Drodzy forumowicze, niedawno kupiłem swoją Hondkę i z 10 razy dałem czadu, wszystko było ok. Od ok miesiąca już jej nie dosiadałem i po tym czasie stania w garażu - zaczął kapać płyn chłodniczy. Nakapała dosłownie łyżeczka.
Po dłuższych poszukiwaniach skad... zauważyłem, że ciecze z króćca metalowego łączącego dwa cylindry. Znalazłem już w instrukcji z rozrysowanymi częściami, że jest to jakiś łącznik między dwoma cylindrami.
Czy ktoś z was kiedyś to rozmontował i mógłby mi podpowiedzieć co tam mogło sie uszkodzić, czy jakiś oring czy co??
I może jeszcze pytanie, jak zdjąć ten element - wygląda jakby to była aluminiowa rurka dł. 4cm, z jednej i drugiej strony ograniczona jakimiś zawleczkami...
Dzięki za pomoc...
_________________ Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 810 Skąd: opole
Wysłany: Pią Gru 28, 2012 23:55
Rozbierasz wszystko od góry czyli bak, airbox, gaźniki, wyjmujesz te dwie zawleczki ciągnąć w górę. Następnie przesuwasz element który ograniczały zawleczki, najpierw w prawo i zdejmujesz oring, potem w lewo i to samo.
Idziesz do sklepu z oringami zostawiasz tam 2,50zł i robisz przy moto wszystko to samo tylko odwrotnie.
Pomógł: 16 razy Wiek: 58 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 674 Skąd: Wilkowyja
Wysłany: Sob Gru 29, 2012 09:01
tomeczek151 napisał/a:
Rozbierasz wszystko od góry czyli bak, airbox, gaźniki
Śmiem stwierdzić , że nie trzeba tego wszystkiego rozbierać
Też to przerabiałem , wystarczy spuścić płyn chłodniczy i wtedy wyciągnąć zawleczki na łączniku (tej rurce) i przesunąć w jedną ze stron tak by szło wyciągnąć oring i następnie w drugą stronę przesuwamy by dobrać się do drugiego oringu . Po kupnie nowych oringów warto je nasmarować smarem , żeby ta rurka się swobodniej nasunęła . Jak to się mówi w suchą dziurkę się gorzej wkłada
Oring po zewnętrznej ma średnicę 22mm a grubość to zależy ja kupiłem 2,5 oraz 3mm i teraz nie pamiętam które były leprze . Najlepiej wziąć stary na wzór
Ostatnio zmieniony przez ARTURO Sob Gru 29, 2012 15:02, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 928 Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:49
Moje oringi były stare i sprasowane i trudno było wymiar określić, ale z tego co pamiętam to chyba 2.7mm udało się ustalić, więc też kupiłem 2,5 i 3 mm i też nie pamiętam teraz jakie tam weszły
Obejrzałem dokładnie wyczyszczone wcześniej wytarte elementy i okazało się, że to jednak nie część 5 z rysunku 1, tylko przy oringu nr 15 między króćcem a blokiem silnika kapie.
Rys 1
Niestety żeby spuścić płyn, trzeba odkręcić pokrywkę 9 (rys 2), która znajduje się po środku między główką ramy, przodem ramy i pod zbiornikiem.
1. Odkręcam 2 śruby mocujące zbiornik, pierwsza koło główki ramy nr 43 rys 3, drugą pod siedziskiem na samym końcu zbiornika nr 42 rys 3.
2. Zakręcam kurek / kranik paliwa 12 rys 3 w pozycję OFF godz 3
Rys 2
3. Podnoszę zbiornik i odkręcam zakrętkę od płynu chłodzącego 9 na rys 2.
Rys 3
Teraz mogę spuścić płyn chłodzący.
4. Na dole pompy wody [rys 4] jest śruba spustowa nr 14, odkręcam ją, trzeba ustawic podłużny zbiornik bo płyn sika na ok 30-40cm...
