Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville Strona Główna Forum użytkowników Hondy NTV/NT Deauville
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
gaśnie na wolnych jak się rozgrzeje
Autor Wiadomość
Wojtas 

Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lip 31, 2016 21:17   gaśnie na wolnych jak się rozgrzeje

Witam,
Mam NTV z 2007 roku i ostatnio zauważyłem, że po rozgrzaniu silnika nie trzyma wolnych obrotów. Potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Przy zimnym silniku wszystko ok. a po rozgrzaniu wolne obroty są bardzo niskie i motocykl gaśnie. Jak odpale i trzymam lekko odkręconą manetkę to wszystko jest ok. Czy można wyregulować wolne obroty? Czy gdzie indziej szukać przyczyny? Na jakimś anglojęzycznym forum wyczytałem, że w USA była jakaś akcja producenta wymiany fajek na świecach i w opis objawów był bardzo podobny, a w manualu po angielsku przy wolnych obrotach napisane "not adjustable" - czyli, że niby nie regulowane.
Pozdrawiam
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 21 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 664
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Sie 01, 2016 09:02   

Raczej obstawiał bym nieszczelność układu dolotowego. Oczywiście warto też sprawdzić stan świec zapłonowych.
Pozdrawiam ...
_________________
PJS

"Jestem romantykiem...
Na zachód Słońca lub parkującą kobietę mogę potrzeć bez końca ... 😁"
 
 
Wojtas 

Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Sie 01, 2016 21:15   

Zamówiłem już świece i filtr powietrza. Wkrótce będę wiedział czy to pomoże.
 
 
ambikombiwar 

Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 02, 2016 10:03   

ustawiales zawory? takie objawy na rozgrzanym silniku moga dawac zbyt male luzy.
 
 
Wojtas 

Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Sie 02, 2016 20:22   

Nie ustawiałem zaworów, ale świec i filtra powietrza też nie wymieniałem, więc zacznę od tego. Myślałem o ustawianiu zaworów, ale czy gdyby to były zawory to tylko na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku byłoby coś takiego, czy jakieś jeszcze objawy? wystarczy, że manetka jest delikatnie odkręcona tak ok 1000 obr/min i już pracuje ok.
 
 
Gryf 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 57
Skąd: Gryfino
Wysłany: Wto Sie 02, 2016 20:46   

ambikombiwar dobrze prawi. Prawidłowy luz zaworowy, to podstawa. Przy zbyt dużym luzie nic się wielkiego nie stanie, ale przy mniejszym niż nominalny wypalają się gniazda zaworów. W Twoim przypadku wygląda to na zbyt mały luz. W silnikach OHV (popychacze) luz podczas rozgrzewania się zwiększa, w OHC (łańcuszek rozrządu) - luz luz podczas rozgrzewania zmniejsza się.
Ja w swoich motórach przy podobnych objawach zaczynam najpierw od sprawdzenia luzu zaworowego, potem filtry i układ zapłonowy, na końcu gaźniki :)
Powodzenia. Daj znać po wszystkim jak będzie cacy :)
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sie 03, 2016 08:41   

czemu tak dziwnie rozróżniłeś OHC od OHV? przecież zarówno jeden i drugi ma popychacze i jeden i drugi może mieć łańcuch rozrządu. OHC i OHV to tylko miejsce pracy wałka rozrządu, a jego napęd to sprawa niezależna i robi się tak, aby było wygodnie, czyli z reguły OHV napędza łańcuchem, a OHC paskiem.
Ja bym dodał odwrotnie, że przy zbyt dużym luzie, wyklepują się miejsca styku popychacza, a przy zbyt małym wycierają się. Typowym objawem jest mocne osłabnięcie silnika w każdym zakresie obrotów, ale na biegu jałowym jest to najbardziej odczuwalne, bo wtedy silnik jest najsłabszy i niewielkie osłabienie powoduje właśnie już zbyt niskie obroty i gaśnięcie.
Na wyższych obrotach, jak poleje się paliwa to wszystko będzie chodzić - nawet jak wlejesz benzyny ze szklanki.
Kiedyś w sekwencyjnym wtrysku dorabiałem instalację elektryczną i wpiąłem wtryskiwacze na stałe otwarte - czyli wleciało tyle paliwa ile dała radę pompować elektryczna pompa. Silnik odpalił i nawet chodził, ale tylko w zakresie 2500-8000 obr./min z uchyloną bądź otwartą przepustnicą.

Dlatego Wojtas - powinieneś do tego zajrzeć możliwie najszybciej - dla spokojności.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Gryf 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 57
Skąd: Gryfino
Wysłany: Sro Sie 03, 2016 14:28   

Źle to ująłem. Chodziło mi o laski popychaczy. Tak w OHV wałek rozrządu znajduje się w samym silniku (w bloku). W OHC wałek umieszczony jest w głowicy, napędzany łańcuszkiem lub pasem. Ciekawostką jest Kawasaki W800, którego rozrząd napędzany jest wałkiem królewskim :)


Najważniejsze, to sprawdzić luz zaworów, a potem bawić się w resztę wymian i regulacji.
 
 
Wojtas 

Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Sie 03, 2016 22:25   

Byłem dziś u kumpla i już się wstępnie umówiłem na luz zaworowy, nie był pewien tylko czy będą płytki, czy regulacja śrubami. Szukałem na necie i wydaje mi się, że jest regulacja śrubą, ale pewny nie jestem. Może ktoś robił i wie?
Jak dobrze pamiętam to:
OHV - over head valve - czyli zawory mamy u góry ( a wałek poniżej )
OHC - over head camshaft - wałek rozrządu u góry głowicy ( nie mamy popychaczy )
Co ile ten luz regulujemy?
Po jakim przebiegu świece i filtr powietrza należy wymienić?
 
 
Gryf 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 57
Skąd: Gryfino
Wysłany: Czw Sie 04, 2016 08:05   

Regulacja luzu zaworów i wymiana świec co 12 tys. km. Wymiana filtra powietrza co 18 tys. lub jak jeździsz w środowisku o większym zapyleniu, to częściej.
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Sie 04, 2016 08:10   

większość silników w dzisiejszych samochodach to OHC lub podwójne OHC i popychacze też tam są - klasyczne lub hydrauliczne.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
radzieckii 


Pomógł: 22 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1403
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 04, 2016 08:36   

Wojtas napisał/a:

OHC - over head camshaft - wałek rozrządu u góry głowicy ( nie mamy popychaczy )

To co otwiera zawory i gdzie reguluje się luz?
Z tego, co pamiętam, to w NTV co 12 tyś. powinno się pokręcić śrubkami. Ja filtr powietrza wymieniam co drugą wymianę oleju.
_________________
www.motojazda.com.pl
 
 
Michał0775 
Michał


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 290
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Czw Sie 04, 2016 09:18   

Cytat:
To co otwiera zawory i gdzie reguluje się luz?


Dźwigienki zaworowe. Popychacze są w Harleyach, Junaku, Fiacie 126p i Polonezie.
_________________
Michał
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Sie 04, 2016 09:40   

dźwigienki w większości silników są oparte właśnie na popychaczu (dlatego nazywają się dźwigienkami)
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
ambikombiwar 

Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 04, 2016 16:36   

zrób je szybko i nie jezdzij bo szkoda silnika :) )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12