Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kupujemy "anglika"
Autor Wiadomość
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 12, 2016 16:29   Kupujemy "anglika"

Jako, że temat występował tu i ówdzie, przy okazji różnych rozmów na temat lamp, spolszczenia zegarów etc. wymyśliłem, że warto by było skomasować wiedzę i zaznaczyć na co zwracać uwagę i czym kierować się podczas wyboru konkretnego egzemplarza.
W internecie, na wielu forach, spotkać można wiele różnych opinii traktujących bardzo ogólnikowo "większość" modeli i marek.

Ja na swoim przykładzie opiszę jak sprawa wygląda z modelem Deauville NT700VA.

Anglik Deauville NT700 - czy warto?

Przed zakupem tego konkretnego egzemplarza Deauville NT700VA oglądałem kilka "anglików" i moje wnioski są następujące:

+ wyświetlanie licznika da się spolszczyć przez zmianę ustawień w zegarach - tak, aby wyświetlało spalanie w litrach, a przebieg w km,
+ reflektor przedni jest symetryczny we wszystkich wersjach - zarówno na rynek angielski, japoński, europejski, jak i USA. Zawsze świeci płasko, a poza tym na wszystkich rynkach część zamienna ma ten sam numer bez wersjonowania - nie trzeba wymieniać lampy, przerabiać mocowania żarówki etc.,
+ nie ma potrzeby jakiejkolwiek przeróbki,
+ każdy motocykl sprowadzony z Anglii można dokładnie sprawdzić - za sprawą skrupulatnie odnotowywanych przeglądów okresowych - wskazują nawet zużycie opon, czy niesprawne żarówki,
+ z reguły nieco niższe ceny zakupu,

- większość Devi z Anglii ma mnóstwo rdzy na ramie i na stelażu obudowy,
- elementy aluminiowe (silnik i osprzęt) również są już skorodowane (utlenione) i zaczyna łuszczyć się farba proszkowa,
- trzeba się przyzwyczaić do małych cyferek na prędkościomierzu (km/h),
- niestety za sprawą sezonu motocyklowego trwającego niemal cały rok - motocykle są dość mocno "zmęczone".


CENY:

W tej chwili transakcyjne ceny NT700 wyglądają następująco:

Europejczyk:
2006 - ok. 11000/12000zł
2008 - ok. 15000/17000zł

Anglik:
2006 - ok. 8000zł
2008 - ok. 12000zł


Cena wg tabel INFOEXPERT używanego przez Urzędy Skarbowe i ubezpieczycieli na dzień 11/01/2016 dla NT700VA r.2006 to 11750zł.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
rzempi 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 1359
Skąd: Kobyłka
Wysłany: Sob Sty 16, 2016 23:23   

Sim napisał/a:
- trzeba się przyzwyczaić do małych cyferek na prędkościomierzu (km/h),

Samą tarczę łatwo podmienić i jest dostępna na alledrogo http://allegro.pl/honda-d...5924827457.html lub do przełożenia z innych uszkodzonych liczników.
_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...
Przerwa w jeździe na moto to dobra sprawa, jest czas by zatęsknić... Oby nie za długo...
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 17, 2016 11:34   

Z tym reflektorem to ciekawostka :-)
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie Sty 17, 2016 12:32   

radzieckii, uprzedziłeś mnie :wink:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Sty 18, 2016 09:41   

sgtcop13 napisał/a:
radzieckii, uprzedziłeś mnie :wink:


Ano właśnie - jak jechałem oglądać anglika na którego się mocno napaliłem - zrobiłem małe rozeznanie w kwestii zakupu nowego reflektora i tutaj już sprawa zrobiła się nieco podejrzana, bo tak jak pisałem, zarówno na rynku angielskim jak i niemieckim dostępny jest ten sam model lampy - bez zróżnicowania na stronę ruchu.

Dopiero po faktycznym odpaleniu motocykla i podjechaniu pod ścianę zobaczyłem, że rzucany kształt jest zupełnie płaski - taki sam jak w europejskiej devi.

