Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Witam!
Autor Wiadomość
DJB 

Wiek: 51
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 2
Skąd: Występ
Wysłany: Sro Lip 11, 2018 17:48   Witam!

Witam wszystkich Forumowczów!
Po 29 latach przerwy w jeździe zdecydowałem się kupić motocykl i padło na hondę deauville z 1999 r. Mam spore zaległości, więc na poczatku będę zadawał banalne pytania:
1. Przy ilu obrotach powinienem zmieniać biegi?
2. Biegi, szczególnie pierwszy, nie wchodzą zbyt gładko. Czy jest to kwestia samej skrzyni czy też coś jest nie tak ze sprzęgłem? A może jestem przeczulony?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Darek
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Sro Lip 11, 2018 18:32   

Witaj! :wink:

Powitalnia służy do witania, inaczej robi się bałagan. :cry:
Pytania najlepiej zadawać w konkretnych działach. :idea: http://hondantv.pl/forum/viewtopic.php?t=2573
Najlepiej jednak użyć funkcji "szukaj", bo na większość pytań odpowiedzi już na naszym forum są. :mrgreen:
Powodzenia w okiełznaniu bestii! Również po wielu latach przerwy w jeździe kupiłem Devi i jestem bardzo zadowolony!
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Radziu77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Lut 2017
Posty: 539
Skąd: powiat poznański
Wysłany: Sro Lip 11, 2018 19:20   

Cześć, Witaj na Forum

(A w puszcce jak zmieniasz? Na czuja, na ucho... Motór to nie Audi, biegi bez synchro zawsze inaczej wskakują. Ale szukaj na Forum, jest tu duuużo na każdy temat)
_________________
You meet the nicest people on a Honda
 
 
szyszkowiecki 
SZYSZKIN


Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 454
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Lip 11, 2018 20:08   

Witaj, czy to ten Występ koło Nakła? LwG!
_________________
Nie zapie...! LwG!
 
 
Polk 
Lech


Pomógł: 5 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 256
Skąd: Grajewo BGR
Wysłany: Sro Lip 11, 2018 22:17   

Witaj :lol:
_________________
Jawa 350 TS `88>Piaggo 50 Sfera>Honda 750 VFR `92> Devi RC 47 2000> Yamaha 900 XJ Div `97, Dniepr MT10
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1201
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Czw Lip 12, 2018 07:19   

Witaj we właściwym miejscu!
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
Skorpionwr 

Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1926
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Czw Lip 12, 2018 07:55   

Witam Kolegę.
_________________
ST 1300 2011
ST 1300 2006
Devcia 2002
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lip 12, 2018 10:10   

DJB, cześć
1. W zależności od sytuacji
- jak jedziesz po bułki to możesz zmieniać przy ok 3k rpm
- jak kobieta dzwoni, że rodzi to kręcisz do odcięcia i zmieniasz :)
2. Odpal sprzęta, przeturlaj na sprzęgle kawałek i dopiero wrzuć 1 bieg. Jak będzie lepiej to fajnie, jak nie to nie wiem :) Możliwe, że luz na klamce sprzęgła masz za duży, albo za mały, sprawdź to
3. Ciesz się jazdą
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Robert Ozy 
Versys 1000


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 77
Skąd: Zwoleń
Wysłany: Czw Lip 12, 2018 13:05   

Powitał :cool:
_________________
Była Jawa 50, MZ ETZ 251, Suzuki Savage 650, Devi NT700V, teraz Versys 1000 ;)
 
 
DJB 

Wiek: 51
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 2
Skąd: Występ
Wysłany: Czw Lip 12, 2018 15:03   

szyszkowiecki napisał/a:
Witaj, czy to ten Występ koło Nakła? LwG!

