Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pierwszy szlif
Autor Wiadomość
oldmotory 
Centrowanie kół


Pomógł: 46 razy
Wiek: 50
Dołączył: 06 Lis 2014
Posty: 806
Skąd: Siedlec / Wolsztyn
Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 19:12   

Przemolka1 napisał/a:
przełączacie na rezerwę


Miałem jedno takie zdarzenie :cry:

Motocykl zaczął szarpać , więc ja szczałem szukać kranika , przy okazji wyprzedzając ciągnik z przyczepą :shock:
Potem motocykl zgasł, więc miałem wariant postojowy :mrgreen:

Myślę ,że można spokojnie przećwiczyć obrót kranika na postoju, żeby potem przełączać rezerwę w czasie jazdy. Ja jednak po tej drobnej (w porównaniu z Twoją) przygodzie , staram się częściej odwiedzać stację paliw.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat
CENTROWANIE KóŁ (SPECJALNOŚć, KOŁA BMW GS!), - FACEBOOK "OLDMOTORY" - ZAPRASZAM!
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Wto Wrz 06, 2016 23:20   

Jak sobie przyppmnie, że 650 nie ma ani wskaźnika paliwa ani nawet wskaźnika rezerwy to znowu mnie krew jasna zalewa :D

Teraz bym już tak nie umiał
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Scotty_ 
Nawijacz asfaltu


Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 1202
Skąd: Lyski SRB
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 01:21   

Ja już kilkukrotnie przełączałem kranik na rezerwę podczas jazdy, bez wciskania sprzęgła puszczam gaz na czas przełączania, a jak tylko zaczyna silnik zagadywać, to znowu odkręcam i cieszę się dalszą jazdą ;) .
Najgorzej było, gdy na autostradzie przy 140 km/h paliwa zabrakło... ciężko jest przy tej prędkości jedną ręką prowadzić moto i jeszcze kranik przekręcać, poza tym jeszcze motocykl mocno wytraca prędkość, co jest dodatkowo niebezpieczne na tak szybkich drogach.
Kiedyś zabrakło mi paliwa podczas oczekiwania na przejeździe kolejowym... musiałem trochę pokręcić rozrusznikiem, zanim znowu ruszył, dlatego preferuję przełączanie podczas jazdy.
_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

-Revelka
-Tenerówka
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1776
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 10:01   

Ja preferuję tankowanie zanim motocykl będzie chciał rezerwę. Zasadą już jest u mnie, że tankuję co 300 km. Obecne moto nie ma "kranika" ale za to ma wskaźnik poziomu paliwa i "rezerwy", co ułatwia życie. Ale ja i tak dalej tankuję co 300 km :mrgreen:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
izywec 
Premium User
Nie pradziadek!


Pomógł: 24 razy
Wiek: 83
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 898
Skąd: Gm. wiej. Kołobrzeg
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 13:12   

Już pisałem! Zgodnie z zaleceniem poprzedniego właściciela tankuję moją NTV650 co 200 - 250 km /ustawiam dzienny po tankowaniu na zera/ i po przekroczeniu 200 km tankuję na pierwszej napotkanej stacji paliwowej. Kranik tylko ruszałem gdy zdejmowałem zbiornik. Nigdy nie miałem zjawiska "przechodzenia na rezerwę".
Dopuszczenie do przełączanie paliwa na autostradzie to moim zdaniem szukanie co najmniej guza na głowie.
_________________
Pozdrowienia dla czytających! Izydor W.
Był Junak M10 z 1964 od 1978.
Teraz /08.2013/ Honda NTV RC 33P
Od września 2023 Rower i "Puszka"
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 13:24   

A ogólnie to jak zabraknie Ci benzyny i wciśniesz sprzęgło to silnik gaśnie. Wtedy albo szukasz luzu, albo trzymasz sprzęgło. Jak znajdziesz luz to spoko, jak nie to trzymasz sprzęgło aż do bezpiecznego zatrzymania. Ja jak kończy mi się paliwo, odpuszczam manetkę gazu i przekręcam kranik paliwa. Za pierwszym razem go nie znalazłem :) Później spróbowałem na sucho i teraz problemów nie ma :)
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 15:17   

Szukanie luzu w czasie szybkiej jazdy to też nie jest szczęśliwe rozwiązanie dla skrzyni biegów. Nigdy nie słyszeliście zgrzytów przy takiej operacji? Wybierak musi zazębić, żeby odbyło się to bez awantury, wyrównać prędkość i dopiero niżej. To nie samochód, że można sobie to robić do woli. Przy odrobinie szczęścia można zblokować skrzynię i zrobić ślizg.

