Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
wzrost a ntv700
Autor Wiadomość
Woocky 

Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 7
Skąd: Koziegłowy/Poznań
Wysłany: Wto Sie 15, 2017 21:39   wzrost a ntv700

Witam,
mam 191 cm i pewne obawy czy na deauville 700 nie będę miał przykurczu w kolanach po paru godzinach jazdy? Ma ktoś może doświdczenia z tym moto i o podobnym wzroście? LwG
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 09:28   

Nie będziesz miał przykurczu.
Mam dokładnie tyle samo wzrostu i jednorazowe trasy 500-600km nie są tak męczące dla kolan, co dla tyłka - ale to już kwestia liczby godzin na siedząco, a nie motocykla.

Fakt, kolana są zgięte dość mocno, ale to niestety dotyczy wszystkich motocykli z wyjątkiem enduro i cross. Praktycznie wszystkie nakedy i szosowe turystyki są dopasowane do kierowników o wzroście 170-180cm.
Wiadomo, można pokombinować coś z inną kanapą, podwyższeniem kierownicy i obniżeniem setów, ale nie zawsze jest to tanie i łatwe.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Woocky 

Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 7
Skąd: Koziegłowy/Poznań
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 13:51   

Właśnie myślę nad transalpem 700 ale deauvilla bardziej mi się podoba, różnica jest na parę stopni w ugięciu więc chyba bez tragedii...
 
 
AndrzejJ 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 52
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 13:58   

Ja odpowiem inaczej - na każdym motocyklu tego typu będzie podobnie, jeżeli chodzi o ułożenie nóg i stóp. Innymi słowy, jeżeli nogi będą stwarzać dyskomfort to na innej maszynie będzie podobnie. Ja przed zakupem postanowiłem powsiadać w komisach/salonach na różne maszyny (mam 196cm) i na NT700 było mi chyba najwygodniej. Okazuje się jednak, że pomimo rozluźniania podczas jazdy i różnych 'mikroćwiczeń' i tak co maks 4 godziny konieczna jest pauza i spacer/przysiady etc. Dodam, że na tej maszynie dość komfortowo czuje się także mój kręgosłup a na to też warto zwrócić uwagę :) Powodzenia!
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 14:19   

Mnie na seryjnym siedzeniu devi 700 dupa tak bolała, że po 150km już nie mogłem :P
Ale każdy jest inny, ja ogólnie nie jestem w stanie wytrzymać trasy 500km ciurkiem bo szlag mnie trafi, a inni czytam tu, że robią i 1200 w jeden dzień więc cięzko powiedzieć jak będzie u Ciebie
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 15:17   

Każdy ma inny tyłek, ale mnie w pierwszej kolejności drętwieje, później szczypie, a na końcu boli.
Niestety pozycja na NT700 jest specyficzna i trudno powiedzieć o niej "wyprostowana".
Kierownik i tak jest nachylony do przodu jak na lekkim sporcie, a przez to jeszcze bardziej podgina kolana.
Winę za to ponosi za krótka kierownica. Przydałoby się założyć taką, która jest bliżej o jakieś 5-10cm w stosunku do kanapy, jednocześnie wymieniając linki, bo będą za krótkie.

Ja w tej chwili najlepiej się czuję na motocyklach typu SuperTenere, KTM 1090-1290, czy Afryce, bo tam siedzę wyprostowany z relatywnie najmniej powyginanymi nogami i kręgosłupem, ale nie jest to niestety ta sama półka cenowa, więc trudno mówić o alternatywie.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Woocky 

Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 7
Skąd: Koziegłowy/Poznań
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 15:20   

Andrzej 196cm wzrosu i na deauvillu - nieźle;) Też siedziałem na versysie 650, transalpie 700, vstromie 650, bonnevillu t100, mt07, xj6, tdm 900, cbf 600 i paru innych mniej ciekawych tylko ciekaw jestem jak po dłuższym czasie...bo na xj6 po 4 godzinach kolana czułem jeszcze przez godzinę po zejściu z moto...ale tam pozycja jest dość sportowa.
Znalazłem taką stronę - http://cycle-ergo.com
Fajnie można zobaczyć kąty ugięć na różnych sprzętach.
 
 
Radziu77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Lut 2017
Posty: 539
Skąd: powiat poznański
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 19:51   

Woocky, dobra ta stronka
_________________
You meet the nicest people on a Honda
 
 
Jurek 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 183
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 17, 2017 23:09   

Devi jest fajna, ale zanim zdecydujesz spróbuj się przejechać dla porównania czymś czoperowatym,. Wolniejsze toto, ale niektórzy wysocy łatwiej znajdują wygodną dla siebie pozycję.
 
 
Woocky 

Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 7
Skąd: Koziegłowy/Poznań
Wysłany: Pią Sie 18, 2017 07:46   

Dzięki za rade ale czoperki odpadają ze względu na nieporęczność w mieście i brak ABSu w kwocie, którą dysponuję. Wyboru dokonam pomiędzy deauvillem a transalpem.
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Pią Sie 18, 2017 08:03   

Woocky napisał/a:
Wyboru dokonam pomiędzy deauvillem a transalpem.