Sytuacja jest bardzo korzystna dla chętnych na angielskie NT700.
Ich stan ogólny jednak sprawia, że znacznie więcej stracimy na doprowadzeniu do ładu całej reszty, niż na zaoszczędzonej na reflektorze gotówce.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
sgtcop13 
Premium User


Pomógł: 15 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 1774
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon Sty 18, 2016 10:13   

A ta "europejska Devi" nie pochodziła z Anglii? :???:
_________________
Oświadczam, że moje opinie są nieprzemyślane i subiektywne. Ponadto w każdej chwili mogę je diametralnie zmienić lub się ich wyprzeć.........
była NTV 650 "93, BMW F650 ST "99, Yamaha FZ6 "04, jest znów NTV 650 "93
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Sty 18, 2016 11:27   

Ano nie, bo to ta stojąca u mnie w garażu - wersja na rynek francuski.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 19, 2016 09:06   Re: Kupujemy "anglika"

Sim napisał/a:
+ wyświetlanie licznika da się spolszczyć przez zmianę ustawień w zegarach - tak, aby wyświetlało spalanie w litrach, a przebieg w km,


Czy możesz napisać jak to przestawić i czy jest to do wykonania w każdej wersji?
Próbowałem przestawić licznik wg. instrukcji obsługi ale coś mi nie wyszło. Błąd w sztuce albo moja wersja nie daje możliwości przestawienia mil na km.

Pozdrawiam ..
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 19, 2016 09:34   

Ja zrobiłem to "na szybko" właśnie wg instrukcji.
Teraz jak sprawdzam to samo w "europejczyku", to mogę zmienić też z km na mil.


Fragment instrukcji:

Zmiana jednostek przebiegu oraz spalania komputera pokładowego
Wyświetlacz może wskazywać dane zarówno w milach, jak i kilometrach.
Aktualne spalanie również może być wyświetlane w milach/galon lub kilometrach/litr.

1. Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu "ON".
2. Naciśnij i przytrzymaj przycisk "SET" przez przynajmniej 4 sekundy.
3. Naciśnij przycisk "SEL" aby zmienić jednostkę z "mile/mpg" na "km/l".
4. Aby zatwierdzić zmiany wciśnij przycisk "SET".

Tryb zmiany sygnalizowany jest mruganiem funkcji na wyświetlaczu.
Możliwość zmiany zostanie anulowana, jeśli nie zostanie nic przyciśnięte w ciągu 30 sekund.

Ciekawe, czy wobec tego istnieją jakieś liczniki, które mają zablokowaną zmianę jednostek?
Sprawdź może, czy aby obydwa przyciski mają dobry styk i przełączają funkcję np. zegarka.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 19, 2016 10:00   

Wg tej instrukcji to robiłem.
Styki ok. też na to wpadłem i sprawdzałem :(
Właściwie to już się przyzwyczaiłem do układu litry/mile :)

Dzięki za odpowiedź.

[ Dodano: Wto Sty 19, 2016 10:47 ]
Popatrzyłem w necie na różne instrukcje z różnych lat dla NT700
W jednej z nich jest rozróżnienie na typ E czyli wersje angielską.
Pomiędzy ta wersją a euro/francuska jest różnica w działaniu przycisków.
Instrukcja do wersji z 2010r:
http://www.hondampe.com.a...%202010%20E.pdf
Różnice w konfiguracji licznika na stronach 21,22
Właśnie na stronie 22 jest opis różnic pomiędzy wersja E i resztą. W wersji E nie ma opcji zmiany jednostek (o ile nie zrobiłem błędu w tłumaczeniu :) )
I tu może tkwić mój problem ...
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 19, 2016 11:35   

A to zmienia postać rzeczy:

zarówno wersja E, jak i pozostałe mają możliwość zmiany jednostek, ale w inny sposób.