Znacznie bezpieczniejsza jest metoda izyweca.
Tankujemy gdzie się da i ile się da podczas przerw na siku, picie itd. Byle dobre paliwo.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 20:52   

Bez paniki Panowie. Brak beny daje taki sam efekt jak zamknięcie przepustnicy. Chyba nikomu jeszcze silnik nie wybuchł po odjęciu gazu. A jak ktoś nie radzi sobie z przełączeniem się na rezerwe, to powinien to sobie przećwiczyć bo czynność jest równie skomplikowana jak drapanie się po tyłku i raczej nie ma sensu się z tego doktoryzować :)
_________________
Pucuś
 
 
ziubor 
ziubor

Wiek: 47
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 80
Skąd: Warszawa, Żerań
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 21:26   

a tak przy okazji to nikt nie próbował robić jakichś patentów do rezerwy np. kontrolka? brak tego jednego wskaźnika to chyba najdurniejszy (dzięki japońskim inżynierom) mankament w tym moto! u mnie po przełączeniu na rezerwę podczas jazdy moto musi przetrawić zmianę przez 10sek i dopiero jedzie dalej. i jeszcze pytanie jak u Was w RC33 wchodzą biegi? u mnie dość topornie. a tak jeszcze przy okazji to potrzebuję namiar na prawe lusterko, bo mi wykręca przy 160... ;)
_________________
ziubor
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 22:36   

ziubor napisał/a:
bo mi wykręca przy 160... ;)

użyj kleju do gwintów np. LOCTITE , czy coś z grupy CX-80
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
Krzysztof_nowy 


Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 773
Skąd: Warszawa / Siedlce
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 10:28   

ziubor napisał/a:
a tak przy okazji to nikt nie próbował robić jakichś patentów do rezerwy np. kontrolka?

Próbował, nawet zrobił

Ja stosuję metodę izywec, lampka rezerwy jest wyzwalana w mojej świadomości stanem licznika przebiegu dziennego.

ziubor napisał/a:
jeszcze pytanie jak u Was w RC33 wchodzą biegi? u mnie dość topornie.

U mnie spoko. Blisko masz, możemy porównać.

ziubor napisał/a:

a tak jeszcze przy okazji to potrzebuję namiar na prawe lusterko, bo mi wykręca przy 160... ;)


Jeźdźij wolniej ;)
 
 
ziubor 
ziubor

Wiek: 47
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 80
Skąd: Warszawa, Żerań
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 12:08   

ziubor napisał/a:
jeszcze pytanie jak u Was w RC33 wchodzą biegi? u mnie dość topornie.

U mnie spoko. Blisko masz, możemy porównać.

ziubor napisał/a:

a tak jeszcze przy okazji to potrzebuję namiar na prawe lusterko, bo mi wykręca przy 160... ;)


Jeźdźij wolniej ;) [/quote]

no powiem szczerze z chęcią bym porównał. 1 lub 2 razy na tydzień latam do mińska, więc może w tej okolicy lub w wawie?
_________________
ziubor
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 21:31   

kurde 160 na nakedzie to walka o życie a nie jazda :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 22:19   

Kobrzak, nasz wspólny znajomy z Banditem N zbliżył się do 200 :razz:
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
ziubor 
ziubor

Wiek: 47
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 80
Skąd: Warszawa, Żerań
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 22:43   

Kobrzak napisał/a:
kurde 160 na nakedzie to walka o życie a nie jazda :D

da się jechać, ale to nie moto na takie prędkości, więc szybkości przelotowe mam bardziej komfortowe ;) ps. nawet nie pocisnąłem jeszcze reverki na maxa, choć pewnie dużo więcej nie pójdzie
_________________
ziubor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12