Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
czy 700 wystarczy?
Autor Wiadomość
Emhyrion 
Emhyrion

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 477
Skąd: Polska
Wysłany: Sro Lip 25, 2018 11:33   

tia....

Mam devi od ponad roku. W tym czasie zrobiłem około 8 tysięcy, z czego ostatnie prawie 7 można śledzić w motostat. Średnia spalania wychodzi około 5 litrów.

I też za mną chodzi zmiana. Nie rozważam NT700V, bo wydaje mi się, że to zamiana na zasadzie kijka, stryjka i siekierki. OK, 700 ma wtrysk i większą moc i w ogle jest lepsza, ale znowu nie tak, żeby oddać moją zadbaną i dopieszczoną 650 i kupić jakieś moto z niespodzianką.

Z tych większych rozważałem przez chwilę Pany, ale po namyśle wychodzi, że FJR i nic więcej. Żadne tam BMW, już się wyleczyłem, choć na RT1150R siedzi mi się mega wygodnie, moto jest jakby pode mnie szyte. Hondy są za ciężkie jak na mój gust. A Yamaha po prostu mi się podoba i jeśli zamienię, to tylko na nią, nalepiej z rocznika 2005 z ABS.

I tylko ten wątek ekonomiczny... Po pierwsze, za fajny egzemplarz muszę dać z 16 tysięcy albo więcej. Czyli na dzień dobrzy potrzebuję około 10 tysięcy, żeby kupić, dołożyć, dopieścić. Większa pojemność to zapewne większe składki ubezpieczenia, ale to niewielka różnica, więc pewnie do przezycia (przyzam, że tego tematu jeszcze nie ćwiczyłem). I spalanie... Devi spaliła w rok około 400 litrów. Fujara spaliłaby pewnie około 500 litrów, może 520. 120 litrów piechotą nie chodzi, po dzisiejszych cenach to 6 stów. Jakieś 80 zł miesięcznie, zakładając, że jeżdżę póki śnieg nie pada. Mało nie mało, ale doliczyć trzeba

Póki co jeżdżę Devi. Ale nie przestaję myśleć o FJR :)
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Sro Lip 25, 2018 13:09   

Jak ja bym dojeżdżał do pracy albo jeździł głównie po mieście to bym nie zmieniał.

A tak jeszcze inaczej:
Jak się chce pozapampiertalać szybciej, to nie lepiej kupić jakiś naked lub coś typu sport do 6 tysięcy? Łatwo to potem sprzedać, dużo się nie straci na tym potem.
Devilka była by do eleganckiej jazdy, a zabawka do zabawy i katorżenia :)

Dużo lepsza opcja według mnie, niż zmienianie od razu skoro obecny motocykl odpowiada w 100%.
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro Lip 25, 2018 22:27   

Kobrzak napisał/a:
Jak się chce pozapampiertalać szybciej, to nie lepiej (...)

...wypożyczyć na dzień jakiegoś zapampiertalacza :?: W doopie masz czy nazbierasz i kiedy. Czy mina, czy nie. Czy odsprzedasz z, czy bez straty. A na co dzień dostojnie, jak emeryt na NTV :razz:
Jam tak już zrobił :mrgreen:
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 08:02   

Toma311, w Dojczlandzie łatwiej :P
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 10:04   

Nie znam się , ale się wypowiem.

FJR jest ciężka i nijak się nadaje do aglomeracyjnych zabaw pomiędzy samochodami.
Byle golasek jest bardziej zwinny, lekki, mniej osłonięty, a więc gwarantuje większą zabawę.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
Emhyrion 
Emhyrion

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 477
Skąd: Polska
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 10:08   

Tak. FJR jest ciężka. W pierwszych wypustach z lat 2001-2005 jakieś 30 kg cięższa od NT650V, która...
No właśnie - to też nie jest lekki miejski motocykl do śmigania POMIęDZY samochodami. Owszem, można się przeciskać między pasami, ale slalom pomiędzy stojącymi w korku to już nie za bardzo. Do takiej jazdy to 125-300 ccm

Co prowadzi do wniosku, jaki mi się jakiś czas temu nasunął, że Devi to taki lekki turystyk na krótkie dystanse do podziwiania krajobrazów. Do szybszej turystyki na dłuższe dystanse to już tak śednio sie nadaje. Da się, ale do tego stworzono inne maszyny
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 10:24   

