Forum Honda NTV Strona Główna Forum Honda NTV
Najlepsze forum o NTV / NT Deauville w Polsce

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Deauville 700 i "lama"
Autor Wiadomość
Crew707 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 372
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 10:22   Deauville 700 i "lama"

Bardzo przepraszam, że zaraz zaniżę poziom tego forum, zadając bardzo podstawowe pytania, ale wiem, że tu ludziska cierpliwe są i życzliwie pomagają, a ja jestem naprawdę mocno świeży.
Kupiłem to swoje wymarzone moto, postawiłem w garażu i aż mnie swędzi, żeby ruszyć wokół komina :) (jeśli ktoś się martwi, że złamię jakieś przepisy, to spokojnie - za ogrodzeniem mam pusty plac wyłączony z ruchu, bez pojazdów i ze sporą przestrzenią).

Ponieważ wraz z motocyklem otrzymałem instrukcję w językach, których za nic nie pojmuję, mam problemy natury technicznej z ogarnięciem kilku spraw i w związku z tym, kilka pytań:

1. Jak się zmienia biegi? --- żartowałem!!! :D
-----

A teraz już serio:
W zbiorniku ledwo chlupie, nie chciałbym pchać tego cuda z placu nawet kilkudziesięciu metrów.
1. Czy jest jakaś specyfikacja paliwa, które tankujecie? 95, 98?
2. Wiem, że to będzie głupie pytanie, ale nigdy nie tankowałem motocykla... Czy jeśli zablokuję pistolet, to przy maksymalnym wypełnieniu zbiornika, blokada odskoczy, przerywając nalewanie paliwa?
3. Czy można Devilkę tankować pod sam korek?
4. Jaka jest pojemność zbiornika w Dev 700? (w sieci pojawia się raz 17,9l, gdzieś znowu piszą, że 19,8l)

Jeśli będę miał dalsze, równie "głupie" pytania, to pozwolę sobie zadawać je w tym wątku - tylko dla twardzieli :)
 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 10:42   

1. Generalnie wlewasz takie, na jakie Cię stać ;]
2. Odskoczy, ale jak pistolet nie będzie zbyt głęboko włożony do baku to może chlusnąć paliwem. Ja nigdy nie blokuję, to nie passat gdzie lejesz 75l paliwa tylko niecałe 20. Jak widzisz że paliwo zbliża się do korka, to lejesz mniejszym strumieniem i jest ok.
3. Można, ja swoją reverkę tak leję.
4. Strzelam, że pierwsza wartość to bez rezerwy, druga z rezerwą ;]
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
vagner 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 488
Skąd: Warszawa/Łomianki
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 15:52   

1. 95 lałem,
2. Nigdy nie blokuję pistoletu w baku, tankowanie trwa około 38sek., ryzyko wysunięcia się pistoletu i oblanie rozgrzanego w trasie silnika się nie kalkuluje...
3. Można, nadmiar wychlupie się i wyleje jedną z tych gumowych rurek pod silnikiem,
4. Tak jak mrok31337 gada, wódki mu dać!
_________________

 
 
erni1975 


Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 16
Skąd: Wejherowo
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 19:50   

Nic dodać, nic ująć :mrgreen:
 
 
Crew707 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 372
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 21:50   

Dziękuję pięknie!

Byłem, zatankowałem, stacja paliw stoi, nie eksplodowała... pewnie dlatego, że zatankowałem do kanisterka :mrgreen:
Spękałem przed jazdą bez prawka, mimo, że stację mam 200 m od domu. Chyba już za stary jestem na takie numery.
 
 
vagner 
Premium User


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 488
Skąd: Warszawa/Łomianki
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 22:05   

Wg mnie jazda bez prawka to skrajna głupota, cieszę się z Twojej "starości", czyli wyobraźni...
_________________

 
 
mrok31337 
mrok31337


Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 1864
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lut 27, 2014 00:05   

:sad: ja bym tą wódeczkę spożył :sad:
_________________
http://instagram.com/mrok31337
Honda NTV 650 Revere -> Suzuki V-Strom 650 Triumph Bonneville SE
 
 
Crew707 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 372
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Sob Mar 01, 2014 00:25   

Jak obiecywałem, czas na kolejne głupie pytania :)

Znalazłem trochę czasu, by drugi raz przysiąść moją Dev ;) Chciałem zobaczyć, czy egzaminacyjna ósemka faktycznie jest tak straszna, jak o niej mówią.
Wyznaczyłem prowizoryczny prostokąt 14x7 m. W roli pachołków wystąpiły butelki do kroplówek :P i rozpocząłem pierwsze próby.

Tak to wyglądało po pierwszych 20 minutach (słabo raczej):
http://www.youtube.com/watch?v=mCK48QxZhGY

Jako, że cierpię na brak kogoś obeznanego z tematem, testowałem różne "techniki", które mi przyszły do głowy. Była próba jazdy na półsprzęgle, na pierwszym biegu, na dwójce, na pełnym sprzęgle, na lekkim gazie, bez gazu itp.
W końcu odkryłem Amerykę, że motocykl na "jedynce" sam się toczy bez gazu i nie dusi silnika. I tak tłukłem kolejne 20 minut:
http://www.youtube.com/watch?v=oUwnq4ksemY

Skręt w lewo jeszcze jakoś mi wychodzi, ale w prawo jest katastrofa...
Podpowiedzcie proszę, czy coś robię ewidentnie źle. Wolałbym nie nabierać jakiś złych nawyków. No i drugie pytanie: Czy piłowanie Devilki przez godzinę na jedynce, bez gazu, nie zaszkodzi jej?
 
 
radzieckii 
radzieckii


Pomógł: 23 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 1437
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Mar 03, 2014 09:13   