Wersja E:

1. Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu "ON".
2. Naciśnij i przytrzymaj przycisk "SET" przez przynajmniej 4 sekundy.
3. Naciśnij przycisk "SEL" aby zmienić jednostkę z "mile/mpg" na "km/l".
4. Aby zatwierdzić zmiany wciśnij przycisk "SET".


Pozostałe wersje - tylko europejska - bez możliwości zmiany na inne jednostki:

1. Przyciśnij i przytrzymaj przycisk "SEL" przez przynajmniej 2 sekundy.
2. Jednostki spalania zostaną zmienione. Zmiana tylko z km/l na l/100km.

W tych wersjach nie można zmienić jednostek przebiegu.

Wygląda na to, że musisz mieć wersję E, gdyż wg tego co tutaj napisali - tylko takie liczniki miały możliwość wyświetlania mil.
Chyba, że Honda zastosowała jeszcze 3 typ, o którym nic nigdzie nie wspomniała.

PSzydlowski napisał/a:

Właśnie na stronie 22 jest opis różnic pomiędzy wersja E i resztą. W wersji E nie ma opcji zmiany jednostek (o ile nie zrobiłem błędu w tłumaczeniu :) )
I tu może tkwić mój problem ...


Odnosząc się bezpośrednio do tego: chyba to nie jest Twój problem, bo:

(12) SET button
This button is used to adjust the time (page 30), and
units for distance (page 29). E type only.

czyli, typ E ma możliwość zmiany jednostek - właśnie przyciskiem SET.

[ Dodano: Wto Sty 19, 2016 11:58 ]
Nie mogę już edytować poprzedniego posta.
Ale znalazłem podział typów NT700 Deauville wg. rynku sprzedaży:

ED - Europa (z wyjatkiem Francji, Wielkiej Brytanii i Irlandii)
E - Wielka Brytania, Irlandia
F - Francja
U - Australia

A co za tym idzie, być może kwestia zmiany jednostek w innych typach będzie polegać na znalezieniu instrukcji obsługi z tego konkretnego rynku.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 19, 2016 13:55   

Except E type:
This button is used to reset the tripmeter or to adjust
the time or to select the tripmeter or odometer or
current fuel consumption meter or avarage fuel
consumption meter or to reset the average fuel
consumption or to change the mileage units for the
fuel consumption meter (pages 27-31).

Czy "Except E type" nie oznacza "z wyjątkiem E"?
Próbowałem różnych kombinacji z sel i set i klapa.
Za trochę skończę zimowy przegląd sprzętu i podłączę akumulator. Wtedy powalczę jeszcze raz ze zmianą jednostek.
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
Sim 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 615
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 19, 2016 14:52   

PSzydlowski napisał/a:

Czy "Except E type" nie oznacza "z wyjątkiem E"?
Próbowałem różnych kombinacji z sel i set i klapa.
Za trochę skończę zimowy przegląd sprzętu i podłączę akumulator. Wtedy powalczę jeszcze raz ze zmianą jednostek.


Tak, except to "z wyłączeniem".
A to dlatego, że chodzi tutaj o zmianę jednostek "zużycia paliwa" z km/l na l/100km.

Ty masz zapewne wersję E lub U.
_________________
Komar Sport 2361 MR '74
 
 
PSzydlowski 
(Piotrek)


Pomógł: 25 razy
Wiek: 61
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 759
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 20, 2016 07:37   

Tak to jest wersja E w domyślnym ustawieniu litry/mile. I tak dobrze, że nie galony :)
Tak jak pisałem powyżej powalczę z przestawieniami po podłączeniu akumulatora.

Pozdrawiam ...
_________________
PJS

Były motocykl ... jest wynalazek :)
Aprilia Mana 850
 
 
sitars 
Premium User


Pomógł: 12 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 654
Skąd: Szewna
Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 18:50   

Czołem
Tutaj możecie sprawdzić historię przeglądów moto z UK.
https://www.gov.uk/check-mot-history
Przebieg uwzględniony, system podaje MOT od 2006 roku bodajże.
Wystarczy nr rejestracyjny.
Pozdrawiam
_________________
SQ7NSQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12