Już nawet, żeby nie iść w mały litraż, który nie gwarantuje odpowiedniej dynamiki w razie wyjazdu na obwodnicę, czy eSkę, wziąłbym współczesnego, wtryskowego golaska 600-900, z mocą 70+ i masą <200kg.
To i nawet można by takiego lekko przerobić na jakiegoś fajnego psa do gymkhany, czy innych wariactw i poćwiczyć to, czego na Devilce ćwiczyć szkoda.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
arturro077 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 10:52   

Dzięki za bardzo ciekawą dyskusję i sporo ciekawostek :wink:

Jedno pytanko dodatkowe - być może temat omawiany w innym miejscu forum (wtedy proszę o małą podpowiedź, gdzie tego szukać) - chodzi mi o elektrycznie regulowaną szybę przednią - od kiedy była montowana seryjnie w Devi 700?

Skłaniam się ku wyborowi 700, ale chciałbym kupić już taką "full wypas" z ABS / CBS i najchętniej regulowaną szybą. W niektórych źródłach czytałem, że powinna być od 2008 - oglądałem 2 egzemplarze i w żadnym nie było. To jak to faktycznie jest?
_________________
Żyje się po to żeby jeździć,
Jeździ się po to żeby żyć...
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1877
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 11:05   

O ile wiem, nie było wcale
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
arturro077 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 11:13   

To może mi się coś pomerdało... Ale gdzieś w ogłoszeniach młodszych roczników takie coś widziałem...

Ale jest w jakiś sposób regulowana, tylko że nie elektrycznie - czy tak?


Wiem, że w ST1300 jest w standardzie, ale to już wyższa seria moto. Czytałem gdzieś, że w Devi właśnie od 2008 też powinna być :mrgreen: :grin: :lol: :cool:
_________________
Żyje się po to żeby jeździć,
Jeździ się po to żeby żyć...
 
 
kudlaty 
Premium User


Pomógł: 22 razy
Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 1721
Skąd: Offtock ;-)
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 11:24   

W 700-ce elektryki w szybie nie ma, ale są różnice w metodzie zmiany wysokości szyby. Krótko mówiąc w tych po 2008 nie potrzeba do tego zabiegu narzędzi.
_________________
Były: Mińsk 125, 1989, NT 650V, 2000
Teraz: XL700V, 2008
http://www.dkms.pl/ - Fundacja Dawców Komórek Macierzystych

 
 
powalla 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 57
Skąd: Mikolow
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 16:32   

Tyle że w sumie po jej wysunięciu na max do góry nikt chyba jej nie obniża , bo i po co , tak więc po co narzędzia ? :razz:
 
 
Toma311 
Tiger 1200


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 792
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 23:21   

powalla napisał/a:
Tyle że w sumie po jej wysunięciu na max do góry nikt chyba jej nie obniża

Też tak głosiłem przez jakieś 2 lata :razz: . Aż w eRTeku otrzymałem guzik, no i się zaczęło... :mrgreen:
_________________
Nie jedź szybciej niż twój Anioł Stróż potrafi latać...

NT650V '03 ---> NT700V '08 Wiśnia ---> BMW R1200 eRTek '07 ---> eRTek '11 ---> TT1200
 
 
powalla 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 57
Skąd: Mikolow
Wysłany: Pią Lip 27, 2018 11:58   

No ale to w RTku , a w Devi po spuszczeniu jej na dół ... oj śmiesznie to wygląda :shock: , a jak się jeździ z szybą w tym położeniu, to nawet nie próbowałem, bo co to za radocha jeździć śmiesznym motocyklem :wink:
 
 
Kobrzak 
Piotrek


Pomógł: 49 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 2320
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: Pią Lip 27, 2018 19:10   

To co ja mam powiedzieć, skoro cały tajgier wygląda jak żart :D
_________________
https://www.youtube.com/c...3qMLMdnopW0iiWQ

https://www.instagram.com/piotr_harison/

NT650V Devi 1999 > NT700 2008 Wiśnia > Triumph Tiger 955i 2004 > Triumph Tiger 955i 2005
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12