Gdzie są k... rękawiczki!!! :evil:
Całkiem dobrze jak na początek. :smile: To dobrze, że odkryłeś Amerykę. Na dwójce też da radę. Najlepiej gdybyś poszedł do dobrej szkoły, ale tak na szybko, co dostrzegło moje kaprawe oko.
-Trzymasz się kierownicy i dlatego tracisz równowagę. Złap mocno kolanami bak, usiądź prosto i rozluźnij całe ręce. Podnieś je do góry i połóż swobodnie na kierownicę. Mają trzymać kierownicę, a nie się kierownicy. Nadgarstki mają być proste, a łokcie skierowane na zewnątrz i lekko ugięte.
-Patrzenie pod koło też na pewno nie pomaga, a wręcz przeszkadza. Patrz cały czas tam, gdzie chcesz się znaleźć za ok. 2 sekundy. Na początku sprawia problemy, ale potem różnica jest kolosalna. Trzeba się tego nauczyć. U Ciebie jest z tym nie najgorzej.
-. Skoro zauważyłeś, że da się na 1 bez gazu, to zaufaj motocyklowi, że się nie przewróci. On musi się pochylić, bo w ten sposób skręca. Im mocniej pochylony, tym ciaśniej skręci i przy tak małej prędkości można mu pomóc wychylając się "od zakrętu", tylko znowu musisz mieć luźne ręce i wzrok w zakręt.
Staraj się nie podpierać nogami, tylko podnosić motocykl gazem. Płynne podniesienie obrotów na pewno go ustabilizuje.
- Jeżeli już, to używaj tylnego, a nie przedniego hamulca i bardziej z wyczuciem, bo takie łapanie klamki w manewrach szybko kończy się glebą.
Ręce, kolana i wzrok są tu najważniejsze.
Co do piłowania na jedynce, to zrób co jakiś czas kilka większych szybszych kółek, co by motocykl się wystudził i Ty sobie odpoczął :wink:
 
 
Crew707 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 372
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Pon Mar 03, 2014 09:31   

Dziękuję radzieckii.
Jak tylko pogoda pozwoli, pójdę wprowadzić w czyn Twoje podpowiedzi.
 
 
krasus 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 286
Skąd: łdz
Wysłany: Pon Mar 03, 2014 10:29   

nie śmiem specowi radzieckiemu w paradę wchodzić, ale mnie np pomogło jeżdżenie szeroko. Tzn walenie ósemki na maxa szeroko, stopniowo zacieśniając skręty. wtedy wyłapałem jaki jest promień skrętu motocykla, na ile mogę sobie pozwolić i że z kierownicą na ograniczniku też się świetnie nawraca. żadnego podpierania (tu łatwo się wywalić pracując nogami i moto starci ciąg), po prostu luźno sobie nawracaj - masz sporo miejsca. ew korekty tylko tylnym i wzrok tam gdzie jedziesz - zasada jak ze strzelectwa, to bardzo pomaga bo łeb "ciągnie" ciało.
 
 
Crew707 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 372
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Wto Mar 04, 2014 12:35   

No i pierwsza gleba :(
Ja cały, moto trochę odrapane (a taki był piękny). Najgorsze jest to, że w sumie sam nie wiem co się stało :(
 
 
Killu 
Tyle go widzieli...


Pomógł: 50 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 5241
Skąd: Opole
Wysłany: Wto Mar 04, 2014 13:14   

Crew707, nie załamuj się. Przynajmniej jesteś już ochrzczony i masz to za sobą. Przekonałeś się, że nie taki diabeł straszny. Upadki się zdarzają niestety. Powodzenia w następnych próbach - na pewno będzie lepiej. Szkoda tylko, że moto oberwało, chociaż nie wiem co rozumiesz przez cały odrapany motocykl... Pewnie tylko pokrywa kufra i osłona gmola.
_________________
Pucuś
 
 
Crew707 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 372
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Wto Mar 04, 2014 14:29   

Killu dzięki za słowa wsparcia ;)
Absolutnie się nie załamuję. W kwestii uszkodzeń motocykla, trochę niejasno się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mnie się nic nie stało, a moto trochę jest odrapane. Straty są dokładnie takie jak pisałeś. Gmol i kawałek kufra. To nie jest problem, chociaż boli jakbym się sam zadrapał ;)

Gorzej, że nie wiem dlaczego się wyglebiłem (a jestem takim człowiekiem, który lubi wiedzieć co się dzieje i błędów nie powtarzać). Szkoda, że akurat wtedy nikt nie filmował.
Jechałem po placu na "dwójce" w naprawdę łagodnym skręcie i nagle moto po prostu zgasło. Nie szarpało, nie dławiło się na niskich obrotach. Zgasło dosłownie tak, jakby ktoś rozłożył stopkę. No i natychmiast mi zblokowało koła i gleba. Już wcześniej mi się takie "odcięcie" zdarzyło, ale przy jeździe na wprost. Wtedy pacnąłem klejnotami w zbiornik i ustałem na nogach, a teraz byłem bez szans. Zastanawiam się, czy ja coś narobiłem, czy mechanicznie jest jakiś problem?

A swoją drogą... podnieść z ziemi tego byczka, to się trzeba troszku sprężyć :)
 
 
smorawski_m 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 227
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto Mar 04, 2014 17:32   

Z podnoszeniem nie jest tak źle jak się zastosuje technikę. Jak moto leży to kucasz tyłem do moto, chwytasz za uchwyt pasażera i kierę a później tylko prostujesz nogi (nie za daleko coby moto nie obalić na drugą stronę) i gotowe. Na YT jest filmik jak szczupła blondi podnosi Goldasa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13