To sobie jeszcze odpowiedz na pytanie czy będziesz zjeżdżał z asfaltu, jeśli nie to szukaj Deauville, a jeśli zamierzasz polatać też poza asfaltem to Trampek lub coś innego jego pokroju.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
Emhyrion 
Emhyrion

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 477
Skąd: Polska
Wysłany: Pią Sie 18, 2017 09:01   

Dokładnie...

Powiem tak: Zanim zsiadłem z Burgmana400 (pierwszy wypust, mega wygodny skuter) to siadałem na różne wynalazki. Bardzo mi się podoba Varadero, ale uznałem, że wchodzenie po drabinie na motocykl to lekka przesada. Szukałem czegoś do śmigania na trasie Warszawa-działka pod Różanem, na wypady szosowe i codziennej walki w warszawskich korkach. Usiadłem na Devilkę i nie chciałem zsiąść. Mam 184 cm, w miarę regularną budowę ciała, do tego dość długe ręce. Poprzedni właściciel zamontował podniesienie kierownicy i trochę niższą, akcesoryjną kanapę i jak dla mnie jest to idealne rozwiązanie.
Jedno co mi troszkę przeszkadza przy szybszej jeździe to mimo wszystko wciąż za niska szyba. Albo odchylę sie do tyłu, albo zgarbię, albo powyżej 140 wiatr wali po kasku i już nie da się słuchać audiobooka w trakcie jazdy.

Siwek jest super na ulice miejskie i drogi asfaltowe. Niestety, próba wjechania nim na polne szlaki gdzie będzie żwir czy piach nie może zakończyć sie niczym przyjemnym. Przednie koło ma niefajnątendencję do zapadania się w piachu. Możeto kwestia opon (Metzler sport tourist), ale jazdę po drogach polnych traktuję jako zło konieczne i unikam jak mogę. Również słabo sobie radzi zawieszenie z kocimi łbami. Na starej poniemieckiej drodze w okolicach Dziubieli myślałem, że stracę wszystkie zęby, połamię koła i lagi. Masakra.
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Pią Sie 18, 2017 09:20   

Emhyrion napisał/a:
Dokładnie...


Jedno co mi troszkę przeszkadza przy szybszej jeździe to mimo wszystko wciąż za niska szyba. Albo odchylę sie do tyłu, albo zgarbię, albo powyżej 140 wiatr wali po kasku i już nie da się słuchać audiobooka w trakcie jazdy.



A może popróbuj z niższą szybą? Powietrze, owszem, będzie waliło w klatę, ale w kasku powinieneś mieć ciszej.
Ewentualnie deflektor.

Cytat:


Siwek jest super na ulice miejskie i drogi asfaltowe. Niestety, próba wjechania nim na polne szlaki gdzie będzie żwir czy piach nie może zakończyć sie niczym przyjemnym. Przednie koło ma niefajnątendencję do zapadania się w piachu. Możeto kwestia opon (Metzler sport tourist), ale jazdę po drogach polnych traktuję jako zło konieczne i unikam jak mogę. Również słabo sobie radzi zawieszenie z kocimi łbami. Na starej poniemieckiej drodze w okolicach Dziubieli myślałem, że stracę wszystkie zęby, połamię koła i lagi. Masakra.


Robiłeś serwis lag? Sprawdź stan oleju i sprężyn.
 
 
Woocky 

Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 7
Skąd: Koziegłowy/Poznań
Wysłany: Pią Sie 18, 2017 11:09   

To sobie jeszcze odpowiedz na pytanie czy będziesz zjeżdżał z asfaltu, jeśli nie to szukaj Deauville, a jeśli zamierzasz polatać też poza asfaltem to Trampek lub coś innego jego pokroju.[/quote]

Zdecydowanie wole asfalt ale z racji pozycji na trampku biorę go pod uwagę.
 
 
Emhyrion 
Emhyrion

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 477
Skąd: Polska
Wysłany: Pią Sie 18, 2017 11:38   

Cytat:
A może popróbuj z niższą szybą? Powietrze, owszem, będzie waliło w klatę, ale w kasku powinieneś mieć ciszej.
Ewentualnie deflektor.


Niższa zapewni ciszę w kasku? Jakoś tego nie widzę... Zresztą - 140 to i tak dużo, zwykle jeżdżę mniej.
Deflektor odpada. Przerabiałem ten patent w Burgmanie i mam jakieś doświadczenia. Podstawą jest sztywne mocowanie, inaczej wszystko drży na wietrze jak liść osiki. A szyba akcesoryna PUAG którą mam założoną nie jest jakoś przesadnie pancerna. Nie ważne - jest jak jest. Kask Shark EVOline3 który mam też nie jest wzorcowo wyciszony.



Cytat:
Robiłeś serwis lag? Sprawdź stan oleju i sprężyn.


Zawieszenie dobrze pracuje, był wymieniany olej, uszczelniacze. Po prostu taka droga. A na piasku koło się zakopuje niezależnie od tego, jakie masz amortyzatory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12