skąd: Polska
Wysłany: Wto Sie 13, 2019 08:00   

Obstawiam w kolejności

1. gwóźdź w oponie (pewnie nie, skoro na starych też to było, ale do sprawdzenia)
2. krzywa felga
3. źle wyważone koło
4. pęknięcie felgi

Jeśli temat się nasila z prędkością to tylko koła. Jakby to był silnik, to jeszcze bardziej by wariowało na niskich obrotach na postoju.
 
 
Ciok 
Old Traveler


Pomógł: 14 razy
Wiek: 60
Dołączył: 24 Mar 2018
Posty: 1760
Skąd: WPR Mazowsze
Wysłany: Wto Sie 13, 2019 09:02   

Przeniesienia napędu bym nie wykluczał.
_________________
Pozdrawiam Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto Sie 13, 2019 10:19   

Pewnie krzywa felga albo luzy w koszu sprzęgłowym. Hałas sprzęgła nie wzrasta po wciśnięciu manetki?

Mrowienie rąk występuje z powodu nienaturalnej pozycji nadgarstków i wibracji motocykla ale najważniejsze jest za mocne ściskanie manetek przez kierowcę. To częsty problem zwłaszcza początkujących motocyklistów, którzy za mocno cisną manetkę gazu i ogólnie kurczowo trzymają kierownicę. Słowo kurczowo jest tu kluczowe, bo dłonie od ciągłego wysiłku dostają skurczy i to potęguje mrowienie. Niestety, manetkę gazu trzeba choćby lekko przytrzymać, aby się nie nie odkręcała na lince, choć zazwyczaj wystarczy sam nacisk ręki leżącej na wierzchu bez zaciskania palców. Polecam zwrócić na to uwagę podczas jazdy i starać się nie napinać rąk i nie zaciskać dłoni niepotrzebnie.

Ja bym najpierw sprawdził koła, najlepiej na wyważarce "grawitacyjnej", nie mechanicznej. Na szybko można sprawdzić starym sposobem z kredą lub trytką, tzn. przyłożyć kredę do lagi wahacza tak, że niemal dotyka opony i pokręcić kołem aby zobaczyć, czy czy felga nie łapie wychyłów na boki. Z trytką jest łatwiej, bo można zacisnąć i ją obracać. Przynajmniej ja tak kiedyś robiłem w dobie WSK i Rometów po durnych zabawach ;]
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Sie 13, 2019 10:26   

Poza felgą, bo ta może być prosta sprawdziłbym jeszcze ośkę
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
jjanusz 
zagle

Pomógł: 3 razy
Wiek: 58
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: ryki
Wysłany: Wto Sie 13, 2019 11:52   

Witam
Troszkę kolegów wprowadziłem w błąd.
Dziś sprawdziłem luz na kardanie ,po włączeniu pierwszego biegu , luz obwodowy wynosi około 6 centymetrów, luz ten występuje na przekładni kątowej przy silniku.(ale to nie to) Ale po waszych podpowiedziach , siadłem na motocykl i zwiększałem obroty , odczuwalne wibracje zaczynają się od 2000 obrotów i częstotliwość ich wzrasta wraz z wzrostem obrotów ( tak jak bym siedział na wibratorze) wniosek jeden , silnik generuje te wibracje.
Teraz pytanie od czego zacząć, podejrzewam że diagnoza będzie trudna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12