Rys 4
5. Odkręcam kruciec nr 3 ze zdjęcia nr 1, opaskę zaciskową nr 4, wydłubuję oring nr 15.
Rys 1
Woda z systemu chłodzenia jest tak usyfiona, że wygląda jak błoto koloru brązowego i śmierdzi że hoho
Pomyślałem, że przepłucze instalację...
https://skydrive.live.com/redir?resid=5A7AD29F20C64D7B!160&authkey=!ANyx7Jj7ruP92Cg
6. nalałem wody z płynem do naczyń, czekałem az spłynie potem tylko wodą i tak ze 3 razy.
7. Założyłem nowy oring, zakręciłem śrubkę spustową, nalałem płynu
8. Odkręciłem kranik paliwa, włączyłem silnik, poczekałem ok 10-15 min, aż temp. osiągneła 80-85°C i płyn przeleci przez cały układ...
9. Dolałem troszkę płynu - kupiłem PETRYGO - no i wydawało się ok.
Patrzę w okolicę króćca nr 3 ze zdjęcia 1, a w miejscu które określiłbym jako środek przekroju węża, pojawiają się kropelki płynu [Obrazek poniżej].
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 928 Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Sro Sty 16, 2013 18:45
Płyn chłodniczy to faktycznie miałeś nieciekawy
Mnie też czeka najprawdopodobniej wymiana tego oringu - w przyszłości, jeżeli pamiętasz to czy możesz podać wymiary tego oringu -bo nigdzie tego nie mogę znaleźć
PS. Wąż też se wymienię na taki od traktora - z Agromy, czyli z Grenee, i nic go już nie ruszy
W sezonie mialem taką samą sytuację w cb 500- płyn wyłaził przez gumowy wąż. Chciałem go mocniej ścisnąć opaską ale się rozleciał. W ASO nówka kosztowała 75 zł więc kombinowałem z agromą, castoramą i sklepami motoryzacyjnymi ale nigdzie nie dopasowałem odpowiedniego przekroju. Jedynie w sklepie z częściami dla ciężarówek znalazłem dobrą średnicę ale sprzedawany tylko na metry po 100zł/m i do tego w kolorze niebieskim. Ostatecznie kupiłem w ASO. Pod koniec sezonu to samo zauważyłem w moim NTVle tylko tym razem pojechałem od razu do ASO. Koszt węża 103zł.
Czemu tylko oryginał, pojechałem w Łodzi do "WĄŻserwis'u" na Górniczej 42, panowie mają każdy rozmiar ø, przewody ze Stomilu Bydgoszcz, odporny chemicznie, temperaturowo, ze wzmacniającą osnową na wyższe ciśnienie [dosłownie używane przez gazowników w LPG].
Dociąłem metodą prób i błędów, ładnie wcisnąłem w króćce, tak żeby nie odstawał, ani nie załamywał się naturalnie i już... i Jest nowy za 6,50, czyli za 13zł/mb a nie za 100
Druga sprawa, że zobaczymy jak długo podziała. To co było to próchno, chyba jeszcze wymienię reszte węży na wszelki... koszt banalny, jak jakiś nie chce zleźć po usunięciu zacisku, to po prostu rozcinam nożem. Na króćcach i w rurkach widać duże ilośći osadu, przypominającego siarkę, króćce trzeba czyścić papierkiem ściernym.
Pozdrawiam MOTOCYKLISTóW NTV
_________________ Coś musi umrzeć, aby narodzić mogło się coś...
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 928 Skąd: Opole ZWM
Wysłany: Pią Lut 01, 2013 09:29
Wczoraj pojechałem do swojej ulubionej Agromy i wszedłem w posiadanie drogą kupna pół metra węża fi 20 za 6,50 PLN. Na oko wygląda jak ten stary wąż. Jak będzie cieplej to zamontuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum