Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
kontrolowany szlif
Autor Wiadomość
stator 
stator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 332
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 14:49   

Sebek MAX napisał/a:
A jak tam u waz ślizgaliście się w tym roku.
Sebastian


No ja tylko raz.....
Na szczęście na Majesty. 5 -tego stycznia. Jechałem odprowadzić ją do ciepłej i suchej hali, u mnie w pracy. Żebra jeszcze bolą....
Gdyby przytrafiło mi się to na Dulce, to bym się chyba z żalu pod samolot rzucił. A Majce prawie nic nie jest.

EDIT:
Pierwsza rzecz jaką zrobiłem, to rozejrzałem się, czy nikt nie widział....
Ale widział.... moje ego cierpi na równi z żebrami.
_________________
Dulka
Majka
 
 
Sebek MAX 
Sebek MAX


Wiek: 48
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 58
Skąd: Opole
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 15:45   

Nóżka może się zgięła ponieważ minusem myślę jest to że nózka kierowcy się zgina i jak on mi poleciał do przodu zawisł na nóżce biegów. Może by tą nóżkę kierowcy zablokować w tedy by się na niej ślizgał, jak myślicie?

[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 15:49 ]
Na marginesie dodam że kupę ludzi się patrzyło ale żaden nie podszedł aby mi pomóc, sam musiałem targać te 230 kg, szkoda że mamy taką kulturę, chociaż nie zawsze.
_________________
BENZER 50/HONDA S-WING 125/YAMAHA MAJESTY400/HONDA NT 700V
 
 
stator 
stator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 332
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 16:00   

Sebek, wiem, że Majka jest lżejsza, ale poradziłem sobie z podnoszeniem także i Dulki, kiedy położyłem ją w dosłownym tego słowa znaczeniu na parkingu, gdy byłem pewien, że boczna stopka jest wystawiona.....ale się schowała z powrotem.
Oparłem się pośladkami o kanapę, złapałem "cykorłapkę" pasażera lewą ręką a prawą za kierownicę.
dałem radę podnieść w ten sposób moto zapakowane na wyprawę.
Ej, 230 kg? to chyba coś za mało. Majka waży 240. Dulka około 250-ciu. Chyba.
_________________
Dulka
Majka
 
 
Sebek MAX 
Sebek MAX


Wiek: 48
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 58
Skąd: Opole
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 16:12   

No wież swój ciężar to ona ma ale emocje robią swoje, dobrze że nie jechało jakieś auto bo by mnie tam mną pozamniatał!!. Z drugiej strony czy do dewilki można zamontować jakieś obrurowania , żeby na nich zawisła?

[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 16:21 ]
A tak z drugiej beczki z którego roku masz tą naukę bo ja miałem z 2010 , zostawiłem ją w rozliczeniu za dewilke musiałem dopłacić 3 tysiaki .
_________________
BENZER 50/HONDA S-WING 125/YAMAHA MAJESTY400/HONDA NT 700V
 
 
stator 
stator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 332
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 20:59   

Majka z 2010, pierwsza rejestracja 2012. Dulka jest 2011.
Jak ja podnosiłem swoją maszynę, to emocje były tak silne, że myślałem, że ona sama wstała....Bezproblemowo.
_________________
Dulka
Majka
 
 
Bombardier Asch 
Andrzej


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 114
Skąd: Warszawa - Mokotów
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 22:25   

Sebek MAX napisał/a:
czy do dewilki można zamontować jakieś obrurowania

Można, ostatnio oglądałem: https://www.olx.pl/oferta...c80757;promoted
Ciekawe jak się sprawdzają - podobno są pancerne ;)
 
 
PeterP 
fan dziwnych moto.


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 646
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 22:35   

Sebek MAX napisał/a:
No i zdarzyło się mój pierwszy szlif ale taki kontrolowany, odbierałem maszynę od mechanika i gdy wjechałem na boczną ulicę która była niestety pokryta ubitym śniegiem, podwinęło mi tylne koło i leże. Dobrze że prędkość nie była duża i po prostu położyłem deauvilkę, oparła się na nóżce na nogi i nóżce biegów. Obawiam się że nóżka z biegów lekko się wygięła jak będzie okazje to ją porównam z innym motorem. A jak tam u waz ślizgaliście się w tym roku.
Pozdrawiam
Sebastian

Ja jak odbierałem swoją devi po serwisie posezonowym (głęboki grudzień) lód dookoła, położyłem moto przy zerowej prędkości, wystarczyło skręcić przednie koło i moto się "poślizgło" ... a później w dwie osoby nie byliśmy jej w stanie ustawić na kołach ;)
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 10, 2017 00:19   

Nie ma czasu na "kontrolowany szlif" nawet przy zerowych prędkościach są to ułamki sekund.
Ilość moich gleb pomału dogania dług PKB Polski.
Ostatnio jestem dumny bo nauczyłem się ważnej rzeczy - jak leci to niech leci.
Próba walki z nieuniknionym tylko sprawę pogarsza.

