Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Motocykl nie odpala
Autor Wiadomość
Cezar 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią Sty 11, 2019 20:59   Motocykl nie odpala

Witam, Panowie ratujcie!

Od niedawna jestem posiadaczem Deauvilki, a już spędza mi sen z powiek. Motocykl kupiłem jakieś dwa miesiące temu. Jako, że już posiadam kilka motocykli w swojej kolekcji począwszy od radzieckich zaprzęgów po japońskie plastiki, wybór padł na motocykl wygodny i niezawodny, a przynajmniej tak mi się wydawało. Dużo czasu spędzam w garażu grzebiąc przy swoich maszynach dlatego kupiłem motocykl po szlifie na lewa stronę. Nic wielkiego oprócz popękanych plastików. Motocyklem przyjechałem na kołach z bananem na mordzie. Wstawiłem do przytulnego garażu ze swoimi nowymi przyjaciółmi. Na drugi dzień chciałem polatać koło komina ale spotkała mnie przykra niespodzianka - koń padł. podczas próby odpalenia rozładowałem akumulator a motocykl nawet nie miał chęci odpalić. Teraz nie jem, nie śpię tylko myślę co koniu dolega. Sprawdziłem iskrę i jest słabiutka dlatego kupiłem nowe świece ale też na nic. Zmierzyłem opór impulsatora - 439 ohmów, więc wygląda ok. zmierzyłem napięcie na cewkach - ok. Zamówiłem nawet na alle moduł zapłonowy ze stacyjką ale objawy te same... Nie wiem co mam już robić, co mogę jeszcze sprawdzić?
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Sty 11, 2019 21:32   

Kurde słabo trochę. A do sprzedawcy się nie odzywałeś po tej sytuacji? Bo trochę mi to śmierdzi przygotowaniem oby na sprzedaż.

Skoro zapłon sprawdziłeś to sprawdź jeszcze układ paliwowy. Filtr paliwa np, gaźniki pewnie dawno nie ruszane.

Może właśnie tu jest problem gdzieś.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Cezar 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią Sty 11, 2019 22:19   

Gaźniki wyczyszczone tylko nie zsynchronizowane bo nie mogę odpalić motocykla. Pompy paliwowej brak - paliwo na krótko...
 
 
Skorpionwr 

Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1926
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Sob Sty 12, 2019 09:47   

Pojemnik z paliwem postaw na zbiorniku paliwa bo musi byś trochę wyżej. Akumulator musi być naładowany dobrze bo moto potrzebuje porządnego kopa do odpalenia. Nie wystarczy powolne kręcenie.
_________________
ST 1300 2011
ST 1300 2006
Devcia 2002
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Sob Sty 12, 2019 10:18   

Wydaje mi się, że trzeba podejść tego na spokojnie.
Oprócz układu zasilania przejrzał bym kostki elektryczne, przewody, zerknął bym w zawory. Potraktował bym motocykla jako niejeżdżący i spokojnie go przejrzał.
Swój motocykl kupiłem jesienią, w bardzo dobrym stanie, a mimo to zimą przewróciłem go na lewo.
Przyczyną problemu może być jakiś drobiazg. Jeśli motocykl działał, to ni mógł tak porostu paść, z dnia na dzień.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Cezar 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sob Sty 12, 2019 13:22   

Dokładnie. Nie wierze że motocykl z dnia na dzień przestał chodzić. Kostki od impulsatora, immo i stacyjki pryskałem kontaktem ale nic to nie dało. Dzisiaj zaleje pełny zbiornik paliwa bo być może jest za mało paliwa tak jak pisze Skorpionwr. Jeśli to nie pomoże to jeszcze spróbuje odpalić go na plaku albo samostarcie.

[ Dodano: Sob Sty 12, 2019 17:10 ]
I dupa zbita... pelny zbiornik paliwa powdieszony na paskach ponad gazniki i nic. Powoli koncza mi sie pomysly... nie daje mi spokoju slaba iskra, Panowie czego to moze byc przyczyna?
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 00:19   

Zacznij od najprostszych rzeczy typu:
- wyłącznik zapłonu na prawej klamce
- wyłącznik w kosie
- sprawdzić na jakimkolwiek cylindrze czy jest iskra
- o ile jest sprawdzić kranik i czy leci paliwo
- czyściłeś gaźniki może niechcący rozłączyłeś jakąś kostkę

Co do zasilania gaźników zawsze w ramach testu możesz wlać kilka kropli paliwa. Jeśli ma iskrę to choć na sekundę powinien zagdakać.

