Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Paliwo w oleju NTV 1993r.
Autor Wiadomość
Grzybu 

Wiek: 40
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 07:39   Paliwo w oleju NTV 1993r.

Czołem forumowicze mam problem z moją ntv-ką i mimo przewertowania forum i znalezienia podobnych tematów dalej nie mam rozwiązania.

Pacjentka to ntv z 1993r. przebieg stan licznika to około 40 tys. km co może być prawdą bo dość długo stała w niemcowni nieruszana/mało śmigana na co mam jakieś tam papiery. Przy zakupie moto miało mieć zrobione synchron i wyczyszczone gaźniki ale chyba mało dokładnie bo dość ciężko schodziło z obrotów zatrzymywało się przy około 2000 i powoli schodziło do jałowych.

Ponownie na koniec sezonu zrobiłem jej pełny serwis z płynami, zaworami, czyszczeniem i regulacją gaźników, filtrami i wszystkim niezbędnym co było potrzebne do jazdy. Serwis zrobił jeden z bardziej znanych i polecanych mechaników we Wrocławiu. Moto za długo nie polatało bo zrobiła się zima i trafiło na zimowanie. W tym sezonie mimo braku czasu trochę polatałem i zobaczyłem, że moto dość mocno strzela w wydech a do tego w oleju pojawiło się paliwo i to na tyle dużo, że przekroczyło stan max. Wszystko to działo się na przestrzeni jakiś 2-3 baków paliwa. Stwierdziłem, że gaźniki mocno przelewają i zawiozłem moto do znajomego który na piecach podobnych do naszego zjadł zęby bo serwisował głownie Afryki/Transalpy i tego typu wynalazki. Zleciłem ponowne czyszczenie gaźników rozłożenie w pył i złożenie na nowo razem z synchro i wszystkim co potrzeba jak wymiana oleju. W jego ocenie poprzedni majster trochę przesadził z regulacja i gaźniki były mocno rozjechany między sobą, a poza tym są w naprawdę dobrym stanie. Wszystko ustawione na fabryczne parametry i śmigą jak szalone. Jest moc, moto ładnie wchodzi na obroty, przy redukcji o 2 w dół to i potrafi koło przyblokować więc kompresja raczej ok.

Przejechałem znowu z 2 baki i w oleju pełno paliwa… Nie mam już siły co robić.

Eksperymenty z zakręcaniem kranika nic nie dają bo moto nabiera oleju raczej podczas jazdy. Robię głównie miasto – 80% reszta to spokojne trasy bez pałowania.

Nie wiem czy to wina zaworków iglicowych (są podobno ok.), membran (też ok.), gaźniki ustawione fabrycznie, kranik zakręcony na postoju…

Jak macie jakieś pomysły to dajcie znać jak będę miał chwile to może w przerwach między remontem mieszkania ogarnę temat.

PS. to już moja 2 ntv-ka, więc mniej więcej wiem jak powinna jechać i się zachowywać.
 
 
Aroon77 

Wiek: 47
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 25
Skąd: Boston/Kletnia
Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 09:51   

Witam. Według mnie mogą być pierścienie do wymiany, zwłaszcza ze wspomniałeś ze długo stało Twoje moto, mogło coś pukać nie tak podczas pierwszego rozruchu po dłuższym postoju. Ale mogę się mylić
_________________
jawa 50
junak m10
yamaha xj600n
nt700va
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 11:21   

Po dłuższym postoju (sklejenie pierścieni, twarde uszczelniacze) mielibyśmy do czynienia z dymieniem na niebiesko, czyli przepuszczaniem/złym zgarnianiem oleju.
Pierścienie nie mają zbyt wiele wspólnego z przepuszczaniem paliwa do miski.
Zarówno w nowym, jak i starym pojeździe zwiększenie dawki paliwa ponad miarę powoduje przeciekanie przez pierścienie na dół silnika (procedura nieudanego wypalania DPF i inne tego typu cuda).
Zwyczajnie w cylindrze nie ma prawa znajdować się paliwo w stanie ciekłym - tylko mgła, które zostaje spalona w nadchodzącym suwie.

Może jakieś błędnie połączone podciśnienia gaźników? (wysysanie paliwa z gaźnika)
Nieszczelność trzonków i po nich spływa paliwo do oleju? (ta sama historia co z pierścieniami)

Chyba, że jest tak banalnie, że nie zakręcasz kranika na postój, albo nie jest on szczelny i paliwo spływa sobie samo.
Z iglicami/zaworkami w samych gaźnikach pisałeś, że wszystko ok?

Badali Ci Grzybu skład spalin?
Może mimo niezłego zgrania gaźników i dobrego stanu dysz wolnych obrotów, przy większych prędkościach obrotowych coś tam jednak leje?
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Grzybu 

Wiek: 40
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 11:49   

Składu spalin nie badałem a do tego mój człowiek od przeglądów rejestracyjnych się połamał i będę musiał jechać gdzie indziej. Świecy typu colortune tez nie stosowałem.
Obstawiam w dalszym ciągu problem z gaźnikami ich odpowietrzeniem lub cos w tym rodzaju.
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 12:57   

Sim napisał/a:

Chyba, że jest tak banalnie, że nie zakręcasz kranika na postój, albo nie jest on szczelny i paliwo spływa sobie samo.


Dziwne, ja nie zakręcam i nie mam paliwa w oleju.

Grzybu bak płukałeś w celu pozbycia się syfu?
 
 
Grzybu 

Wiek: 40
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 13:34   

Pisałem wyżej, że eksperyment z zakręcaniem kranika nie przynosi rezultatu.
Bak jest czysty i bez rdzy. Jest też filtr paliwa po drodze i w nim widać idealnie klarowną benzynę.

ktoś podpowie gdzie szukać przelewu w gaźnikach? Powinien być pewnie jakiś wężyk wypuszczony w dół. Jak będę miał chwile to zajmę się tym może w niedziele albo w następnym tygodniu.
 
 
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 804
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Pią Wrz 02, 2016 15:15   

Grzybu napisał/a:
w przerwach między remontem mieszkania


Ja dwa miesiące walczę za darmo, :twisted: :evil: :evil: :twisted: i widać koniec prac....na redzie :cry:

A jeśli chodzi o motorek to bardzo często problem tkwi w zaworkach iglicowych.
Szczególnie w starych zastanych gaźnikach. Jeśli moto w miarę jedzie to od gaźników bym zaczął.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
RENOWACJA, CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14