TAK. Cieszę się, że jest tu ktoś z okolicy :)
 
 
Nomad_FH 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 577
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Czw Lip 12, 2018 18:09   

Powitał i LwG :)

ad 1 - na czuja (tzn na słuch) - plus minus przy 3-4 tys. ale to nie jest reguła, tutaj co osoba to lubi inaczej :D

ad 2 - wprawdzie piszesz o biegach, ale jeśli neutralny nie chce Ci wskoczyć można lekko podnieść obroty mając wciśnięte sprzęgło - wskakuje wtedy jak złoto..
_________________
Rover, wanderer
Nomad, vagabond
Call me what you will
 
 
szyszkowiecki 
SZYSZKIN


Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 454
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Lip 12, 2018 18:40   

DJB, jak byś czegoś i tak dalej to śmiało pisz.
_________________
Nie zapie...! LwG!
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Pią Lip 13, 2018 08:49   

Cześć!

mrok31337 napisał/a:
DJB, cześć
1. W zależności od sytuacji
- jak jedziesz po bułki to możesz zmieniać przy ok 3k rpm
- jak kobieta dzwoni, że rodzi to kręcisz do odcięcia i zmieniasz :)
2. Odpal sprzęta, przeturlaj na sprzęgle kawałek i dopiero wrzuć 1 bieg. Jak będzie lepiej to fajnie, jak nie to nie wiem :) Możliwe, że luz na klamce sprzęgła masz za duży, albo za mały, sprawdź to
3. Ciesz się jazdą


Hej, mrok, 3k to takie minimalne obroty "użytkowe", niżej niezdrowo schodzić. 3500 to takie minimu dla mnie w warunkach zagęszczonego ruchu, aby po wbiciu wyższego biegu mieć właśnie 3k obrotów, aby nie szarpał itd.
Przy normalne jeździe zmieniam przy ok 4000 obr/min. (*)

Co do wbijania biegów:
Po dłuższym postoju potrafią się sklejać tarcze sprzęgła. Wtedy wciskasz sprzęgło, robisz szybką, krótką, nie za dużą, ale zdecydowaną przegazówkę aby się rozkleiły.
Bieg należy wbijać szybko i zdecydowanie. Kładziesz nogę na dźwigni, znajdujesz lekki opór, robisz szybi i zdecydowany ruch stopą w dół.
Czasami mi 1. bieg wchodzi gładko, częściej sobie stuknie. Tak ma być, nie wiem od czego to zależy. Może wbijanie przy schodzeniu z obrotów po przegazówce eliminuje stukanie? Nie zauważyłem jeszcze takiej korelacji, ale potestuję ;)
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Lip 13, 2018 09:08   

Krzysztof_nowy, no w sumie, dawno nie jeżdziłem reverką :)
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sob Lip 14, 2018 22:12   

Krzysztof_nowy napisał/a:
.........Czasami mi 1. bieg wchodzi gładko, częściej sobie stuknie. Tak ma być, nie wiem od czego to zależy. Może wbijanie przy schodzeniu z obrotów po przegazówce eliminuje stukanie? Nie zauważyłem jeszcze takiej korelacji, ale potestuję ;)

Jak dla mnie sprawa jest prosta. Pierwszy bieg przy stojącym motocyklu zawsze wejdzie ze stukiem szczególnie przy zimnym oleju. Mamy mokre sprzęgło i miedzy tarczkami sprzęgła znajduje się olej, który "ciągnie" tarcze sprzęgłowe odbierające moment obrotowy mimo iż mamy wyciśniętą dźwignię sprzęgła. Z chwilą gdy załączamy jedynkę ten moment obrotowy wywołany lepkością oleju wybiera nam wszystkie luzy w linii napedowej i musimy usłyszeć stuk oraz odczuwamy drgnięcie motocykla do przodu. Nie ruszymy bo albo jeszcze zapieramy się nogą o ziemię albo trzymamy motocykl na hamulcu.
Stuk ten jest mało zauważalny przy gorącym oleju bo wtedy lepkość oleju jest mała i to "ciągnięcie" tarczek jest małe to i stuk kasowania luzów linii napędowej mały.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12