Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
NT700v vs V-strom650 vs Transalp 650
Autor Wiadomość
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Paź 02, 2018 08:57   

A w DLu masz handbary, przy temp 10C bez włączania grzanych manetek mogę jeździć w letnich rękawiczkach. Co do łańcucha to smarowanie co 600km, albo po deszczu. Żaden problem, a zawsze można zainwestować w olejarkę.
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Wto Paź 02, 2018 22:40   

Oby tak dalej :D demonizujmy łańcuch, gdy jeździliśmy tylko motocyklem z wałem a o tym złym łańcuchu słyszeliśmy z internetowych for motocykli z kardanem.

Pomyśleć, że ja kiedyś też tak miałem :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Paź 03, 2018 07:12   

Cóż, u mnie zawsze w garażu stał motocykl z łańcuchem i jakoś więcej z nim roboty nie było niż z moją hanią :) Teraz stoją dwa z łańcuchem i mamy z żoną rhomantyczne wycieczki "to co, idziemy nasmarować?" :D
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Polk 
Lech


Pomógł: 5 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 256
Skąd: Grajewo BGR
Wysłany: Sro Paź 03, 2018 09:49   

Pewnie się niektórym narażę, ale tak %-owo ile ze wszystkich moto ma łańcuch a ile wał? Nie wiem, być może koszt produkcji, technologia, konstrukcja itp... wału jest trudniejsza, droższa ... dlatego większość ma łańcuch. Może w terenie wał się nie sprawdza?. Dużo już pewnie było rozważań wyższości jednego nad drugim, to tylko takie moje przemyślenia. :)
_________________
Jawa 350 TS `88>Piaggo 50 Sfera>Honda 750 VFR `92> Devi RC 47 2000> Yamaha 900 XJ Div `97, Dniepr MT10
 
 
Bombardier Asch 
Andrzej


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 114
Skąd: Warszawa - Mokotów
Wysłany: Sro Paź 03, 2018 10:01   

Nie zauważyłem, żeby ktoś tu napisał, że tylko wał, bo to cudowne rozwiązanie.
Sam słyszałem, że w teren się nie nadaje, że na łańcuchu nie ma takich szarpnięć itp. No ale dajcie spokój, czy ktoś zamierza tymi motocyklami brać udział w zawodach na poziomie profesjonalnym? Jeśli tak, to przepraszam, tam liczy się każdy szczegół.

O wale napisałem dlatego, że jadąc gdzieś w dłuższą trasę przy różnej pogodzie, nie musisz pamiętać o smarowaniu. Dla mnie to wygodne. Tyle.
 
 
tdm 

Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: Wlkp
Wysłany: Czw Paź 04, 2018 21:37   

Bombardier Asch napisał/a:
Kolega na DL-u miał jednak trochę mniejsze spalanie i to praktycznie w każdych warunkach.

nie wiem ile pali NT700v ale u mnie spalanie w okolicach 3.8L/100KM (V-strom 650 nowy model).

Co do wału - to chyba tak jak pisaliście, głównie bezobsługowość i deszczoodporność. Łańcuch też nie jest niczym strasznym, smarowanie jak w rowerze, 3 min pracy co ok. 400km, jeśli ma się stopkę centralną to jest w ogóle banał.



Spotkałem się z informacjami że Deauville ma sporo twardsze zawieszenie od Transalpa, szczególnie od modeli 600-650 (bo w 700 też trochę utwardzili). Ktoś potwierdzi/zaprzeczy?
_________________
xv535->tdm900->dl650abs->xl650->dl650"xt"
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Czw Paź 04, 2018 22:06   

Devilka ma bardzo drogowe zawieszenie i bardzo mały skok z przodu. Każdą nierówność odczuwa się bardzo. Musisz się przejechać.

Dodam, że jadąc np drogą z ułożonych kamieni, devi 700 trzeszczy. Wszystkie plastiki mimo, że są na prawde dobrze spasowane to jednak.. Słychać je.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Wonski80 


Wiek: 43
Dołączył: 26 Cze 2018
Posty: 34
Skąd: KOL
Wysłany: Nie Paź 07, 2018 18:07   

Zrobiłem kilka km Vstromem, ciężko go porównać do Devi. Zupełnie inny motocykl, wyższy bardziej przeprawowy taki enduro, mnie się kojarzy z GSem dla ubogich. Co do napędów mam wrażenie że przy złej redukcji biegu (za wcześnie niższy bieg) łatwo zerwać przyczepność w tylnym kole przy łańcuchu, przy wale nigdy mnie to nie spotkało.
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Nie Paź 07, 2018 18:41   

Wonski80, to zależy bardziej od mocy i momentu niż od napędu.
Lub od złej techniko jazdy. Miałem 100 konne enduro, mam 100 konnego DLa i mimo, że to V'ka nigdy trakcji nie zerwałem.