To takie kilak kroków, które ja bym przeprowadził.

Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Cezar 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 09:40   

Wlacznik zaplonu przy manetce sprawdzony. Iskra na wszystkich cylindrach jest ale mizerna. Wszystkie kostki spiete. Paliwo w komorze plywaka jest. Co do wylacznika w stopce to mam pytanie. Sterowany jest masą?
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 10:05   

W Twoim wypadku to już bez znaczenia skoro mówisz, że jest iskra tyle że słaba.
Swoją drogą to też dziwne, bo są dwie niezależne cewki więc słaba iskra mogła by się znienacka pojawić na jednej cewce ... (tak właściwie to masz cztery cewki bo występują u Ciebie cztery świece).

Popatrz jeszcze faktycznie na kostki. Zwłaszcza popatrz na kabel sterujący zapłonem. Prawdopodobnie idzie on tak jak i u mnie czyli z prawej pokrywy sprzęgła. Po środku jest kostka, która u mnie dostała wilgoci.

Cezar jeszcze jedno pytanie próbowałeś wlać ciut paliwa do gardzieli gaźnika i zakręcić rozrusznikiem?
Jestem ciekaw czy coś choć na chwilę zaskoczy czy będzie cisza ...
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 10:43   

Chyba czas skontaktować się z dobrym elektrykiem :roll:

Tu znalazłem obszerną dyskusję, może coś Ci podpowie?

Gość rwał włosy z głowy, rozebrał pół motocykla, wymieniał części, pożyczał cewki i moduł....i nic!
Powodem okazał się "zgnity" ale jeszcze lekko przewodzący przewód.
I ja również stawiam na taki powód.
Walka trwała ponad miesiąc! Elektryk naprawił prawie od reki!

Miłej lektury i powodzenia!

http://www.motocykl.org/v...hp?f=21&t=12535
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Ostatnio zmieniony przez oldmotory Nie Sty 13, 2019 10:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Michał0775 
Michał


Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 315
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 10:49   

Czy paliwo na pewno dochodzi do gaźników?
Nie masz pompy, więc musisz używać kranika. Czy na pewno kranik jest we właściwej pozycji?
_________________
Michał
 
 
Cezar 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 11:33   

Paliwo dochodzi. Jest w filtrze, za filtrem i w komorze plywaka.
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 12:02   

Cytat:
Paliwo dochodzi. Jest w filtrze, za filtrem i w komorze plywaka.

Żeby silnik działał, musi mieć paliwo, kompresję i iskrę.
Paliwo ma, kompresje (zakładam, że też) a iskra słaba.

Tak jak napisałem wyżej. kable, kable i tylko kable :!:
Jak napisał kolega hudy8 z forum Yamahy

"Witam.Problem rozwiązany.Zadzwoniłem do jednego gościa i on od razu powiedział że wie co jest nie tak.Wziął motocykl i na drugi dzień oddał naprawiony.Okazało się że przegniła instalacja w jednym miejscu (pod oryginalnym pancerzem). Instalacja wyglądała dobrze gdyż kable miały przejście ale również miały przejście między sobą i tu był problem.Z tego co mówił to jest dość częsta przypadłość w tych motorach,w fazerach i hondach"
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Cezar 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 12:24   

Sprawdzilem przejscie na czujniku od stopki i dziala. To znaczy po rozlozeniu stopki przejscia nie ma wiec zakladam ze czujnik dziala. Czytalem posty odnosnie przegnitej instalacji ale nie napisali ktore kable byly zgnite wiec ciezko stwierdzic gdzie szukac. Moja cierpliwosc jest na wykonczeniu...
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Nie Sty 13, 2019 12:34   

Cezar napisał/a:
Czytalem posty odnosnie przegnitej instalacji ale nie napisali ktore kable byly zgnite wiec ciezko stwierdzic gdzie szukac.

Obawiam się, że....wszędzie :shock:
Jednak zanim wyprujesz całą instalację, i zerwiesz izolację z każdego kabelka, skontaktuj się z jakimś dobrym elektrykiem motocyklowym.
Ewentualnie poszukaj jakichś "podejrzanych miejsc" gdzie widać, że coś było grzebane? Przypuszczam jednak, że problem będzie w miejscu które nie przyszło by Ci do głowy :roll:
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12