Moja ostatnia gleba z przed tygodnia :)

https://youtu.be/TktDP_WlXAU

PS jak ktoś mówi "nie miałem wyjścia - musiałem położyć motocykl" ja zawsze słyszę "jeb&%m w hamulec i się wyjeb&%em".
_________________
Bo chcieć to móc!
KTM 1190 Adventure R & Husqvarna TE250i
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią Lut 10, 2017 10:16   

sladek, w Twoim przypadku to chyba żadne zaskoczenie, bo moim zdaniem w off-roadzie gleby są tak normalne jak sama jazda :mrgreen:

Bo na asfalcie Panie i to "turystykiem" czy "szlifierką" to już całkiem inna sprawa :???:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Sebek MAX 
Sebek MAX


Wiek: 48
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 58
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Lut 10, 2017 11:30   

Bombardier Asch dzięki za linki super sprawa z tym zabezpieczeniem, muszę teraz poszukać gdzie takie cudo dostać, plusem jest to że do tych rurek można zamontować halogeny które tak mi się podobają. Może ktoś ma ma pomysł gdzie to dostać? https://www.olx.pl/oferta...c80757;promoted
_________________
BENZER 50/HONDA S-WING 125/YAMAHA MAJESTY400/HONDA NT 700V
 
 
sladek 
Kaskader.


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1336
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 10, 2017 13:33   

Rozprawiamy o szlifie nie o dzwonie.
Szlif zawsze jest nie przyjemny i przeważnie boli.
Ostatnio wykręciłem potężnego hislide na supermoto.

Pomimo wielu gleb nic nie byłem w stanie zrobić - miotło mną i skończyłem w szpitalu na obserwacji :)
Moto kilka rysek do kolekcji nic poza tym.
U mnie kask na złom i przetarcia w odzieży.

Podsumowując, jak coś ma 2 koła to się wywraca.
Jeśli konstrukcja nie jest zbyt odporna na szlify trzeba wyposażyć się w gmole.
Dla mnie, jest to akcesorium pierwszej potrzeby.
Bez tego przecierają się dekle silnika i przeważnie nie można dalej jechać.

Co do samego kierownika, zasady są dwie.
1. Dobre ciuchy odporne na przetarcie i ochraniacze.
2. Jak już leci to daj mu lecieć - Ty skup się na bezpiecznym odłączeniu się od maszyny.
Metal na asfalcie zaskakująco dobrze się ślizga.
Wystawiona do ratowania upadającego 200 czy 300 kg noga pięknie się łamie. Pstryk i już.

https://www.youtube.com/watch?v=qTFzB9rqR6A
Tu jak bym się odłączył to ręka złamana by nie była.
Polecałem w krzaki bo ratowałem moje cudo, trzeba było wcześniej odpuścić.

inna kamera
https://www.youtube.com/watch?v=XBzfQaTXC-Y

Trening, trening i jeszcze raz trening.
_________________
Bo chcieć to móc!
KTM 1190 Adventure R & Husqvarna TE250i
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Lut 10, 2017 13:37   

Ta devilka jest kolegi Marcina z forum. Mogę podać Wam namiary na facebooka to sobie z nim pogadacie i popytacie.

Sebek, zły link. Nie działa.

Co do gmoli: poszukajcie kogoś kto robi gmole. Zostawiacie mu motocykl na jakiś czas i Wam wszystko dopasuje jak będziecie chieli. Tylko koszt to pewnie minimum 400 +/-. Bo dla twórcy jest to dodatkowa jednorazowa robota. O ile w ogóle Wam zrobi, bo.mi np stelaży pod kufry do moto rzemieślnik nie chciał zrobić, robił tylko dla już znanych sobie motocykli.
No i kwestia gustu. Gmole można dopasować do sylwetki motocykla, tylko potem będzie problem bo przy zdejmowaniu plastików będzie ściągało się gmole. U mechanika dodatkowy koszt.

Ciężko będzie dostać Wam gmole robione przez duże firmy jak hepco&becker itd, bo do takich motocykli zazwyczaj się ich nie zakłada. Robione są do bardziej endurowatych moto, bo tam gleby po prostu są częste.

A no i devilka przecież gmole ma. One nie mają chronić plastików tylko silnik przed przetarciem tak jakby co :)


I ostatnie i chyba najważniejsze: zdecydowanie zamiast przeznaczać kasę na gmole do devilki to zainwestujcie w szkolenia motocyklowe. Nawet najlepsze gmole nie pomogą jak są braki w technice.
A jak ktoś mówi, że mu nie potrzeba, to znaczy że na żadnym nie był i jeszcze swoich błędów "na żywo" nie zobaczył :P

Tyle
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Lut 11, 2017 10:59   

sladek, w załączonym przez Ciebie filmiku widać, że raczej nie miałeś czasu na zastanowienie się jak wylądować. Zgubiła Cię wąska koleina którą tylko Ty jechałeś. No chyba że się mylę.

Pozdrawiam
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob Lut 11, 2017 13:45   

sladek napisał/a:
Trening, trening i jeszcze raz trening.


Kiedy, kiedy i jeszcze raz kiedy? :mrgreen:
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Sob Lut 11, 2017 15:14   

Toma311 napisał/a:
Kiedy, kiedy i jeszcze raz kiedy?


Kiedy tylko się da :-D
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12