Zbijając biegi w dół używasz międzygazu czy po prostu sprzęgło, bieg, puszczasz sprzęgło i tyle?
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
daryjusz 
Wielka psuja

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 412
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Paź 07, 2018 18:47   

Wonski80 napisał/a:
Zrobiłem kilka km Vstromem, ciężko go porównać do Devi. Zupełnie inny motocykl, wyższy bardziej przeprawowy taki enduro, mnie się kojarzy z GSem dla ubogich. Co do napędów mam wrażenie że przy złej redukcji biegu (za wcześnie niższy bieg) łatwo zerwać przyczepność w tylnym kole przy łańcuchu, przy wale nigdy mnie to nie spotkało.


W rzeczywistości jest na odwrót, łańcuch jest bardziej elastyczny i mniej brutalnie przekazuje siły z silnika. To, czego doświadczyłeś może wynikać ze sposobu zestopniowania skrzyni biegów (Deauville ma długie przełożenia, więc słabiej hamuje silnikiem). Znaczenie mają też wielkość cylindra i przez to stawiany "opór" tłoka podczas pracy przy dużej kompresji, dlatego w dużych singlach przy zbyt dużej redukcji biegów można zahamować tylnym kołem z piskiem.
To, dlaczego w crossach/sportowych enduro nie stosuje się wału wynika z kilku rzeczy. Przede wszystkim jest to waga układu, mała możliwość szybkiej zmiany przełożenia (jak przy wymianie zębatek), brak możliwości łatwej i szybkiej naprawy/wymiany, twarde przenoszenie momentu obrotowego na koło o raz problemy konstrukcyjne dla zapewnienia bardzo długiego skoku zawieszenia. W przeszłości zdarzały się nieliczne crossy na wale, np. Honda XLV 750 R oraz trochę motorowerów. W enduro szosowo/terenowych było tego więcej, BMW ostało się do dzisiaj w dużych GS-ach. Też jestem zwolennikiem wału, choć przy obecnych łańcuchach i dobrym smarze z teflonem smarowanie można robić co 700-1200 km i zajmuje to może ze 3 minuty, zwłąszcza ze stopką centralną. Obecne łańcuchy z racji unowocześnionej konstrukcji oringów praktycznie nie wymagają też czyszczenia przy stosowaniu dobrych smarów (brud sie nie przyczepia i nie ma możliwości penetrowania oringów). W sumie te łańcuchy nie są takie straszne. Jak ktoś mniej jeździ i sobie co 500 km psiknie sprayem to w sezonie poświęci na obsługę napdu może pół godziny.
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Nie Paź 07, 2018 19:04   

daryjusz, tutaj nie przetłumaczysz, że łańcuch jest OK :D nawet nie próbuj.
Mi się zdażyło, że fotki robili jak łańcuch smarowałem :D taka atrakcja panie :mrgreen:
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Wonski80 


Wiek: 43
Dołączył: 26 Cze 2018
Posty: 34
Skąd: KOL
Wysłany: Nie Paź 07, 2018 19:26   

Oczywiście używam między gazu. Nie twierdze że wał jest lepszy niż łańcuch. Mnie bardziej odpowiada ze względów konstrukcji, obsługi, preferencji moto czyli szosa nie szuter i większe błoto itd a może i nawet słabszej techniki jazdy
 
 
Jacek_M 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 58
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 76
Skąd: Łuków
Wysłany: Nie Paź 07, 2018 19:59   

Panowie, każda myszka swój ogonek chwali, jak powiada przysłowie.
Ja w każdym razie, jak kolega smaruje i przetacza swoje moto (i zajmuje to więcej niż 3 minuty, bo nie ma centralnej stopki) popijam już zimne piwko :grin:
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Paź 08, 2018 12:53   

Miałem wał, mam łańcuch, jak będę kiedyś zmieniał motocykl to czy ma wał, czy łańcuch to będzie moje ostatnie zmartwienie.
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pon Paź 08, 2018 15:06   

mrok31337, polać temu Panu. Mądrze gada
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12