Motocykl zaczął szarpać , więc ja szczałem szukać kranika , przy okazji wyprzedzając ciągnik z przyczepą
Potem motocykl zgasł, więc miałem wariant postojowy
Myślę ,że można spokojnie przećwiczyć obrót kranika na postoju, żeby potem przełączać rezerwę w czasie jazdy. Ja jednak po tej drobnej (w porównaniu z Twoją) przygodzie , staram się częściej odwiedzać stację paliw.
_________________ Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
Ja już kilkukrotnie przełączałem kranik na rezerwę podczas jazdy, bez wciskania sprzęgła puszczam gaz na czas przełączania, a jak tylko zaczyna silnik zagadywać, to znowu odkręcam i cieszę się dalszą jazdą .
Najgorzej było, gdy na autostradzie przy 140 km/h paliwa zabrakło... ciężko jest przy tej prędkości jedną ręką prowadzić moto i jeszcze kranik przekręcać, poza tym jeszcze motocykl mocno wytraca prędkość, co jest dodatkowo niebezpieczne na tak szybkich drogach.
Kiedyś zabrakło mi paliwa podczas oczekiwania na przejeździe kolejowym... musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem, zanim znowu ruszył, dlatego preferuję przełączanie podczas jazdy.
_________________ "Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."
Pomógł: 15 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1776 Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 10:01
Ja preferuję tankowanie zanim motocykl będzie chciał rezerwę. Zasadą już jest u mnie, że tankuję co 300 km. Obecne moto nie ma "kranika" ale za to ma wskaźnik poziomu paliwa i "rezerwy", co ułatwia życie. Ale ja i tak dalej tankuję co 300 km
_________________ Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
Pomógł: 24 razy Wiek: 83 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 898 Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 13:12
Już pisałem! Zgodnie z zaleceniem poprzedniego właściciela tankuję moją NTV650 co 200 - 250 km /ustawiam dzienny po tankowaniu na zera/ i po przekroczeniu 200 km tankuję na pierwszej napotkanej stacji paliwowej. Kranik tylko ruszałem gdy zdejmowałem zbiornik. Nigdy nie miałem zjawiska "przechodzenia na rezerwę".
Dopuszczenie do przełączanie paliwa na autostradzie to moim zdaniem szukanie co najmniej guza na głowie.
_________________ Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
A ogólnie to jak zabraknie Ci benzyny i wciśniesz sprzęgło to silnik gaśnie. Wtedy albo szukasz luzu, albo trzymasz sprzęgło. Jak znajdziesz luz to spoko, jak nie to trzymasz sprzęgło aż do bezpiecznego zatrzymania. Ja jak kończy mi się paliwo, odpuszczam manetkę gazu i przekręcam kranik paliwa. Za pierwszym razem go nie znalazłem Później spróbowałem na sucho i teraz problemów nie ma
Szukanie luzu w czasie szybkiej jazdy to też nie jest szczęśliwe rozwiązanie dla skrzyni biegów. Nigdy nie słyszeliście zgrzytów przy takiej operacji? Wybierak musi zazębić, żeby odbyło się to bez awantury, wyrównać prędkość i dopiero niżej. To nie samochód, że można sobie to robić do woli. Przy odrobinie szczęścia można zblokować skrzynię i zrobić ślizg.
Znacznie bezpieczniejsza jest metoda izyweca.
Tankujemy gdzie się da i ile się da podczas przerw na siku, picie itd. Byle dobre paliwo.
Pomógł: 50 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 5241 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 20:52
Bez paniki Panowie. Brak beny daje taki sam efekt jak zamknięcie przepustnicy. Chyba nikomu jeszcze silnik nie wybuchł po odjęciu gazu. A jak ktoś nie radzi sobie z przełączeniem się na rezerwe, to powinien to sobie przećwiczyć bo czynność jest równie skomplikowana jak drapanie się po tyłku i raczej nie ma sensu się z tego doktoryzować
a tak przy okazji to nikt nie próbował robić jakichś patentów do rezerwy np. kontrolka? brak tego jednego wskaźnika to chyba najdurniejszy (dzięki japońskim inżynierom) mankament w tym moto! u mnie po przełączeniu na rezerwę podczas jazdy moto musi przetrawić zmianę przez 10sek i dopiero jedzie dalej. i jeszcze pytanie jak u Was w RC33 wchodzą biegi? u mnie dość topornie. a tak jeszcze przy okazji to potrzebuję namiar na prawe lusterko, bo mi wykręca przy 160...
użyj kleju do gwintów np. LOCTITE , czy coś z grupy CX-80
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
Kobrzak, nasz wspólny znajomy z Banditem N zbliżył się do 200
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
kurde 160 na nakedzie to walka o życie a nie jazda
da się jechać, ale to nie moto na takie prędkości, więc szybkości przelotowe mam bardziej komfortowe ps. nawet nie pocisnąłem jeszcze reverki na maxa, choć pewnie dużo więcej nie pójdzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum