Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamek kufrów bocznych nie działa
Autor Wiadomość
Wielki 
Marcin

Wiek: 47
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro Mar 21, 2018 20:43   Zamek kufrów bocznych nie działa

Cześć panowie.

Problem mam taki - w mojej 700, zamek kufrów bocznych ten na kluczyk (nie "klamka") nie blokuje możliwości otwarcia kufrów przez osoby trzecie. Zdjąłem siedzenie i zerknąłem bez dalszego większego rozbierania i co widać..........: kluczyk i zamek przekreca sie w prawo, zamek ciągnie linkę i wtedy "kamkami" nie można otworzyć kufrów ale chcąc wyjąć kluczyk musze odkręcic go w lewo a co za tym idzie zamek luzuje linke co powoduje że "klamkami" moge otworzyć oba kufry. Powinno być chyba tak że po przekreceniu kluczyka w prawo, zamek powinien naciagnąć linkę (i tak jest) ale odkręcenie go w lewo nie powinno powodować luzowania linki tylko powinna ona zostać w pozycji naciągnietej albo po prostu powinna uruchomić jakąś "zapadkę" (u mnie tak już sie nie dzieje). Ponowne włożenie kluczyka i jego przekręcenie powinno zluzować linkę albo "zapadkę" i umożliwić otwarcie kufrów. Pytanie brzmi - co sie u mnie dzieje że ta linka wraca za zamkiem i nic sie nie blokuje? :wink: Czy powinienem coś dokupić co poprzedni właściciel uznał za zbyteczne? Coś standardowego sie urwało i przed rozbiórką powinienem to załatwić? Będę wdzieczny za podpowiedzi i sugestie. Z góry dziękuję za pomoc
_________________
Albo grubo albo wcale
 
 
energy11 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 13
Skąd: Skarżysko
Wysłany: Czw Mar 22, 2018 05:49   

Przekrecasz kluczyk i go wyciagasz w pozycji zamknietej, nie wracasz kluczykiem. Tak dziala to u mnie.
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Mar 22, 2018 08:51   

U mnie jest tak. Po włożeniu i przekręceniu kluczyka w prawo mogę otworzyć obydwa kufry. Kluczyka nie mogę wyjąć ani cofnąć do czasu zatrzaśnięcia pokryw. Po ich zatrzaśnięciu mogę cofnąć kluczyk w lewo do pionowej (wyjściowej) pozycji i wyciągnąć.
Jak potrzebujesz mogę Ci zrobić zdjątka ze środka (linki itd.). Na sobotę planuję naprawę mocowania zamków w kufrach a dokładnie mocowania ich wewnątrz.

Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Wielki 
Marcin

Wiek: 47
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw Mar 22, 2018 10:47   

Piotrek jeśli nie sprawi Ci to zbyt wiele problemu poproszę o te fotki. I jakbyś mógł zrób dokładniejsze fotki samego zamka i jego mocowania od tyłu przy obudowie, bo coś czuję że tu będzie pies pogrzebany. U mnie kluczyk lata w prawo i lewo, mogę go obracać bez względu na to czy kufry otwarte czy zatknięte itd. Z góry dziękuję.
_________________
Albo grubo albo wcale
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Mar 22, 2018 10:51   

Najpóźniej w sobotę będę rozbierał plastiki (może nawet trochę wcześniej).
Zrobię zdjęcia i wystawię na forum.

Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
stator 
stator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 332
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Mar 23, 2018 20:22   

Podłączam się do tematu. U córki, wkład kluczyka chodzi ciężko, a same kufry nie zamykają się dość precyzyjnie. Trzeba się pomęczyć, by zamknąć boczki.
_________________
Dulka
Majka
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Mar 26, 2018 12:26   

Mały tip:
kufry zamykajmy delikatnie (jeden klik) na przekręconym kluczyku (pozycja otwarta), a następnie przekręcajmy kluczyk w pozycję zamkniętą.
I już.

Nie ma potrzeby zatrzaskiwać kufrów tak, aby już w otwartej pozycji klucza klamki chowały się całkowicie (2 kliki). Sam schowają się po zamknięciu kluczykiem.
Oczywiście wszystko się da zrobić na raz, ale w starszych zamkach trzeba użyć zbyt dużo siły i z czasem plastiki mogą popękać.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
smorawski_m 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 227
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sro Mar 28, 2018 14:12   

U mnie cała tajemnica lekkiego i precyzyjnego zamykania kufrów to wyregulowanie "uszu" które są w pokrywie. Każde jest zablokowane dwoma śrubami, jak się je poluzuje to można wyciągnąć albo wsunąć żeby były optymalnie wysunięte i po sprawie, klikają aż miło.
 
 
Wielki 
Marcin

Wiek: 47
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro Mar 28, 2018 14:40   

Ok Panowie tylko że ja mam problem z zamkiem a nie z samym otwieraniem bądź zamykaniem kufrów czy samą techniką ich zamykania. :mrgreen: Wszystko chodzi lekko i gładko nawet jeśli już o tym mowa to sam zamek za gładko bo "lata" w prawo i lewo a nie zamyka. Czekam na Piotrka i jego zdjęcia może wrzuci fotki i wszystko stanie się prostsze. A jak nie to po prostu rozbiórka i dochodzenie co i jak powinno leżeć albo czego brakuje.
_________________
Albo grubo albo wcale
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 28, 2018 15:54   

Sprawdź najpierw czy zamek zatrzaskuje i otwiera naciskając zapadkę np. śrubokrętem. Później dopiero kombinuj, czy sam zamek jest niesprawny, ucho nie dochodzi tak głęboko, czy może zapadki przeskoczyły w drugą stronę i wystarczy jest "odkliknąć".
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 09, 2018 08:57   

Obiecałem, że dam znać jak sobie poradziłem z kuframi bocznymi i ich uszkodzonymi zamkami (mocowanie).

Sesję fotograficzną znajdziecie tu: https://cru.myqnapcloud.com/share.cgi?ssid=0yiFdDA

Z materiałów zastosowanych do naprawy polecam śruby M4 tak zwane "podkładkowe". Udało mi się kupić w Castoramie paczkę dziesięciu śrub w ocynku. To są takie patenty do montowania zamków z możliwością ułamania śruby co centymetr. Śruby długości 50 mm. Do tego zastosowałem ocynkowane podkładki oraz trzy na stronę nakrętki samohamowne. Czemu trzy. Ano czwarta kończy się na równo z górą mocowania zamka. Jako czwarta nakrętkę zastosowałem nito-nakrętkę M4. Na którymś ze zdjęć to dokładnie widać.
Sama robota prosta. Wiertło z pilotem do drewna 4mm. Wywiercone twory. W dwóch śrubach na stronę trzeba zeszlifować do połowy łeb tak aby zmieściła się przy występie zamka. Wszystko trzeba ustawić tak aby zachować oryginalny odstęp zamka od obudowy bagażników.
Jak wszystko zrobicie poprawnie nie powinno być już więcej problemów z zamykaniem pokryw.
Na sam koniec warto posmarować zamki białym smarem silikonowym lub teflonowym. Obydwa się do tego nadają. I to tyle w temacie.

Pozdrawiam,
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12